面對面

人活着賴一口氣 江若琳

2013年03月06日 ~~ 第302期 Face

上月初( 2月 6日),香港電影金像獎公布了第 32屆入圍提名名單。影后一獎,由《聽風者》和《大魔術師》的周迅、《春嬌與志明》的楊千嬅、《高海拔之戀Ⅱ》的鄭秀文;以及《高舉•愛》的江若琳角逐。

周迅,出道 22年;楊千嬅,出道 18年;鄭秀文,出道 25年; 25歲的江若琳才出道 6年,人家票房億億聲,男主角是梁朝偉,和江若琳做對手戲的是杜汶澤,《高舉•愛》香港首日票房僅得 6萬,不論計資歷定睇數據,江若琳這次真的是入圍已經當贏,爭番啖氣。
江若琳說,兩年前《高舉•愛》的導演邱禮濤拿着劇本來找她,為啖氣,她曾經拒演:「我聽過一番說話,有人話,增肥 20磅扮舉重運動員,全香港個個女演員都得,惟獨江若琳冇可能做到。嗰一刻,我頂住道氣,你睇死我,我咪順吓你意,唔做囉……」
好在,最後關頭,又係為啖氣,她改變主意:「太多人睇死我啦!所以呢套戲,我係含住兩泡眼淚、抱着體育競賽精神去完成㗎。」
所以說,人活着就賴一口氣,發悔氣還是爭口氣,就在一線之差。

那一年,我坐在山頂位


江湖傳聞,江若琳 05年陪朋友參加寰宇電視劇《伙頭智多星》演員招募,在女廁巧遇老闆娘趙雪英,誤打誤撞被簽為寰宇旗下藝員,受訓三年後正式踏入娛樂圈。江若琳說,入行拍電影足足六年,從來沒有參與過香港電影金像獎,反倒是第一年簽約,入過場做過觀眾:「嗰年公司有飛剩,畀咗兩張我帶個朋友去見識吓。我仲記得我哋坐喺山頂,入場時離遠望住個紅地氈閃光燈閃吓閃吓,諗都唔敢諗幾時輪到自己行、有冇機會提名提到我。就算自己公司,都冇預算,大家講笑咁講,乜名都報齊,最有機會提名可能係電影歌曲。」
出道六年,一共拍過 16部電影,大多數都是青春片、單元戲,江若琳說拍親戲連角色名清一色都是照搬真人,不是「小琳」就是「阿 Ling」,別人和自己都沒把江若琳當成演員對待:「兩年前邱禮濤導演攞住個劇本嚟搵我,我滿腔熱誠,不過身邊就一個二個一盆冷水兜頭淋,朋友、導演、經理人個個都係咁講,話我未夠料、話我未使考呢個演技牌,警告我演衰咗冇人可憐冇得翻身,同我講:『你都係拍番偶像劇罷啦……』我本來已經冇信心,俾人咁講更加灰心,一等等咗半年仲未開機,以為連邱禮濤導演都對我有動搖,有一日,終於喊住咁同公司講,我唔拍啦,反正個個都睇死我……辭演之後,邱禮濤話好傷心,佢話佢有直覺我一定得。又話當年佢搵黃秋生演《人肉叉燒包》、搵劉美君拍《我不賣身我賣子宮》都係無人睇好,佢叫我要信佢信自己喎……以前,我拍戲唱歌都計到盡,期待呢套帶畀我新嘅機會、希望呢首歌可以得到幾多回響,成日想做啲嘢出嚟扭轉人哋睇法,結果永遠期望愈高、失望愈大,呢一次我乜都唔理,就信導演一次,原來做人就係咁,放開咗,反而得到更多……我諗都冇諗過自己有機會贏周迅、 Sammi同千,拍得成呢套戲,我已經贏咗自己!」




