上週五晚,摩根資產管理的員工派對,租用一部攝影箱作遊戲攤位,一班 fund佬當晚玩得最投入,連工作人員亦忍俊不禁。

壹盤生意

即影即有網盡大企 月賺八萬

2013年01月24日 ~~ 第1194期 香港《壹周刊》

香港人最愛抄橋,哪裡有錢賺便一窩蜂鑽到哪裡去。
是 ABC的曾國鈴( Joyce),說美國流行影相攤位( Photo booth),當年她嫁來香港,發現香港竟未流行這門生意,於是成立 hk photobox,製作一部如貼紙相機的攝影箱,在婚宴或公司派對上,幫客人拍即影即有相片。
不過,由於生意性質太過簡單。開業不足一年,同類公司四起。 Joyce一方面提升 hk photobox的照片質素,一方面碼實大企,如 Dior、 YSL、 Lane Crawford等,長做長有,月賺八萬。

上週五晚,摩根資產管理( JP Morgan)在會展舉行每年一度的員工派對。晚宴正式開始前,宴會廳前有一個雞尾酒會, JP方面安排了四、五個攤位遊戲讓早到的員工熱熱身。攤位包括擲飛鏢、 Xbox結他機、掟乒乓球和由 Joyce負責的攝影箱。 Joyce早在下午四點已親自到場打點,由搭建布景、設定影相系統、燈光校對到道具安排,全部一腳踢。
六時雞尾酒會開始,有員工已率先到來, Joyce主動邀請他們上前拍照,並請他們在四、五十款道具中選幾款著上,然後站在相機前擺 pose。一班平日一本正經的男人在電腦上見到自己,即時影帝上身,又騷肌肉,又 chok樣。相機連拍四次,他們的 pose換了又換,如入無人之境。數十秒後,相片打印好,一班人圍成一圈睇相,個個笑得面紅耳赤,「嘩!呢個好玩喎!趁無咩人快 啲玩多幾次啦!」然後又繼續表現誇張興奮。旁觀者被笑聲吸引着,攝影箱附近迅即聚集起人群,成為最受歡迎攤位。
有員工玩過後,即場問 Joyce取卡片兼問價,「真係好好玩呀!嚟緊結婚都想租一部俾 啲朋友試。」一名員工說。直至八時, Joyce任務完成,短短兩小時,便賺了七千八百元。不過 Joyce謂其實工作仍未完結,「仲會返公司將 啲相入落手指( USB),送番俾 JP留作紀念。」


幾乎所有客人在攝影箱前都會「影帝」上身,落力扮鬼扮馬。摩根資產管理的年度晚會上,首次試玩的員工都大讚好玩,這班年輕才俊在鏡頭前 rock友上身。


攝影箱結構簡單,內有閃光燈、相機、電腦及打印機各一部,幾乎試玩過一次便知運作。由於產品容易模仿, hk photobox推出不久,坊間即有五、六間同類公司。

結構簡單 易俾人抄


攝影箱和即影即有的證件相機,或是曾流行的貼紙相機概念類似。 Joyce在一個接近六呎高的大箱內,放有相機及閃光燈,並連接一部電腦及打印機。她會按客人要求,設計好相框。攝影箱一小時可拍最多七十至八十張相,以每張成本三元計算,兩小時只需五百元,便收費七千八百元。就是因為毛利高,概念又簡單, Joyce說開業一年,就有六、七間同類型公司出現。「都無辦法啦,做生意預咗有競爭,唯有自己做得好 啲。」
因此,她「 揼本」搞好質素。其中一部攝影箱用的相機是 Canon,電腦是 HP,而最關鍵的打印機及相紙,她用了 DNP,這個牌子打印機平均就要二至三萬元。然而這牌子在香港已少見,加上 Joyce說找不到想要的型號,故要由美國運回來,她說:「我試過好多牌子,印出嚟嘅相質素硬係差 啲㗎。」由於運輸費貴,一部攝影箱成本約六萬元。
上週記者以顧客身份,到其中兩間位於觀塘的即影即有攝影箱公司。記者先問他們是用哪個牌子相機,他們都不願意回答,而試用過他們的即影即有相機,拍出來的相片,紙質較為粗糙,影像的銳利度亦比較低。另外一間則以光管代替閃燈,試拍出來的相片中,人的面色偏藍。反觀, Joyce除了選用貴價相紙外,更特別緊張每張相的光暗度,在上週五摩根的酒會上,單是調校燈光已花上十分鐘,而且親自試過拍照出來的效果,才放心讓客人試。


Joyce通常會在活動前一小時到場,除了 set up布景板外,還會將設計好的相框置入電腦。


每個活動 Joyce都會準備四、五十款道具,例如面具、假髮、眼鏡、紙牌、毛毛頸巾、玩具刀槍等供客人選擇。為顧及 衞生,每次用完都要送去洗,「洗一次都要成三、五百蚊。」 Joyce說。

