假結婚黨攻陷旺角寡佬身價倍升 一年吸金四億

【本報訊】入境處近年嚴厲打擊假結婚,但內地女子做過埠新娘換香港身份證意欲未減,收錢娶假老婆的單身港漢身價水漲船高,由過往不過三萬元,飆升至近期最高九萬元。《蘋果》直擊假結婚黨集中的旺角區,發現中介「媒人」生意應接不暇,「相睇」內地女子隨傳隨到,更出現爭奪港男情況。有內地公安表示,現時約三分之一中港婚姻或涉造假,以此推算,假結婚集團每年生意額隨時高達四億元。記者:邱錦綉、吳子葵、林熊、黃江奇

 

揭開報章分類廣告,涉假結婚的多不勝數。記者日前致電查詢,表明「等錢用」,接洽人王太即約記者翌日中午到旺角見面。當日下午,王太與男拍檔帶記者到銀行中心附近的美心快餐,甫坐下,記者發現身邊有不少假結婚中介人,懷疑他們屬同一夥人。他們叫應徵者做「腳」,當了解記者基本資料後,便各自打電話給合適的內地女子,亦即他們口中的「老闆」。「係呀,隻腳喺度,收你三萬五,過嚟望吓」一名鄉音極濃的中介人細聲說。「唔係收四萬二咩?」另一名中介人在質疑。

放大圖片
等候假結婚的內地女子在附近街頭等候「相睇」。

等候假結婚的內地女子在附近街頭等候「相睇」。

放大圖片
一名持雙程證來港的內地女子在中介人安排下「相睇」。

一名持雙程證來港的內地女子在中介人安排下「相睇」。

五年內分段收錢

王太的拍檔不想收「老闆」的價錢被「腳」聽到,即時叫停他們,頓一頓後才跟記者開價。「結婚嗰日收萬五,之後三年每年返大陸一次,每次收五千,女仔嚟咗香港就可以離婚,再收二萬」。假如中介人收「老闆」三萬,然後支付萬五予記者作首期,即中間抽水「萬五」元。王太的拍檔說,約四至五年便可以完成整個假結婚過程,記者合共可收五萬元,中間和尾數會由「老婆」支付,他們不參與。記者問他為何不是廣告中說的九萬,他即解釋︰「要睇情況,如果你有物業,咁可以叫高啲價,因為容易啲申請個女仔落嚟。」

揀啱即上律師樓

稍後,王太與另一名男子到餐廳外「接老闆」,記者見四名內地女子已在等候,但只有一名中年女子來「相睇」。「佢 35歲,離咗婚,如果冇問題,可以同你一齊去律師樓做寡佬證,跟住排期, 12月 3號就可以註冊」。此時,一名中年漢突然坐下,仔細端詳記者。「佢個妺係老闆嚟, 29歲,佢叫哥哥睇吓你個樣啫」王太即時解釋,並將「哥哥」手上的證件攤開,讓記者看看「妹妹」的樣貌。記者這時才知道原來有不少「老闆」在附近徘徊等「相睇」。「你有冇帶身份證、回鄉卡同住址證明,唔好諗咁多,十幾日後就有錢收啦!」王太不斷催促,記者則說擔心離婚後對方要分身家,王太即哈哈大笑︰「人哋好有錢㗎!」記者表示要考慮,王太即致電另一個 45歲的「腳」,說:「老闆喺度,正㗎,個樣得㗎!大波腳長, 35歲。」記者發現該集團甚具規模,分工清晰,王太負責與「腳」接洽,身旁六至七名拍檔負責招呼「老闆」及睇水。他們主要在銀行中心一帶搵食,是因為附近有不少律師樓,方便等候「相睇」的自由行「老闆」揀啱「腳」即辦手續。統計處數字顯示,過去五年平均每年有約 2.4萬宗中港婚姻(在港結婚或申領單身證明書個案)。有熟悉情況的內地公安人員指,每年約有三分之一中港婚姻或涉假結婚,以每宗個案涉款 5萬計算,每年假結婚集團的生意額或高達四億元。入境處表示,今年截至 10月共成功檢控超過 1,000名涉及假結婚人士,尚有 2,000宗個案待處理,該處已成立專案小組偵查及打擊,例如問話及搜查居所。根據法例,任何人士干犯串謀欺騙罪,最高可判監禁 14年。


