陳慧琪說每個運動員都有一個奧運夢,參加過一次奧運的她今屆無緣出戰倫奧,接下來的目標是二○一六年的亞運會。

好男好女

大世界小女孩 陳慧琪

2012年07月26日 ~~ 第1168期 香港《壹周刊》

跟陳慧琪做訪問是開心的,除了因為她經常大笑、爆笑,更大部分是她的率真,答問題不會轉彎抹角,不會這個不能問、那個不會答,感覺特別的爽,例如問她今年多大?她會答,然後再說:「呢期啲報導全部都要 mention我幾多歲,點解要寫人幾多歲呀?哈哈。」畢竟她打滾的是個運動世界,「比起同年齡 嘅人,佢 哋覺得我好細個,相比 喺運動以外 嘅地方,始終人生經驗我 哋成長唔係咁多,係純樸 啲、單純 啲,冇咁複雜。」懷着孖胎、頂着四個月的肚子,三十一歲的陳慧琪說道。
對不起,陳慧琪,這篇訪問依然要提到你的年紀,因為這是必須的。

後路


陳慧琪有「李麗珊接班人」之稱,是現役香港滑浪風帆代表隊成員,在運動世界「轆」了十多年,她自知與外面世界大不同,「聽番啲同學講,返工點點點,同啲同事相處、同老細相處,我話好似咁複雜嘅,我哋好簡單,就係跟番個 schedule訓練、去比賽咋嘛。」
從十三歲開始,陳慧琪的世界只有讀書、滑浪風帆、拍拖這三回事,直至大學畢業,便當上全職運動員,她從來未踏足過這個殘酷的商業社會,眼見有些國家的運動員退役後因適應不了外面的世界,生活潦倒,在街頭擺賣金牌、或去日本拍 AV,她慶幸自己有個大學學位,「因為我讀書時好堅持完成土木工程的大學學位,呢個係作為一個現代社會 嘅一個基礎教育程度,講得衰 啲,就算我退役後有乜事,攞住個大學學位,點都會搵到三餐一宿。而家係咁諗,以前冇諗過咁複雜。」
另外,她亦主動參加由前滑浪風帆港隊成員黃德森的「香港運動員就業及教育計劃」與有線電視合作的「 2012倫敦奧運實習計劃」,似要為退役後作準備,她說她對滑浪風帆的火還燒得熊熊的,目標將在一六年舉行的亞運,「冇諗過咁複雜,只係將來要踏入呢個社會嘅話,我都唔知自己鍾意或者適合乜嘢職業,咁啱而家有好多實習計劃俾我去嘗試,我覺得應該好好去把握呢啲機會去試吓唔同嘅嘢,跟住先再決定將來條路點樣行。」


○九年的東亞運動會,陳慧琪在五天共十場賽事中,十戰全勝,在土生土長的赤柱海灘上封后。


拍攝當日是陳慧琪「畢業後」首次錄影,她表現輕鬆,「錄影咋,唔係 live㗎。」

小毛病


做開運動員,今次卻要當奧運評述員,雖然面對鏡頭駕輕就熟,但原來角色大反轉,很多細節都要留意,咬字發音是重要的一環,可以靠讀報紙解決,「個口擘得大啲,講嘢就會慢啲,咁個發音就會清楚啲,因為我自己本身講嘢快,咬字又唔係好正確,哈哈,跟住就會 lur,所以而家好留意同埋已經習慣 咗講嘢要擘大啲個口,哈哈。」除了語言上要注意,坐姿亦會影響視覺效果,「有留意多咗自己上鏡嘅時候個坐姿,唔好𠌥住,同埋之前德能(導師)有講過我個頭擰得太多,咁會令到啲觀眾好難 follow或者好暈。」
上屆奧運,她的丈夫、前滑浪風帆港隊代表何智豪為無 綫擔任評述,有冇問老公意見?「黃德森之前 喺有線 啲片就有睇,但冇睇老公喎,對住佢十幾年,我已經對佢冇興趣啦,哈哈哈!」不過老公卻有溫馨提示,「滑浪風帆比賽嘅時間冇特定,如果唔夠風或者天氣惡劣,就會延遲要等,等得耐,廠入面凍,佢會提我帶多件衫、準備啲嘢食,佢嘅提醒係另一個範疇,哈哈。」


八位精英學員:(前左起)劉志強、陳慧琪、伍家信、李靜、(後左一及二)譚智健、周曉光、(後右一及二)鍾國樑及吳哲穎經過一個月密集的體育節目評述員訓練後終於畢業。


大學選修土木工程,因為她想擴闊生活圈子,令自己知道除了運動,外面世界是怎麼一回事。


陳慧琪與何智豪於○七年結束十年愛情長跑,二人在滑浪風帆界被稱為「智慧夫婦」。


○八年特區政府舉行奧運香港代表團返港歡迎儀式,當時的特首曾蔭權向滑浪風帆運動員(右)陳慧琪及(左)陳浩然頒發獎狀。

阿爸反對


與何智豪拍拖十年,二人於○七年結婚,對於女兒及女婿均是運動員,陳爸爸當然有點微言,因為除了陳慧琪,她的妹妹陳慧文亦是風帆運動員,○六年退役後當上警察,「當初我做運動員,阿爸有出聲,『吓?做運動員,咁即係第時點呀?』阿媽就冇,因為十三、四歲時係佢叫我參加暑期班玩 嘅,哈哈。同埋 嗰陣時讀書又兼顧運動,阿爸覺得冇可能做得到,我最記得中五會考放榜,打俾阿媽話俾佢聽我廿五分,阿爸打番電話轉頭同佢講:『你係咪聽錯呀?十五分咋,唔係廿五分呀?』哈哈哈,呢個我好記得。」
嫁給何智豪,當初陳爸爸亦不太放心,「我唔記得佢點講,但食飯時佢成日問我老公,『你第時諗住做咩呀?』而家 OK,有陣時我唔喺香港,佢都會返去我阿爸阿媽屋企食飯,咁我覺得作為父母擔心自己仔女係當然啦,我哋行動上證明到我哋係 OK,咁佢哋會放心囉。」


兩歲生日時的陳慧琪。


陳慧琪的表嬸蔡秀蘭(左二)於七十年代尾曾奪得七屆的香港滑浪風帆冠軍。

撰文:王健美
攝影:葉志明

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()