靠履歷吸大企


開業初期, hk photobox主要做婚宴生意,但由於愈來愈多行家頂爛市,她遂開拓大公司市場,「我第一間公司客係 Joyce boutique,係屋企人的朋友介紹,佢喺 Joyce入面做,租我哋去佢公司個 party擺檔。」雖然這單生意靠的是「幸運」, Joyce發現原來大公司生意更易做,「結婚一生人一次,新人所有嘢都要完美,相框設計、顏色總要轉幾次先滿意,但公司客就通常自己設計好再俾我哋,話一就一,簡單 啲,而且只要質素好,俾多少少錢都無問題。」
吸公司客的第一步,是免費跟八至十間慈善團體合作,打響名堂並豐富履歷,包括奧比斯、母親的抉擇、救狗之家等,「哈哈,做善事之餘又當宣傳囉。香港好細,一間公司活動通常有好多唔同公司嘅員工喺度,佢哋玩過一次覺得好玩,下次自己公司有 party都搵我哋。」 Joyce曾合作過的公司,她都會如數家珍般寫在網站上面,也會邀請曾幫襯的大公司負責人寫推薦書( testimonials),直接登在網站上,方便其他有興趣的大企業公關查閱其履歷。開業三年,大企業如 Tiffany& Co.、 Lane Crawford、 Ralph Lauren、 Adidas、 YSL等曾幫襯。去年八月, Swarovski於希慎廣場的新店開張,亦租來攝影箱在開張派對上,讓客人影相留念,負責策劃活動的公關助理 Janice說:「當時搵 hk photobox係因為其他生意伙伴介紹,咁我哋都做過 research,見到好多大品牌用過佢哋,好似專業 啲、有信心 啲!」
其後, Swarovski與美容雜誌《 Cosmopolitan》舉行頒獎典禮,以及在秋冬季產品發布會上,都再找來 hk photobox,「用過一次覺得好就會繼續用,唔會花時間搵第二間,又唔知其他好唔好呢。」 Janice說。事實上,以同類生意相比, hk photobox收費其實偏貴,市面上其他同類型店,便宜至每兩小時六千元都有,但原來對公司客來說,價錢其實次要,反而質素才算首要。「我有特別睇過佢 output,印出嚟顏色係亮澤 啲、畫面清晰 啲。格價?無喎,質素先係 first priority。」 Janice說。


Joyce與老公家住美孚新邨千三呎單位,全由老公一手設計,部分傢俬由美國運回來,「做生意的好處係多啲時間留喺屋企,可以陪吓個女。」 Joyce說。


The Wedding Company老闆 Michele覺得 Joyce做生意親力親為,又容易相處,故不時介紹客人給她。


記者試過其他公司的攝影箱,但燈光調校甚差,拍出來的顏色偏藍。


公司客的「翻兜率」甚高, Dior在去年二月的周年晚會上,用過 hk photobox後,三月的唇膏派對又翻兜。

諗埋客人個份


Joyce指湊公司最重要是不要令他們覺得麻煩,「客人唔滿意,好多時係因為現實同想像有距離,所以控制 expectation(預期)好重要,我會白紙黑字寫好晒提供邊五項服務,好似運輸、 set up等等,咁我做好晒呢五項,佢哋覺得 OK啦,我再額外做埋第六項,好似幫佢哋搵特別 嘅道具,佢哋就會好開心。」
製作公司 on stage過去一年,租用 hk photobox超過十次,項目統籌主任 Aska就大讚 hk photobox的服務質素好,「之前新年 party,我想搵 啲新年主題的道具,佢全部搵俾我,連部機 嘅外殼、相框都跟足晒新年主題設計,嚟緊要搞個 hero主題 嘅 party,佢哋又會幫我搵道具、設計好,咁我唔使煩!」
Joyce是正宗 ABC( American-born Chinese),在美國生活二十多年,說得一口流利英語的她,也會說唔鹹唔淡的廣東話,很多時與不少大公司的公關或人事部阿頭同聲同氣。她聘用的員工亦多是她的親戚朋友,一樣說流利英語。記者所見,在摩根酒會上,其員工甚懂搞氣氛,與一班老外高層打成一片。
五年前 Joyce嫁來香港後,本來幫老公做貿易生意,直至三年前,去過朋友婚宴,等入席時除了打麻將便沒事可幹,想起可引入美國流行的 photo booth,才自己成立 hk photobox,現時,公司客已佔生意額六成,高峰期試過一個月接三十四張單,故 Joyce已由一部機增至七部機。生意在香港算是站得住腳, Joyce在半年前便開始在上海開設辦公室及置有五部攝影箱,「揀上海係因為嗰邊比較國際化,好多外國名牌喺嗰邊都有分店。我有朋友喺嗰邊工作,可以幫我搞。」 Joyce指,上海業務現時在試業階段,但已接了四、五單生意,「有 Lane Crawford、 Joyce Boutique,多數都係香港試過,到佢哋喺上海、北京有活動,就問我哋做唔做。」


Joyce說道具用得多,損耗得快,幾乎每個月都要到深水埗入貨,「啲道具用幾次就爛、有時又會俾人拎走咗,所以每個月都要用五百至一千蚊買新貨。」


如果有大品牌租用 hk photobox,或者客人有特別要求, Joyce都會親自上陣,由搬框、布置背景、準備道具、設計相框,全部一腳踢。

開業成本


( 11/2010)租 金$20,000
入 貨$20,000
裝 置$65,000
雜 項$10,000
總投資$115,000

營業資料


( 12/2012)
營業額$150,000
租 金$20,000
入 貨$15,000
人 工$30,000*
水 電$5,000
盈 利$80,000
*三個員工,不包老闆薪金 

撰文:楊慕珠
攝影:于港民

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()