採訪當日,慧慧站在工廈天台的邊緣拍照,面無懼色,「呢 啲係小兒科啦,又唔使我跳落去。」

青雲路 女替身

撞車跳樓爆玻璃 女替身憑大膽入行

2013年03月06日 ~~ 第1102期 交易通.搵車快線

有些行業永遠是男性主導,就像特技演員,飛車跳樓這些高難度動作,一般女生早已卻步,但慧慧卻是例外,她外形纖瘦、沒有功夫底子,兼由臨記領班半途出家,卻憑 着大膽肯搏,得到不少導演、監製賞識,曾拍過《旺角黑夜》、《綫人》等多部電影及不少廣告,成為行內罕有的專業女替身,巾幗不讓鬚眉。

政府一個戒煙廣告內,片中兩位男女演員被車撞倒後,沒有受傷,走到路旁抽煙,卻因吸煙而死亡,這位演員正是慧慧,還以為廣告全是特技效果,「特技效果只係 key咗條街,但撞車 嗰幕,我 哋真係被車撞,要計好時間,架車一撞過 嚟,自己就要彈開,避免受傷。」
撞車對今年 35歲的慧慧而言,只是小兒科,她連跳樓、碌樓梯、跳海及爆玻璃等高難度動作都做過,「做得呢行就要夠大膽,同埋唔怕痛,我 哋成日要撻 嚟撻去,有時 着夏天衫,冇得墊 pad,成日跌到瘀晒,好似 喺《綫人》裏面做桂綸鎂替身,有一幕講桂綸鎂 喺荒廢 嘅學校課室俾人打到飛起,疊高 咗好多枱凳,我要俾人打到成個人跌埋去,撞到手腳瘀晒。」
前年曾志偉監製的《我愛香港開心萬歲》中,有一場景講到吳君如被黎耀祥撻又用花瓶仆頭,這也是由慧慧做替身,「拍完場戲真係頭暈,仲流埋血,不過志偉好好人,好關照我 哋呢班替身,見我拍得辛苦,畀 咗雙工我,真係好多謝佢。」


上年年尾慧慧拍了一個政府戒煙廣告,她在片段內要被車撞到,還拍了宣傳海報。



每次演出心存感激


做替身工作令慧慧認識不少本地和外國明星,圖中是她與奇洛李維斯合照。

除了曾志偉,慧慧對不少曾用過她的導演、監製和武指也心存感激,「多謝」二字常掛在口邊,「因為我冇功夫底子,冇跟過任何師傅,可以 喺呢行立足,真係要多謝用過我 嘅人。」
自小跟 着做小販的媽咪在街頭擺檔的慧慧, 17歲中學畢業後,在世叔伯的餐廳做侍應,及兼職賣健康產品,在餐廳認識了臨時演員公司老闆, sell健康產品之餘,趁 着放假貪玩跟去做臨記,因為夠細心,做了 5、 6次臨記後,便被老闆升做帶隊,「即使係做臨記,我都好專心做 嘢,會留意好多細節,好似見到之前個 shot係有兩包飲品 喺枱,再開機變 咗 1包,會主動提番場務。」 

替陳慧珊跳海上癮


其實慧慧一直對替身工作感興趣,「覺得佢 哋做到咁多危險動作,真係好堅,可惜細個冇機會去學。」
99年,她已做了全職臨記帶隊,當年她帶 着一班臨記去拍攝由羅嘉良和陳慧珊主演的電視劇《先生貴性》,令她獲得做替身的機會,「導演突然話要搵個大膽啲 嘅女仔,代陳慧珊跳落海,我就膽粗粗試吓, 嗰次我要面向個海大字形撻落去,要跌中海入面麻包袋個位置,唔可以 NG,我居然一 take搞掂,現場工作人員拍晒手掌,不過我就撻到成身痛。」
雖然痛,但那份滿足感,令慧慧上了替身癮,可惜之後苦無機會,直至 04年,她帶隊拍陳忠泰任武指的電影《大阪撻一餐》後,才正式入行。「當時佢想搵個大膽 嘅女仔,拍一幕被人撻落海 嘅戲分,知道我跳過海,就搵我試吓,雖然拍得一場戲,但我都唔介意剪短頭髮去拍。」陳忠泰此後經常找慧慧做替身,令她在行內漸有名氣,之後愈來愈多人找她拍戲,令她踏上替身之路。


