福臨門這個名字,取於創辦人徐福全的福字。酒家正門有個圓形的福字招牌,成為飯堂標誌;自官司發生後,五哥一方認為風水不好,打算農曆年後把其拆掉。

新聞耳目

福臨門自拆招牌

2013年01月17日 ~~ 第1193期 香港《壹周刊》

親兄弟相殘的「富豪飯堂」福臨門,經歷三年爭產,終塵埃落定。由五哥徐沛鈞擊退親弟徐維均(七哥),掌管港九兩家店。
據知,今次五哥致勝關鍵,是其兒子徐德強找來外援,變相高價買起七哥的股份。後着是將福臨門「唧入」創業板上市公司——華人飲食集團( 8272),再於內地大量「複製」福臨門、藉其商標搵真銀。但此着難免令福臨門的質素下降,與其標榜的精細、罕有理念,背道而馳。
掌管福臨門的徐德強接受本刊訪問時,還明言即將會把酒家外掛着的「福」字招牌拆去,「呢個福字,喺門外邊,唔係裡邊,風水唔好,要拆!」真正的「自拆招牌」。

繼老牌食府鏞記及蓮香樓等後,歷時三年的福臨門爭奪戰,亦塵埃落定;最終由法官勸諭以價高者得方式競投,上月尾有結果。一直傳聞有「糖王」郭鶴年撐腰的七哥爆冷落敗,「其實糖王當年只係想借福臨門個名,喺內地嘅香格里拉酒店開店,但內地做得一般,只係 breakeven,佢都唔再理,更加唔會出錢出力。」落敗的七哥已於月初登報表示全退,港九兩間福臨門經營權,由五哥奪得。
與合作多年的親弟分道揚鑣,福臨門將由五哥及其子徐德強一同經營。惟新人事新作風,其中一樣改革,竟然是「拆招牌」。灣仔莊士敦道的福臨門,門口一個圓形的福字,是飯堂標誌。但徐德強笑說:「有老人家睇過,呢個福字,喺門外邊,唔係裡邊,風水唔好,農曆年之後就會拆。」


五哥(左)與七哥的福臨門爭奪戰已經塵埃落定,管理亦將換上新臉孔,五哥漸漸把飯堂交予兒子徐德強(右)管理。


福臨門出名吃鮑參翅肚,用的是最頂級材料。

功勞要人睇到


上週五徐德強接受本刊訪問,透露其掌管福臨門的鴻圖大計。非飲食業出身的他,於美國康乃爾大學應用及管理工程物理學士畢業。畢業後,加入工程顧問公司 Anderson Consulting,參與中電及聯交所的改善工作流程等工程,但做了六年,野心大的徐德強不滿足,「你俾咗意見人,人哋又未必執行,自己做咗嘢無人會睇到!」他轉到匯亞集團做私募基金,自言曾替阿里巴巴、安莉芳等公司做投資。之後又曾在上市公司德泰中華( 2324,現為首都創投)任主席及執行董事。不過○九年,在德泰中華工作期間,他被指與前執行董事丘忠航作虛假交易、推高當時須配股集資的德泰中華股價,誘使他人認購配股。事件被市場失當行為審裁處罰款百多萬元,並禁止出任上市公司董事或管理層兩年。
「其實我當日出去打工,都係吸收經驗,後來返福臨門幫手。」徐德強說。他欲把這盤家族生意企業化,訪問中多次淡化七哥角色的重要性。過往廚房的出品及入貨,一向由七哥負責,但徐德強認為廚房並非「好緊要」:「我希望同大家講,好多人以為做食店,廚師最緊要,其實最緊要係個管理呀。樓面要識得同廚房溝通,啲客人想鹹想淡,伙記要反映意見。就算以前七哥喺度,啲嘢食都唔係七哥落場煮㗎。」他暗示一向脾氣火爆的七哥,經常獨斷獨行,不理會食客的要求。
徐德強為接棒福臨門磨拳擦掌,「而家我哋嘅方向,唔單只係一間高級食府,賣緊嘅係一個 dining experience。」他說今個月將請來一名侍酒師,「之前有個客開咗支八二年嘅 Petrus,八萬蚊一支,唔賺酒錢,淨收 service charge都已經八千蚊啦。」


福臨門爭產官司期間,七哥(中)與同在董事局的兒子徐德耀(右)及女兒徐淑敏(左)常伴在側。(《蘋果日報》圖片)


