殯儀課程
實習生 Kuma
讓同學了解課程, Kuma更會真人穿上壽衣示範, Ruby(左)直言:「最緊要抱住尊重嘅心,唔好當玩玩吓,咁就百無禁忌。」

Main Camp

殯儀都有得讀 實習禮儀師狂煲遺體相壯膽

2013年03月06日 ~~ 第302期 Face

入得殯儀館不會有好事發生,人人避之則吉,連帶殯儀業工作都成為厭惡性行業,正常人都不會想入行。
殯儀行業叫人生畏,但最近無綫 J2台的《兄弟幫》就訪問了讀完社工副學士課程的梁紫再( Kuma),不再進修相關課程,更放棄安定社工輔導邊青,毅然轉讀殯儀課程,立志在殯儀界大展拳腳,以大師兄身份分享經歷, Kuma坦白說:「我唔係膽生毛,不過一年咁多社工畢業,幾時先輪到我搵到工?惟有撈偏門(殯儀工作)啦!」

26歲的 Kuma前年完成社工副學士,一心打算做社工服務社會,豈料走上職場,才發現與理想相距甚遠,「喺香港做社工好多規限,唔一定幫到人,而且一年咁多社工畢業生,競爭太大,如要成為註冊社工,先要向政府借十幾萬交學費,但畢業後又未必一定搵到工,上年咁啱俾我見到有殯儀課程,覺得都係幫人,而且偏門競爭少得多,肯搏幾年都會有兩至三萬,而且唔愁冇生意,覺得有得發圍就膽粗粗報名!」 


上《兄弟幫》
殯儀業近年開始漸漸開放。 Kuma就試過跟導師 Ruby上無綫的《兄弟幫》,講解殯儀業的發展。


自拍悼念片
經過一年靈堂工作, Kuma去年以陳奕迅的〈最後派對〉做背景音樂加生活照製成 MV,作為紀念自己的短片,放於屋企的電腦,方便家人隨時攞,可在死後於靈堂播出。


骨灰樓上堂
除了在課室上堂,導師會帶學生到香港各個墳場、骨灰龕和醫院殮房,甚至走出香港到內地了解各地殯儀文化和習俗。


學摺元寶
殯儀課程涉不同內容,除一般程序,連摺金銀元寶都要學,原來金元寶都有多款摺法(小圖)。


開班授徒
導師見 Kuma熱心,就給予機會 Kuma當上殯儀初級班的助教。 Kuma希望將殯儀知識推廣,令更多人了解殯儀真正一面,「我打算喺殯儀館做兩年,再去外地升學,回來再做殯儀導師!」



拍回憶錄喪禮播


入學一年, Kuma除了喪禮程序、相關死亡法律、家教禮儀甚至摺金銀元寶及殯儀禁忌亦要學,「除咗喺課室上理論,我哋仲要去喪禮實習,最深刻第一次去喪禮幫手,為咗壯膽,前一晚我上網狂睇遺體相,但見到真遺體仍然嚇到我勁手震,結果俾導師鬧我好唔尊重嗰位先人,對方家人會覺得我好唔專業,經過半年,我先唔驚,亦明白我都係幫佢,百無禁忌,到𠵱家,對生死已經睇化,人生必經階段,我都有為將來我嘅喪禮籌備,仲拍咗生前回憶錄放定上 YouTube,每年再更新一次,希望到時唔好煩到家人,唔知用咩相,短片內都係我一生最愛嘅生活相,到時親友見到會更了解我!」

生命禮儀代「殯儀」


像 Kuma夠大膽兼家人不反對的例子不多,據 Kuma報讀的香港殯儀學會的創辦人 Ruby直認有一半學生放棄,「每個課程未到一半就有近五成同學放棄,當中主要因頂唔順要近距離接觸遺體,另外家人反對都佔大部分!」難得 Kuma做裝修的父親開通,讓兒子報讀殯儀,「佢(父親)成日問我攞筆記嚟睇,佢仲講笑話:『又輸馬,最衰都係你!』平日我盡量唔向其他人講我做殯儀,無謂令大家尷尬,好似之前朋友生日或過年,有唔熟親友問我做咩,我就會話係做生命禮儀,佢哋 get到咩就咩,我唔會再解釋!其實殯儀唔一定要喊住舉行,好似之前見過有喪禮請咗隊 band嚟唱歌,喪禮都可以正面面對!」

激罕女殯儀師:衣櫃只有黑衫


Zaia未讀殯儀課程前,最愛着鮮色衫兼行山,為入行,連興趣都放棄埋。

現讀殯儀二級課程的徐寶華( Zaia),今年 19歲,前年中五畢業後開始修讀課程,是少數報讀的女生,更立志成為本地撿骨師。 

隨時出動


Zaia衣櫃清一色黑麻麻,她說:「會盡量揀唔同款式囉。」

Zaia平時亦愛扮靚,但為入行卻放棄着靚衫。「因為無論上堂、入靈堂、見先人家屬都要着黑色衫以示尊重。而且呢一行無固定時間,一收到電話就要開工,根本冇時間返屋企換衫,所以𠵱家都好少着鮮色衫。其實要做撿骨師可以去台灣華南大學讀殯儀課程,我打算在香港讀完有關課程,再喺殯儀館做幾年先去台灣考牌,做正式撿骨師。」
現單身的 Zaia亦直言不會為未來男友放棄殯儀工作:「我好想喺呢行長遠發展,做我的另一半都是接受我嘅工作先有一齊嘅機會。」 

殯儀多避忌


行有行規,殯儀工作就更加多禁忌,據 Ruby透露,他們都會堅守行規或禁忌,以示對先人尊重。

與屍對話
開工前必定會與遺體對話,內容大多是:「我哋係嚟幫你,有怪莫怪,希望你安息!」以便整個喪禮順利完成。

禁食牛肉
如果喪禮以道教形式舉行,一眾有關工作人員前一晚都不會食牛,因祖師爺老子是騎牛,禁牛以示對道教尊重。

不准哀傷
一眾工作人員在整個喪禮都不能表露任何傷感情緒,以免影響先人家屬。

拜年免問
如果在農曆年前約 10天有喪禮工作,大部分工作人員都不會去親友家拜年。 

撰文:譚家昌
攝影:何榮亮

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()