今日好玩嘢

美術紙道

2013年01月23日 ~~ 第296期 Face

日本好多傳統技藝都會加個「道」字喺尾,好似茶道、劍道、花道等。雖然紙藝未上到「道」嘅層次,但今期《 face》介紹嘅呢位日本摺紙師,將一隻隻 Sanrio卡通人物變成摺紙版本,仲有精細到似模型嘅摺紙龍,納入為「紙道」都絕不為過。
除了日本有紙藝師,香港一樣有代表。將立體咭變到更精細,自己設計紙樣,打造出「鳥雀」、「天安門」立體咭,夠晒精采。今年新年同情人節都堆晒喺 2月中,跟兩位大師學摺立體蛇擺設同立體玫瑰情人節咭,冧完阿媽冧女友,正!

互動片段

學摺立體紙


立體摺紙靠紙樣


「行行出狀元」,呢句說話真係除咗香港之外,世界通行。好似日本咁,就有呢位「 Sanrio御用摺紙師」月森和也先生,佢由 6歲開始摺紙,由摺千紙鶴升呢到𠵱家乜都可以摺得出,最後得到 Sanrio社長睇中,請佢每日返工摺紙。今日嚟到香港示範,佢話:「立體摺紙主要係剪貼紙樣、摺同砌三個步驟。無論係簡單定複雜嘅立體摺紙,第一步一定係諗定紙樣,當然,好似想整 Little Twin Stars兩姊弟 Kiki&lala咁,就要分作唔同組件,好似頭髮一 part、身又一 part,所以難度在於要擬定晒唔同部位的紙樣。而最花時間,就係剪好晒所有紙樣同貼紙,因為好多細小折位,要好小心,反而摺紙同裝組就最簡單。」


場內仲有一眾 80年代 Sanrio卡通人物摺紙公仔,好似馬騮仔 Monkichi同人魚都見得番。


月森和也老師 6歲開始已養成見到乜都會諗吓摺唔摺到嘅習慣,大部分時間都放喺設計紙樣上面。

龍與吉蒂


摺紙師月森先生特別從日本帶晒所有得意作品到港,作為「 Sanrio御用摺紙師」,當然唔少得有呢班卡通人物。不過最特別係佢原來好鍾意摺龍,今次展品中最主打就係一條俾吉蒂騎嘅中國龍,個身仲俾 Melody、 Kurumi等 Sanrio人物纏住。(展品約 30cm高、 Kitty約 1隻麻雀牌咁高)




龍身上真係用剪紙做咗一片片龍鱗,非常立體,仲有粒 Cinnamoroll長耳狗,手工真精細。

XO黑龍


唔只有《龍珠》式東方龍,展品中仲有呢類《芒亨》成日劈嘅西方黑龍,對翼霸氣十足且有三重顏色層次,黑龍棚尖牙精細有霸氣,頭頂仲有隻 XO企鵝,唔打得都睇得。





賀年蛇仔 立體摺紙逐 step睇


為求應節,老師特別為香港展覽整咗條大白蛇,佢教路唔需要用貴價紙摺,重點係因應位置去揀選合適厚度同硬度嘅紙張。

剪紙




月森老師話蛇頭佢會用立體剪紙方式去做,以便做出蛇頭形。正常步驟係畫草圖紙樣,再慢慢跟線剪,但師傅佢憑空剪已經得,好勁。 

貼紙





剪好唔同部位的紙樣,就可以用白膠漿黐埋,令紙樣變立體,蛇頭雛形終於出現。 

摺紙





蛇身老師就改用摺紙形式造,一節節身體就係向內摺「 Z形」,營造出立體感。 

完成





將唔同組件黐埋一齊,最後加上眼、舌頭,再整多座山仔俾條白蛇爬! 

mikki吉祥立體紙藝館


展覽日期: 1月 31日至 2月 24日每日 10am至 10pm
地點:新蒲崗 mikki商場中庭位置,入場免費

吉祥紙藝工房


課程日期: 2月 8日 7pm
2月 9日 1pm、 3pm、 6pm
參加方法:消費滿$500即可參加
名額:每節 1小時,每堂 8組,每組不限人數
查詢: 3980 9930

