收養我啦!

Petbook

幫烏龜找好歸宿

2013年01月23日 ~~ 第1096期 交易通.搵車快線

被遺棄及受虐待的動物何止貓狗,原來被遺棄及虐龜的個案亦屢見不鮮。為了爭取烏龜的權益,由 Micheal與一班愛好者組成的香港兩棲及爬蟲協會(以下簡稱兩爬協會),於 11年 1月成為漁農自然護理署的動物福利機構,並於 12年 1月成立領養中心,接收被遺棄的龜、蜥蜴,提供領養服務,為牠們找好歸宿。

採訪當日,記者去到香港兩棲及爬蟲協會位於觀塘的的領養中心,於約 200呎的單位內,放滿了一個個載 着龜的透明水箱,行政總監 Michael說︰「我 哋主要接受烏龜,另外有少量 嘅蜥蜴同蛇。個會 啱 啱先起步,地方唔夠,呢度大約有 30隻龜,我屋企都暫養緊 50隻,都係等緊人領養。」
現時兩爬協會每年約接收 100隻龜,每月處理約 10宗領養個案,「龜大致分水陸兩種,水龜唔值錢容易被棄養,我 哋收養大多數都係水龜,好似巴西龜、鱷龜等;陸龜矜貴 啲,較少機會俾人遺棄。」
09年, Micheal因一次懷疑虐龜事件而加入兩爬協會,「我養龜都有 20年, 喺 09年年尾,經過柴灣公園水池,見到有幾隻龜 嘅嘴部俾魚 鈎勾住,真係好震驚,覺得有人虐待,於是我上網周圍搵機構幫手,先發覺原來冇乜組織幫龜,最後聯絡上兩爬協會,以佢 哋名義救 咗 3隻受傷 嘅龜,但當時都係帶返屋企收養,冇咩特別幫助,龜都係有血有肉嘅動物,想為佢哋爭取多啲,於是加入 咗兩爬協會。」

平背鱷龜(接受領養)




資料:被主人棄養,性情兇猛具攻擊性,身長可至 20吋以上,不適合有小朋友的家庭飼養。 


領養中心由 Micheal(右)和義工負責照顧未被領養的寵物。


我係做銷售員工作, 喺上年開始養龜,上網搵養龜資料時,留意到香港兩棲及爬蟲協會,接觸佢 哋之後,覺得佢 哋宗旨唔錯,於是加入 嚟做義工,想為龜隻做多 啲 嘢。 

成為認可領養機構


爬協會在 Michael帶領下,於 11年成為漁護署認可的動物福利慈善機構,能接收及辦領養服務,在 12年 1月成立領養中心。現時協會約有 40名義工,負責協會中不同工作。
「待領養 嘅兩棲及爬蟲類寵物,主要係義工救返 嚟、被市民遺棄同 嚟自漁護署,好多時市民買龜冇預到佢 哋會變得好大,好似巴西龜,買返 嚟 嗰陣好細隻,但大 咗可以去到 30cm,個缸唔夠大就唔要,有心 嘅主人會交畀我 哋照顧,但大多數都拎去水池放生,但咁對 啲龜好不負責任。」
Michael說很多市民虐待龜隻也不自知,「坊間流行向龜擲錢幣許願或者買返 嚟放生形同虐待,其實龜殼內布滿微絲血管,當龜受到硬物撞擊,一樣會痛同受傷流血。隨意將龜隻放生去水池或海,首先 啲人唔理佢係淡水定鹹水,唔 啱水域會好快死;放 喺水池亦會造成食物不足,佢 哋會餓到互相噬咬,加上水池好多菌,唔少龜都係感染皮膚病而死。」

領養者 朱小姐




我 1年前開始養龜,但唔識養, 喺上網搵資料時認識到兩爬協會,義工教識我點養龜之餘,我仲知道可以領養,所以領養 咗隻草龜。 

龜隻亂爬容易受傷


Michael說很多市民認為龜易容養,放任牠們周圍爬導致不少慘劇,令他感到難過,「 11年 12月我 哋收到市民通知,話 喺觀塘一個屋 邨平台有隻巴西龜 嘅殼爆裂同帶有鮮血,義工即刻帶佢去睇獸醫,經獸醫初步診斷後,估計係由高處墮下,龜殼嚴重爆裂同有多處骨折,之後成個星期仲持續嘔血。」
最後安排長達 3小時的修補及固定龜殼手術,「𠵱家佢後肢仲未用到力,至少要 2年時間先可以康復。其實養龜同養貓狗一樣,要注意安全,做一個負責任嘅主人。」
11年 5月, Michael獲委任為漁護署動物福利諮詢小組委員,為改善動物政策出一分力,「兩棲及爬蟲包括蛇、青蛙、蜥蜴、蟾蜍及龜,都係有血有肉 嘅生命,想多 啲人關注佢 哋。所以我 哋不時會到學校、社會機構等舉辦講座同張貼海報,希望加深市民對兩棲及爬蟲類寵物 嘅認知。另外都同政府爭取更多動物福利,好似𠵱家爭取緊成立動物警察。」

紅耳龜(俗稱巴西龜)(接受領養)


資料:被義工在公園水池救回,因曾受細菌感染,令鼻部潰爛,接受治療後現只剩一個鼻孔(見小圖)。





飛河龜(俗稱豬鼻龜)(接受領養)




資料:被主人棄養,全水棲水龜,喜歡游泳,需要較大的活動空間,可成長至 16吋長。 

鬃獅蜥(接受領養)




資料:被主人棄養,懷疑被與同類打架導致四肢傷殘,只能緩慢爬動。 

點先可以領養


兩爬協會於 05年成立,最初只是一個同好的交流會,但慢慢幹事及成員想為兩棲及爬蟲類動物爭取更多福利,於 07年註冊成為慈善機構,可接受捐款,到 11年成為漁護署認可的動物福利慈善機構,能接收及辦領養服務。如想到兩爬協會領養龜隻,必須符合以下條件:
1.須先申請成為會員,年費$100。未滿 18歲可由家長代為申請。
2.須出示身份證及最近 3個月有效的住址證明正本,以辦理登記手續。
3.要為寵物提供合適居所,如家中已有其他寵物,最好能有分隔的活動空間。
4.確認家中成員不會對動物過敏。
5.同意協會可致電或以家訪形式跟進寵物情況。
6.寵物生病時,必須願意帶牠看獸醫及承擔醫療費用。
7.協會不收領養手續費,但會視乎情況收取醫療開支。
開放時間:逢週六下午有義工當值,參觀前請先致電查詢。
地址:觀塘鴻圖道 33號王氏大廈 209室
電話: 2751 3533
網站: http://www.hkherp.org 

撰文:曾志恒
攝影:傅新發
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()