一名假結婚中介人在旺角街頭聯絡「相睇」雙方,手中三個手機響個不停。林熊攝

噩夢纏繞港男假結婚一身蟻

現年 28歲的阿明,六年前因為想租下一間套房而跟內地女子假結婚,噩夢纏繞至今。「嗰時離家出走,冇朋友肯收留,要住露宿者之家,嗰度環境好差,自己好想有個竇,有宿友話同人假結婚可以賺到一萬蚊,夠我租房有餘」阿明說。該名宿友原來是假結婚集團的中介人,阿明為早日實現「有個竇」的願望,便答應他。沒多久,該中介人帶他到婚姻登記處,一名不到 20歲的內地女子和父母站在一旁等候,雙方「認識」了一會,便入內註冊。「簽完紙後,個中間人玩失蹤,我一毫都收唔到,後來先知佢俾人拉咗去坐監,連集團主腦都好似出事,自己先識驚」。

另有真愛不敢求婚 放大圖片
阿明「假老婆」在港的阿姨,被指找私家偵探尋找阿明下落,但她否認。

阿明「假老婆」在港的阿姨,被指找私家偵探尋找阿明下落,但她否認。

阿明怕入境處追查到自己,想盡快離婚,卻連一萬幾千的律師費也無法支付,申請法援又怕被人揭發是假結婚,結果搞到精神崩潰。「最驚入境處啲人走去父母屋企問話,佢哋根本唔知我同人假結婚!自己成日亂諗嘢,好怕坐監,總之好大壓力,啲朋友話我黐咗線,帶我去睇醫生,食完啲藥變到懵懵哋,剩係識瞓覺」。後來他認識了一名單親媽媽,在她鼓勵下找到一份清潔工作,還儲夠錢租了這間套房。他承認自己已愛上對方,但礙於自己「已婚」,一直不敢求婚,擔心拖下去這段戀愛亦保不住。沒想到,早前一個中午,一名私家偵探找上阿明,告訴他內地的「老婆」正在找他。「佢帶我去見一個女人,原來佢係『老婆』喺香港嘅阿姨,佢話花咗兩萬蚊請私家偵探搵我」。該名阿姨要求阿明跟她一起返回內地和「老婆」見面夾口供,再到公安局辦理單程證。「佢嚇我話洗濕咗個頭,如果唔搞埋啲手尾,啲官問起話上嚟,大家都要坐監」阿明惟有就範。「之後佢寫低資料要我背,好似老婆住喺邊,佢父母叫乜名等,話隨時有人打電話問話,搞到我精神好緊張。我唔知仲要捱幾耐!」《蘋果》記者


拿着「假老婆」資料的阿明說,六年前假結婚後弄至一身蟻,現找到真愛亦無法結婚。吳子葵攝

每日一單「尋夫尋妻」私家偵探生意旺

入境處近年嚴打假結婚,不斷抽查中港夫妻,甚至突擊搜查住所,令原本各不相識的「假夫妻」,要急忙尋回另一半了解背景,私家偵探由此而來的尋人生意大旺。私家偵探張大偉說,最近兩年幾乎每天都接到一單「尋夫」或「尋妻」的生意,當中以福建、湖南和廣東韶關女子尋港夫的個案最多。「佢哋淨係知道老公個名同身份證號碼,住邊、做乜,樣樣唔知,連一張相都冇,佢哋唔講我都估到係假結婚。呢啲個案好難做,搵到機會只係百分之三十」。

成功尋人收六千元

張說兩個月內若成功尋人,便會收客人 6,000元,找不到就只收一半。律師黃國桐指出,內地配偶一旦申請單程證,便是入境處展開調查的時候,即使「配偶」獲發單程證到港,之後離婚,入境處仍會進行離婚覆查,任何時候都可以被起訴,刑責跟足一世。「就算冇事,但離婚時分分鐘同你分身家。有啲搵唔返『配偶』嘅,要搵律師幫你查移民局,又要登報紙尋人,再向法庭申請代派票通知書,程序好繁複,收費肯定過萬蚊,得不償失」黃說。《蘋果》記者

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()