月初,七哥於報刊發出離職通知,寫道「將繼續在其他本人經營的酒家用心為所有支持本人的新知舊雨提供高級粵菜服務」,意味將另起爐灶。

現金交數先肯走


五哥及徐德強今次順利投得福臨門,關鍵在找來外援「幫拖」。五哥和七哥分別持有福臨門四成半股權,其餘一成由其他同父異母的姊妹持有;雖然五哥與七哥早已發達,各自手持近兩億物業,福臨門亦年賺四千萬,但要買起七哥手頭股份亦有難度,「福臨門兩個鋪已經值六億,加埋啲海味、現金及商譽,值十幾億㗎,要買咗七哥個份,要最少五億元。」一名知情人士指,故徐德強遂在金融市場「融資」。
一名有份參與融資的金融界人士說:「有個內地有錢佬,睇中福臨門呢個品牌,有興趣入股,並打算將來喺內地開分店。單 deal傾到九成,估計今個月尾就會埋尾成交。」交易會先將福臨門逾四成九股權,暫定以逾六至七億元「唧」入創業板上市公司華人飲食集團,該筆錢正好用來「還七哥條數」,該人士指:「全為現金,否則七哥唔肯走。」
華人飲食集團在入主福臨門後,七哥私人持有的四間日本福臨門,以及與郭鶴年合作、在內地的三間福臨門都要改名,而新股東亦會重組公司董事局,變相引入外人主理福臨門。現時,華人飲食集團已停牌,並發出公布,指「訂立一份內容有關認購可換股債券的協議,其構成本公司非常重大收購事項。」


大劉劉鑾雄每週光顧最少三至四次,一個月平均消費三十多萬元。(林志謙攝)


有「富豪飯堂」之稱的福臨門,東亞主席李國寶及糖王郭鶴年都是常客。

富豪最愛


福臨門的頭號富豪食客,非大劉劉鑾雄莫屬,每次幫襯,門外必有大批保鏢守候。據知,他有一間御用的房間,最愛飲老火湯,吃的菜式,時吃清淡,時而鮑參翅肚,徐德強說,他每月光顧的金額,佔福臨門的營業額約百分之一,估計福臨門每年的營業額約四億,即大劉每年消費約四百萬元,每日平均吃一萬元。
能有富豪飯堂的稱號,皆因七十年代開始,已故股聖莫應基、恒生銀行創辦人何添、糖王郭鶴年及東亞銀行主席李國寶等富豪經常光顧,除鮑參翅肚外,他們最喜歡吃的是螺片或切得厚身一點的螺盞。至今,四叔李兆基每年在家中擺十多圍的壽宴,都由福臨門做到會。

籠裡雞作反


華人飲食集團前身是百富國際,本來經營男士內衣褲,○七年股權易手至成衣貿易商人大股東陳婉芬,其間鄭裕彤及四太梁安琪曾以高價接貨,炒起股價,一年間升了七十四倍!曾是炒股中的表表者。現時華人飲食集團市值七千三百多萬元,至去年六月底手持現金一百七十多萬元,主要股東已變為持股兩成三的金利豐主席朱李月華。
一一年底華人突然「大展拳腳」,大搞高級食府概念,並於灣仔皇悅酒店地牢開設東海龍王酒家;去年底這店轉為經營米芝蓮一星食店國福樓,據其中期業績表示,他們獲國福樓授權使用其品牌,並聘用國福樓做管理。國福樓的尖沙咀總店,由徐德強老友徐保祿開設,當時全屬福臨門人馬,被指為挑戰福臨門的叛徒,但原來這家店徐德強一直有管理。
徐德強承認:「咁當年有班好員工,好似總經理年哥同大廚陳佑良,同七哥意見不合走咗,想留住佢哋,咪開間嘢俾佢哋做。因為當年同七叔打緊官司,所以唔方便公開。」他說開國福樓是要讓客人多個選擇,「就好似點解寶馬又出房車,又出跑車,都係俾客人多個選擇啫!」


徐德強開始接手福臨門,他着重廚師培訓,並強調雖然七哥離開,但現時香港福臨門的總廚劉照成及九龍福臨門的總廚羅安服務多年,已培訓人才接班。(張國慶攝)


七哥現住山頂加列山道獨立屋,市值約一億多元。(廖健昌攝)

包容不了 水火不容


福臨門於四八年由兩兄弟的父親徐福全創辦,專做富豪到會。七七年,徐福全去世後,便把福臨門交由二房的兩名兒子,即五哥及七哥合力打理。多年來,五哥負責睇數,七哥負責出品,兩人「一文一武」合力打理。五哥憶述,福臨門最風光的時間,在他心目中,其實在七七年,「嗰時我同阿七、大佬灜鈞,同埋羅安(總廚)四個人一條心,開尖沙咀福臨門,好賺錢,兩年咋,就有錢買咗灣仔店個鋪喇。」不過他與七弟的關係,弄至如斯田地,五哥說:「我哋都互相容忍咗好多年,到而家再包容唔到,迫於無奈解決,而家雙方都滿意。」
由家族生意演變成企業生意,五哥說:「要成功就唔可以再係家族生意,總之對公司有利,唔係對個人利益有利就可以。」記者問他不怕被上市公司「蹺起」,他哈哈大笑:「食咗我哋,即係有人睇得起我哋啦,我咪攞錢走囉。」其後,他又補充說:「發展都要一步一步㗎!」其子徐德強亦堅持,福臨門一定要擴張,「我爸爸一直想將福臨門呢個品牌繼續傳落去!」他把福臨門與外國零售品牌睇齊,「好似 CHANEL同 CARTIER咁,要做落去,一係自己上市,一係同其他機構合作,委任最合適嘅人去做行政總裁。」他解釋說:「我哋用一個好高嘅代價買七哥嘅股份,如果只係維持一、兩間店,就唔符合成本效益,一定要發展,咁發展又一定要搵資源嘅﹗」


