潮流教母 Lady Gaga,去年拍《 Bad Romance》 MV時佩戴「大眼仔」隱形眼鏡,在美國掀起「大眼熱」;其實幾年前日本已率先捲起「大眼熱」,吸引港台韓少女和藝人紛紛加入大眼行列,但專家指,由於這類隱形眼鏡需要在鏡片上添加顏料,隨時有甩色風險,顏料或會永遠停留在眼白和眼珠,視力可能從此受損。記者:蔡俊業攝影:楊錦文


其他副刊影片 【角膜】( Cornea) 放大圖片

 

為眼睛最前面的透明部份,覆蓋虹膜、瞳孔及前眼房,配合晶狀體的光線折射,光線可準確地聚焦在視網膜上構成影像,與鞏膜(即眼白)組成眼睛表層。

初為遮蓋角膜疤痕 放大圖片
■ Lady Gaga這個「大眼 Look」瘋魔不少美國女性。

■ Lady Gaga這個「大眼 Look」瘋魔不少美國女性。

不少女性為了令雙眼更精靈更有神,都會佩戴俗稱「大眼仔」的隱形眼鏡,此種鏡片全名為環狀瞳孔放大隱形鏡片( Circle Lenses),跟普通的有色隱形眼鏡屬於同一類別。中大眼科及視覺科學學系榮譽臨床副教授楊樂旼( Alvin)謂,有色隱形眼鏡最初主要作醫療用途,「唔係用嚟扮靚,而係畀因眼角膜壞死而有疤痕嘅病人佩戴,就好似人造眼珠咁,望上去無咁難睇。」由於當時生產技術並未成熟,故佩戴這種隱形眼鏡存在風險,「曾經有個外國病例,話有病人因為佩戴呢種鏡片,顏料滲出,食咗喺眼白,甚至眼珠!」

三文治式夾層設計 放大圖片
■任達華拍《我和殭屍有個約會 2》時曾戴紅色隱形鏡片。

■任達華拍《我和殭屍有個約會 2》時曾戴紅色隱形鏡片。

這種「甩色」現象,是其中一種銀質沉着病( Argyrosis),病人的結膜(眼白部份)會出現灰色,嚴重的會令整塊結膜變成灰, Alvin認為跟生產過程絕對有關,「因以前呢種鏡片真係用人手上色,若跟眼睛接觸後就有機會令顏料滲出!」但隨着生產技術改善,現時有色隱形眼鏡和「大眼仔」都改用夾層設計, Alvin說,「就好似一塊三文治咁,中間那層係顏料,可減低眼球同顏料接觸機會,較安全。」但他無法肯定所有品牌都用這種夾層設計,「若眼球接觸到顏料,有可能出現敏感,所以都係少戴為妙!」

夾層設計測試法

早前有人在網站留言,指部份大眼仔可能是冒牌貨,又列測試方法辨別鏡片是否用夾層設計。1.用酒精浸泡鏡片,待一段時間後,把鏡片取出,其間鏡片會變形。2.然後放白紙上,用棉花棒擦鏡片內部。3.若鏡片屬夾層設計,棉花棒上不會有任何顏色,否則顏料會殘留在棉花棒上,嚴重者更可將鏡片擦成透明。楊教授:理論上可行,但若顏料不可被酒精溶解,便難以測試。

三種不同隱形眼鏡特點普通隱形眼鏡 放大圖片

 

•沒添加顏色,呈透明狀•分即棄及永久性鏡片•並無任何特別效果•具防 UV功效

有色隱形眼鏡/大眼仔 放大圖片

 

•鏡面添加顏色,呈環狀•人手或機器把顏色塗上鏡面•部份鏡片用夾層設計,質地較厚•部份透氣度較普通鏡片低•具防 UV功效

教你點戴

•佩戴時間以 8小時為上限•不宜佩戴後睡覺•即棄鏡片不應重複使用•若有不適,如若出現紅筋、眼痛及眼乾,可滴眼藥水或停止佩戴

不適合人士

•關節炎患者、表層視覺曾受創及年老人士•眼角膜曾患潰瘍、眼睛有感敏傾向者

真實個案眼乾到擘唔大 險盲 放大圖片

 