慧慧為不少電影演出,如《 綫人》內她做桂綸鎂替身,在電影尾段她被撻落一堆 枱凳度(小圖)。



大膽肯搏不怕受傷


因為慧慧十分大膽,她試過幫手做攝影師,吊威吔到 30呎高為珠寶廣告進行拍攝工作。

替身這個行頭,男多女少,全行女替身約得 4個,除慧慧外,其餘 3人也有武術和跳舞底,「得我係一張白紙,乜都唔識,不過我勝在夠大膽,咩動作都肯去搏,其他人可能會揀簡單 啲 嘅動作做,但我絕對唔錫身。」
慧慧也很努力練習,等埋位或空閒時,會跟其他武師學玩兵器,又經常練習各種動作的反應,如撞車要如何就位和保護身體等,將勤補拙。「每次從高處跳落 嚟,下盤要穩,之前又練腰力,唔係好易拗柴。」
即使勤於練習,受傷在所難免,撞瘀、拗傷已屬小事,慧慧為拍《 Laughing Gor之變節》,搞到腳骨裂,休息了半年。「我替陳法拉由 2樓跳到下面架貨車頂,再滑落地面,嗰日個地好濕,我 喺試動作時冇做好準備,一跳已經拗到腳,痛到頭都麻痺,但我忍住痛,扮冇事繼續拍,拍 咗兩 take後,已痛到標冷汗,返到屋企隻腳已經行唔到,去醫院檢查,原來腳骨裂 咗,要打石膏,結果 唞 咗半年。」 

拍水底戲險些送命


拍電影《情謎》時,慧慧拍潛水戲時,差點游不上海面,險些爆肺,幸好在場有潛水人員幫忙。

這次受傷仍然沒有嚇窒她,傷愈後又再做替身,但說到最驚險,便是拍水戲。「有次代陳文媛拍《幽靈情書》,有幕要 着住婚紗,由海中心艘郵艇,跳落水游上岸,點知套婚紗勁長, 喺水中纏住我對腳,搞到我游得好辛苦,差 啲沉落水底唞唔到氣,後來搏命拉開條裙,先游到返去。」另一次替舒淇拍《情謎》,又有落水戲,慧慧要潛到水底,被水底的鉛帶纏住,險些爆肺。
替身工作很危險,又不是日日有工開,所以慧慧一早謀定後路,與拍檔於 08年開設「神畫映像」臨時演員公司,有時她甚至會做出鏡做埋演員,像在《旺角黑夜》中,做張栢芝的朋友等,現時慧慧平均月入 2、 3萬以上,「我知道替身呢行冇得長做,但我冇諗過幾時退,因為我仲好享受呢 啲過程,每次完成某 啲動作,我覺得好有滿足感,我希望做到冇得做為止,𠵱家我最想試吓由 4樓跳落 嚟,之前最高只係跳過 3樓咋。」 

錢嘉樂


現時錢嘉樂開戲都會找慧慧合作,如在約旦拍《逆戰》時,錢找她做白冰替身。

我 喺《旺角黑夜》中,要搵個女仔扮妓女,要 着住高踭鞋撻低,當時慧慧做緊臨記帶隊,叫佢去試拍,我見佢拍得唔錯,覺得佢好有心做呢行,之後有咩嘢就會搵佢,唔經唔覺同佢合作 咗 10年。 

點入行?


除了替身工作外,慧慧亦有不少幕前演出機會,她在電影《第一戒》中飾演被鬼上身的女警,與余文樂有對手戲。

想入行做特技演員,一般要拜資深武指、武師等為師傅,自小跟他們練功做起,像成家班、洪家班等,不過也可以像慧慧般,由臨時演員做起,不過屬於極少數。至於薪酬方面,以一組戲為單位,不過慧慧坦言酬金不算多, 9小時為一組戲,公價 4位數字,估計約 3千元起。「如果極高難度動作,例如高過 3樓,即 4、 5樓跳落嚟,就會有雙工。喺一組戲內,無論做幾多個動作,都係計一組錢。」

神畫映像
facebook: Myth Pictures
電話: 2137 7010 

後記:習慣周身傷?


為拍片試過腳骨裂,搞到要用石膏包紮,休息近半年。

兩次約慧慧做訪問,都見她雙腳滿是瘀痕,不過縱然渾身痛楚,也應記者要求,不斷上下爬在天台鐵梯上,兼單手維持甫士拍照半小時,專業精神可嘉之餘,連相交非深的記者也為她感心痛,家人又怎會贊成她做替身?「我媽咪最初都好反對,但慢慢接受咗,𠵱家佢不時會幫我煲田七湯去瘀。」畢竟身體髮膚受諸父母,還是錫身一點好。 

撰文:洪芳俠
攝影:傅新發
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()