灣仔福臨門樓高三層,每逢午市、晚市必要預早訂枱,一年賺四千萬。(嚴寶權攝)


福臨門貨倉內有雙頭鮑珍藏,連同其他海味,亦是值錢資產之一。

淪為大家樂


然而福臨門之所以成為「富豪飯堂」,在於其出品夠精細,其總廚羅安說:「我哋啲海虎翅,淨係用條針,一斤發得十四兩;一斤菜,揀最靚個二兩幾俾個客食㗎咋。」五哥亦說:「我哋一件貨買返嚟五十蚊,都係賣一百蚊。」因此,其食物成本達五成,比普通餐廳多。另一方面,福臨門亦重視貼身服務,五哥說這裡有一半以上員工都工作十多年以上,他說他最尊重員工,「嗰時政府都未話要搞強積金,我七幾年開始幫啲員工供喇,而家呢個戶口有成千幾萬㗎;以前公司團年,我哋喺美心擺,准一個員工帶三個屋企人來。佢哋做得好,做得耐,個個都識得啲客人叫咩名,鍾意啲咩,個個嚟食嘢咪好似返咗屋企咁囉。」這幾年富豪大劉劉鑾雄,亦真的當正福臨門為御用飯堂,日日帶着甘比或呂麗君幫襯。
若然擴張,質素能否保持將成疑問。香港中文大學市場學系教授冼日明認為,高級食肆擴張,一定會賠上質素,他解釋說:「呢類食店,最緊要係個廚師,因為食物質素係跟住個大廚嘅。」而將福臨門與外國零售品牌比較,亦不合適,「 CHANEL、 CARTIER個設計師設計好一件產品,可以俾工廠大量生產。但高級食府嘅煮食,無可能廚師設計好菜式,再由工廠生產。如果係咁,佢哋嘅食物,只會淪為大家樂、稻香一樣。其實擴張並非無可能,除非福臨門嘅大廚,自己培訓門生,再放落去分店度,不過呢個過程,時間要好長。」


昔日福臨門由七哥徐維均(左)及五哥徐沛鈞(右)共同管理,前者管出品,後者管數,一文一武,可是兄弟決裂,分道揚鑣,此情不再。


五哥(左)與七哥(右)多年來與父親徐福全(中)一起打天下。


徐福全重男輕女,從其遺囑可見他把福臨門交予五哥及七哥二人,另外其他女兒只分得小部分,而且出嫁後資產要交回母親。

徐德強則指不擔心發展會影響質素,「我知道個平衡點喺邊。就算我哋同人合作,都唔係俾人入嚟指指點點,佢哋要知同緊咩公司合作,福臨門唔係做薄利多銷, you know what you are getting into。」他認為意見不合,最多分手,「以前就係因為大家係一家人,有感情,好多嘢難處理。將來同外人合作,只要先小人後君子, day one白紙黑字寫明合作條件、大家角色,有問題嘅,最多咪 break up計數囉!」徐德強說。現時他們與七哥的恩怨,其實仍未了結;○九年五哥告七哥誹謗,五哥要待七哥道歉才妥協;本刊往其加列山道寓所找七哥回應,他找保安驅趕。據知,七哥已在灣仔覓到鋪位,大搞高級食店,屆時將與五哥等人直接對撼。

福臨門鋪值六億





徐沛鈞(五哥) VS徐維均(七哥)





福臨門由齊心到決裂





名人飯堂兄弟多反目


鏞記
屹立中環七十年的鏞記以燒鵝聞名,創辦人甘穗輝的二房長子甘健成,與弟弟甘琨禮各持有鏞記四成半股份,餘下一成由其妹甘美玲持有。惟甘美玲把其中一成股權轉移予甘琨禮。成為大股東的甘琨禮委任其兒子出任公司董事,削弱甘健成在鏞記的話事權。甘健成遂於一○年入稟把鏞記清盤。去年十月官司未完,甘健成因病去世,最終高院判甘琨禮勝訴。

蓮香樓
開業近九十年的舊式茶樓蓮香樓,股權由顏氏第二代志人及同珍共同持有四成八股份,其餘分散給各房兄弟,原意想蓮香樓世代相傳。但兩兄弟生前訂明,較先過身一方的股份將由健在一方承接。同珍於○六年較志人先過身,同珍兒子顏尊輝為此早謀後路,未向其他股東稟報,便自行於○九年在上環開設格局、點心款式近乎一樣的蓮香居,但同年遭志人的後人控告其冒名影射。其後,法庭指指控不成立,訴訟已被剔除。 

撰文:梁佩均、郭曉琳
攝影:張國慶
資料:黃詠茵

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()