HotCha成員之一的 Regen已有六、七年佩戴有色隱形眼鏡和大眼仔的經驗,「我好鍾意大眼仔,因戴深色鏡片望上去雙眼會精靈啲,淺色嘅望上去就會好迷人!」兩年前,她更瘋狂到每日一起身便戴,直至夜深,「好誇張,有時真係戴住瞓!又試過戴到成隻眼紅或出現紅筋,但我都係唔會除!試過有次感到右眼有事,除咗鏡片後,無論合埋眼定擘大眼都覺得好似仲有鏡片咁!」但她依然懶理,結果終於出事,「有次剪頭髮,有髮碎攝咗入眼,兩日先走番出嚟,但我之後仍然繼續戴,終於覺得好痛,最驚係瞓覺合埋眼後,我居然擘唔大隻眼,感覺到眼內乾到好似被嘢吸住咗!」後來睇醫生才知,原來眼角膜已經刮損,「若再不理會,最嚴重係會盲,嗰時我先識驚!」從此,她不再戴大眼仔,亦不會像昔日般將兩周期即棄的隱形眼鏡戴足半年,而改為佩戴每日即棄,不過已經造成不可彌補的傷害,「家最多可以戴幾個鐘,因為雙眼已經覺得好痛好攰!」

放大圖片
■關醫生指除非係三白眼同四白眼,否則戴咗大眼仔(左)同唔戴分別唔大!

■關醫生指除非係三白眼同四白眼,否則戴咗大眼仔(左)同唔戴分別唔大!

放大圖片
■外國有人佩戴有色隱形眼鏡後,因顏料滲漏而患上銀質沉着病。

■外國有人佩戴有色隱形眼鏡後,因顏料滲漏而患上銀質沉着病。

 

淚水長期不足 如望哈哈鏡 放大圖片
■巨乳頭狀結膜炎屬最嚴重的敏感症狀,上、下眼瞼會長出乳狀粒。(網上圖片)

■巨乳頭狀結膜炎屬最嚴重的敏感症狀,上、下眼瞼會長出乳狀粒。(網上圖片)

家庭醫生關嘉美亦曾戴過大眼仔和有色隱形眼鏡,她指雖然未曾聽聞這類鏡片會「甩色」,但戴後亦感不舒服,「因呢種鏡片比較厚,無咁 fit對眼,而且因為有色,透氣度相對唔高,就會影響角膜,咩器官缺氧都唔好啦!」說到底,長期佩戴隱形眼鏡,對眼睛的傷害就是出現眼乾,楊教授說,正常情況下,淚腺會不停分泌淚水濕潤眼睛,淚水分泌會隨隱形眼鏡的佩戴時間而越來越少,若眼球淚水分泌不足,「會令眼睛表層失效,望嘢就會變得混濁,亦有機會令表層受損,增加感染細菌風險而導致眼部潰瘍,甚至失明!」關醫生則補充說,「若長期眼乾,睇嘢會唔清楚,物體亦都會出現彎曲,好似望住磨砂玻璃同哈哈鏡咁。」

戴住瞓感染高百倍 放大圖片
■醫生指深近視的人可考慮戴隱形眼鏡。

■醫生指深近視的人可考慮戴隱形眼鏡。

現實中像 Regen的情況很多,楊教授說不少人佩戴隱形眼鏡都會出現以下問題,「即棄鏡片就翻戴,又或唔按照清洗同護理程序去處理鏡片,有時仲用水喉水洗,咁樣係非常危險。更多人係長時間佩戴,有學術論文指,戴住瞓覺感染細菌機會,較正常情況高出 100倍!」他建議每日佩戴不應超過 8小時,亦應該選擇每日即棄的鏡片,「咁樣可減低受細菌感染機會,若有細菌入侵,就可能令眼睛潰瘍並結疤,因而令視力轉差。」另外,最好選擇透氣度和吸水度高的鏡片佩戴。

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()