江若琳增肥 20磅,練舉重,在《高舉•愛》中飾演坎坷運動員,結果爆大冷入選金像影后入圍名單。


同偶像同年競逐影后,鄭秀文出道那年,江若琳才出世。《壹週刊》圖片


簽約後得寵指數爆表,又擠走原寰宇一姐李彩華, 08年曾經傳出江若琳介入老闆林小明婚姻。《壹週刊》圖片

上一世,我得罪得人多


25歲的小女孩而已,江若琳總說自己剛從人生低潮走出來。明明是個基督徒,江若琳卻說自己很信因果輪迴那一套:「我成日覺得,人哋條路行得順,係前世做得好事多。我要經過咁多磨練,吃咗咁多苦都改變唔到人哋睇法,我諗係因為前世踩親好多人條尾啩!」
所謂低潮,江若琳說得是四年前老闆林小明與老闆娘趙雪英婚變,她被指是第三者的傳聞:「相比之下,啱啱出道時嘅整容、爭寵傳聞簡直微不足道,話我破壞人婚姻、話我靠旁門左道,咁樣詆毀我人格,絕對係我人生最灰暗嘅一段日子。我性格遺傳晒媽咪,硬頸唔認輸,亦都唔愛應酬。一年幾個月喺大陸拍戲,人哋叫我去玩,話呢個導演好話得事,去打好啲關係啦……我係都唔去。我唔介意自己條路行得遠過人、我唔怕零下 2度浸落啲屎水度拍戲、冬天着住短裙喺天台吹風,但係我好介意俾人覺得自己要靠食飯唱 K去換個角色返嚟囉。拍《高舉•愛》,要增肥 20磅、每日同班專業舉重運動員一齊受訓。由舉晾衫竹開始,逐磅加上去,每日踎低起身三個鐘,去到第三日咋,我已經伸唔直隻腳唔識行路。教練冇當過我係演員,照樣用棍拍我,叫我挺直腰、擺啱姿勢……公布提名嗰晚,我成晚瞓唔着,諗番每個拍《高舉•愛》嘅點滴,每日我都係含住兩泡眼淚死頂捱過。嗰一晚,我喊,最好嗰班朋友陪我一齊喊,大家自拍張喊樣上 group chat分享,我諗,今次我向每個曾經睇死過我嘅人證明到,你哋睇錯我喇!」


小三傳聞後,江若琳曾經落淚拿出 58元結餘存摺力證清白:「話我靠人係詆毀我人格!」


去年被拍得去杏花邨睇樓似入市,江若琳自稱得個睇字,現時身家得六位數字。《壹週刊》圖片

下一次,我會鼓起勇氣




老闆以外,江若琳入行後的緋聞男友還有吳卓羲和踩唔死嘅阮民安( Tommy),江若琳說都是好兄弟。自己不愛應酬,怕惹閒言閒語,感情空窗多年,連追求者也沒有:「有時見到人哋同男朋友、女朋友傾電話、傳短訊,好 sweet咁,不知幾羨慕。成日拍戲一拍三個月,晚晚都係一個人返房,有時受咗傷、生咗病,一個人攤喺張床度,冇個人撒嬌、嗌痛都冇人聽到,真係好寂寞。我 25歲咋,我都係青春少艾咋,我想搵個人錫、拍吓拖啫,有錯咩?」
少女懷春是沒有錯,不過曾經有一段美好的愛情放在眼前,卻因為自己膽小怕事而白白錯過,江若琳說是自己的錯:「又係四年前,全世界都鬧我、睇唔起我,有一個人走出嚟,話鍾意我、信任我。嗰一刻本來好溫暖,但係我驚咗,驚拖多個人落水、又驚啲新聞扭曲,唔敢出街又唔敢見佢。一個月之後,佢主動提出,不如算啦……咁就四年,我仲係一個人,佢已經有個好好嘅另一半。下一次再有一個咁嘅人出現,我一定有勇氣去馬。我已經唔係四年前嘅江若琳,我知道自己係咩人、想要啲咩,人哋講乜都好,咪由得佢囉!」 

回鄉的報紙


25歲提名金像影后,我問江若琳,知道中學同學還有同齡朋友現在的去向嗎?江若琳笑笑口向後望,原來中學好友現職寫字樓,趁放假來影樓湊熱鬧。中學女同學留着短髮,說話很 man,卻說:「佢跳舞唱歌,又騎馬又落屎水,成班朋友都估唔到佢會做到。淨係一個人瞓酒店房呢樣,我已經唔敢啦!」
簽約頭三年,零收入食住靠母親,江若琳說母親一直睇死個女發明星夢:「過年返咗廈門鄉下,媽咪買咗同日幾份報紙擺喺阿婆屋企,個個上嚟拜年就攞出嚟揭一次、個個上嚟都要讚一次:『我個女幾叻?我都估唔到佢咁捱得呀!』」
一步一腳印,改變了外人的看法,還能讓自己人刮目相看,誰說做明星,就是整容黐老闆咁容易?


被指與入行前相貌有大出入,江若琳否認整容。


愛情空白,江若琳身邊陪伴的都是同性朋友,拍照當日就有中學同學跟場。

撰文:朱小博
攝影:范仲良
化妝: Cyrus Lee
髮型: James Lee@HAIR
形象: Bryan@theFlaming

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()