張達明話「做棟篤笑最緊要講 timing同衝動!」他即將於三月開騷的棟篤笑,除了一如以往捉緊潮流話題,以肢體動作表現外,最大突破是,年紀大了放了,會玩大佢,表演會含貼近三級成份,目的是要教人做壞蛋!似乎有點立心不良。文:張一豪攝影:陳盛臣

身邊好多壞蛋朋友 放大圖片

 

張達明( Tatming)笑言,每次做棟篤笑都講 timing外,最重要是衝動,覺得是時機,就會計劃演出。他發覺,近年全世界都充斥着「壞蛋」文化,尤其香港,大把壞蛋在身邊:「做壞蛋有好多發揮空間,好似《 Batman》入面,做小丑都做到奧斯卡提名。社會方面,西方表表者就係 Lady Gaga,玩嘢又反叛,佢用肉片來做衫,如果去到一啲貧窮國家,肯定天地不容,唔俾人打,都俾人咬!睇番香港, Amina事件,更係近年壞蛋文化中最受人注目嘅事件之一,係好好發揮嘅題材;其實我身邊亦不乏『壞蛋』朋友,好似黃秋生之前成日俾人影到同女伴行街,到時我會攞嚟挖苦一下,問佢點解家會無事?無人再提起?又好似我睇到報紙,見吳鎮宇喺餅店同人打交,都可以借題發揮;仲有陳振聰、何家爭產,都可成為好好的題材,亦因而引發我今次創作。」 Tatming更說會請他們睇騷,甚至請他們上台,畀機會他們澄清一下事件,睇他們上台答辯,應該都相當互動好玩!不過他補充,不知道他們最後會不會來,所以都想低調少少,免得大家失望。年紀大了,感覺自己可以更加放,所以今次一於玩大佢,內容會大膽了,甚至會有「粗口」出現。印象中, Tatming做過的角色都係「忠」角居多,原來之前《容易受傷的女人(約定香奈兒)》他做過一個壞蛋經理人,本來是個對音樂有堅持的人,但最後成為壓榨歌手的「壞蛋」,這角色性格上相當立體,也是促成他要做「壞蛋」的原因之一。

曳曳哋增強抗逆力 放大圖片

 

Tatming話要玩盡些,「語言」上都會有突破,不怕教壞細路嗎?「好多標準都喺度變緊,最簡單講吓紋身,如果以前,紋身喎!即係刺青,呢啲係犯人先會做。到二三十年前,紋公仔紙?又龍又鳳又觀音,你仲唔係黑社會?但現在,紋身之嘛,不過係潮流係裝飾,唔少女仔紋身,為靚,紋喺肚紋喺腳,仲好性感㖭!但感覺上亦係為咗 show畀人睇, be a bad girl!壞蛋文化都變成潮流,我就將呢啲想法擺上枱,等大家去判斷。其實我已度咗一個環節講互聯網,上面都有好多壞嘢,造假、呃人之類,但佢又對人類進步帶來好多好影響。互聯網其實好中性,物以類聚,大家喺乜嘢地方,同乜嘢人一齊,就會有唔同方向。好似喺一啲成人夜遊討論區,大都係聚集咗一班用假身份的嫖客;去興趣討論區,風花雪月講種花種草一樣有。

「我發覺香港人都太守規矩,今次好想同時下家長講,現時的教育制度不一定是好,反而要曳曳哋學人爭家產,或者與上海、澳門爭吓熊貓,講陳振聰事件,反映時弊之餘,都想探討吓做人唔好咁墨守。有啲嘢係反面教材,可以拎出來討論,好似家成日話小朋友抗逆能力低,香港父母好多時都教佢哋守規矩,但又唔教佢哋遇到一啲問題點解決,好似父母離婚家都好普遍,但好多父母都唔會教佢哋點樣面對有機會成為單親家庭後,點處理同面對問題。香港基本上係一個好守規矩嘅地方,有時好似太享受穩定同規律,變咗好似應變上都少咗可能性,其實做事可以大膽一啲。但我唔係要教人做壞人,只係做壞蛋,做三晚,等大家開心吓。」

放大圖片

 

放大圖片

 

放大圖片

 

放大圖片

 

 

破壞性遊戲「幾大鑊」 放大圖片

 

闊別棟篤笑舞台近兩三年,今次開騷,三場製作費原來都要百萬元。除了出賣朋友、討論熱爆的時事,例如爭家產、爭熊貓、陳振聰事件、 Amina襲警事件外,仲有甚麼賣點?「今次暫定會有 14個長短不一嘅段落,都由我表演為主,中間有一兩段大轉場或者換衫位,會有嘉賓穿插吓。其中一段我搵咗啲新晉有線主持一齊玩,當中會有五個角色,我做其中兩個,佢哋會做三個,度出來之後,好好玩,應該會有驚喜!」上次棟篤笑《人仔無敵》,碰啱奧運李寧吊威也,觸發 Tatming在台上玩吊威也,今次有群戲表演外,會加入甚麼新元素?「我會同電腦動畫玩互動,加埋觀眾反應一齊做,家搵人畫緊,仲喺度排緊。最難係動畫、我同觀眾三方互動,舞台會就觀眾反應,出現唔同的動畫互動,家仲喺度計算緊現場反應,唔知會唔會有預期效果,但都幾得意。」「仲有一 part玩遊戲,將會『幾大鑊』,會有啲破壞性,做完第一場,第二日報紙應該會登,而且更加有可能因為輿論壓力第二第三場唔可能做落去,呢個位都幾精采……細節我又唔講得住,免得無晒驚喜。」講到此, Tatming也禁不住手舞足蹈,據他透露,似乎第一場會特別搞鬼,但他補充,「第一場可能有些環節仍在試效果,第二第三晚會掌握得更好。」

放大圖片
■仲有好多玩嘢壞蛋造型,到時就知!

■仲有好多玩嘢壞蛋造型,到時就知!

放大圖片
■在《容易受傷的女人(約定香奈兒)》內做過壞蛋經理人,是引發 Tatming想做壞蛋的原因之一。

■在《容易受傷的女人(約定香奈兒)》內做過壞蛋經理人,是引發 Tatming想做壞蛋的原因之一。

 

掌握潮流就成功 放大圖片
■著名藝術家張曉剛的畫作。

■著名藝術家張曉剛的畫作。

Tatming創作棟篤笑,原來是畫面先行,先出現一個畫面,然後再想細節佈局。因此,他很喜歡看一些與畫有關的書刊雜誌,近年對張曉剛等內地畫家尤為欣賞,「近十年,在藝術上,最能把握到社會潮流的,我認為首推內地畫家。好多畫家因為捉到社會改變,再透過畫面表現出嚟,可以將文革過渡到現代社會的事情透過畫面表達,給我好多感覺,刺激我創作的靈感,香港反而做唔到呢一點,我哋做棟篤笑一場最多賺幾十萬,但佢哋一幅畫由以前五千元變到家二千萬元一張,變成富戶。佢哋對潮流同社會轉變嘅把握真係好成功!」

《一於做壞旦》 放大圖片

 

日期: 3月 8- 10日( 8:15pm)場地:伊利沙伯體育館票價:$150、$250、$350、$450( VIP)查詢: 2734 9009

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()