紙雕立體咭 定情𠝹紙




睇完日系立體摺紙,想尋找本地創意,土炮紙雕工程師 Max Chow最近喺商場有個立體紙雕咭展覽,當中包括有天安門、日本神宮等精細作品,仲有應景桃花陣,唔睇走寶。今期佢仲示範點整玫瑰立體咭,情人節未諗到送咩?學嘢啦! 




天安門


桃花陣


日本神宮


俄羅斯宮殿

一𠝹錯 成張紙嚟過


有成 18年紙雕經驗嘅 Max師傅,仲有出紙雕紙樣書,賣去歐美等地。佢話教人整紙雕仲難過自己整同設計紙樣,因為真係要好有耐性。

玩立體紙雕咭藝術, Max師傅話最緊要係練好刀功。因為除咗跟紙樣嘅黑色線𠝹,紙樣上仲有紅色同藍色兩種線,呢兩種線係代表住立體圖案中向內、向外反嘅摺痕,用刀𠝹時要「半𠝹」,即係做到𠝹出摺痕,但係又唔好𠝹斷張紙。「好似整鳥籠咁,唔小心手滑𠝹錯一下,就會搞到其中一條支架斷掉,做唔到立體效果,要重新嚟過。要搵紙樣去練刀功,大概練 20至 30張,先可以掌握紙雕嘅基本功。」 

試整立體咭




1.紙雕工具包括美術刀、箝仔、金屬尺同墊板。將紙樣放上圖畫紙後,就用美術刀沿黑色線𠝹開紙樣,拎刀法同揸筆一樣,而且刀頭同紙約呈 35至 45度咁𠝹就無衰啦。 




2.細心留意會發現紙樣上有紅色(山谷線)及藍色(山頂線)兩種虛線,呢個時候就要用「半𠝹」方式去令摺痕出現。山谷線要反轉圖畫紙𠝹,呢個時候就要將紙樣放於圖畫紙旁,對住幅圖去𠝹。 




3.部分細摺位仲要靠箝整出摺痕,原來呢個時候先最難。因為好多時摺起先發現自己𠝹漏一兩條,甚至將部分需要半𠝹的線位整斷。而且部分精細位,用箝大力一夾就整斷。 

完成


對摺圖畫紙,剛才半𠝹的摺痕,令圖案自自然向內或者向外摺起,加埋托底紙,成張冧死人立體玫瑰情人節咭就大功告成,很想要吧?





將軍澳中心「一紙千緣」


展覽日期: 1月 26日至 2月 25日
時間: 10am至 10pm
入場費:免費
地點:將軍澳中心地下中庭
查詢: 3417 4328

自學有路數
拜師學藝




如想有專人指導, Max會不定期舉辦課程,好似左頁 model手上嘅立體旋轉木馬,都會喺堂內教整。上 Moment d'art的 facebook專頁,就可睇到課堂資料同報名方法。每堂 4小時收費約$350。
網站: http://www.facebook.com/Momentdart 

上網自學搵紙樣




工多自然藝熟,想好似兩位大師咁勁,上堂學之外,其實網上有好多免費立體摺紙紙樣,下載後 print出嚟就可以練。譬如呢個 Canon CREATIVE Paper Craft,由簡單立體人仔,到複雜嘅貓貓都有齊。
網站: http://cp.c-ij.com/en/contents/1006 

買紙雕書苦練





想試整紙雕咭,又唔識畫紙樣,可以上網買書。一本有成 13個唔同 A4 size的紙樣,只係 US$16.8(約$130.2)。雖然難度較高,但紙樣可以無限複印,𠝹爛晒都唔怕,作為練習用絕對唔錯。
網站: http://www.amazingpopup.com 

撰文:鄺浿鏇
攝影:傅新發

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()