King曾在超過 20間酒店任甜品師傅,愛以不同材料做製作。

創業通

開甜品工場 月賣 3,000件蛋糕

2013年02月27日 ~~ 第1101期 交易通.搵車快線

開 cafe是不少人的夢想,像今年 24歲、曾在多間酒店任職甜品師傅的 King也有這個夢, 3年前更與友人合資開店,可惜失敗收場,更欠下債項,幸而經過多番努力,去年 King再接再厲創業,不過這次為節省成本,改為只開工場,批發件裝蛋糕到約 10間 cafe,及接客人訂造蛋糕柯打,又與有機農場 crossover,令生意漸有起色,開業不夠半年,月賣近 3千件蛋糕,約賺 2萬,再次為夢想努力。

採訪當日屬黃昏時分,位於觀塘某工業大廈內 Spatula蛋糕工場,記者在走廊已聞到陣陣香氣,原來老闆 King與拍檔在廚房正忙於製作蛋糕,「我 哋每日都要製作約 10款蛋糕,隔日要送到唔同 嘅 cafe。」蛋糕造型精緻、味道也特別,像白朱古力荔枝玫瑰花茶蛋糕,便以花茶作材料,入口有花香味道,甜度適中。「每 2至 3個月就要轉一半以上 嘅蛋糕款,希望畀多 啲新鮮感客人。」
這些件裝蛋糕,主要供應給約 10間 cafe,全部由 King逐間敲門傾合作,「我 哋冇門市,主力做批發,我 哋之前花 咗成個月時間,搵 咗一 啲路線同我 哋比較夾 嘅 cafe,上去試食蛋糕後,覺得我 哋整 嘅蛋糕適合佢哋,再同佢 哋傾合作,搵我 哋做供應商。」
合作夥伴不易找, King不時遭到拒絕,「要 cafe轉換供應商唔容易,試過有 啲 cafe去傾幾次都唔成功,亦試過有 cafe攞過一次貨就冇回頭。」幸而也有不少 cafe欣賞他們的手藝,現時約有 10間 cafe長期合作,每月約訂購 2,500至 3,000件蛋糕。


白朱古力荔枝玫瑰花茶蛋糕$30
King主力做件裝蛋糕批發,並會不時研發新口味來留客。


藍莓乳酪蛋糕$30

寫 blog吸訂造蛋糕客


除了 cafe客,一直有寫開 blog的 King,還在網上累積了過百個長期捧場客,靠着他們人傳人,接到不少人訂造蛋糕柯打,一磅蛋糕價錢為$280。「我冇特定蛋糕款式,會因應客人喜好,度身訂做,試過有客人鍾意食辣,我就整 咗個羅勒黑椒菠蘿蛋糕畀佢,反應都好好。」現時磅裝蛋糕每月售出約 30個,客人需上門自取。
King只以工場形式生產蛋糕,而不開門市,除了因為經費問題,還因為他曾因為開門市,狠狠地摔了一交。中五畢業後, King加入中華廚藝學院的西餅製作課程, 5年多前以第一名成績畢業,甫畢業即獲多間 5星級酒店爭相聘用。「當年為 咗攞多 啲經驗,我冇安定 喺一間酒店長做, 2年幾做過超過 20間酒店。」其中更曾任米芝蓮二星餐廳 Bo Innovation的甜品部主管。
3年前, King與剛相識的拍檔在九龍灣開餅店,一心想大展拳腳,可惜開業不久便與拍檔產生糾紛, King一怒之下,沒有履行合約工作,最終被告上法庭,要以 36萬元和解,令他被迫問銀行借貸抵債,「 嗰時好失落,冇諗過會搞成咁,我唔開心到連自己 嘅咭片都冇攞走。」
其後餅店被一間食品研發公司收購,該公司老闆靠着遺下的咭片找到他,請他做甜品研發,「成件事好似拍戲咁,對方咁 啱想搵人研發甜品,睇到咭片知我做甜品,就搵 咗我。我當時未有任何新方向,接受 咗呢項工作。」


咖啡朱古力慕絲蛋糕$30


菠蘿杏脯迷迭香果醬$55
由 King新鮮手造的果醬,會混合不同水果及香草,味道獨特。

學會研發新款口味


2年間, King不但還清債務,更學會研發新口味的蛋糕,「做 咗甜品研發後,學識 咗用唔同材料做甜品,先發現甜品世界可以好闊,好想蛋糕有多 啲變化。」去年, King重燃鬥志,與認識多年的朋友再合資四十多萬創業,因開門市成本大,他們改為專做蛋糕批發。「搵拍檔做生意,都係搵老朋友好啲,因為大家識得耐,知道大家脾性,合作溝通都易啲。」
雖然不是門市,但 King也想盡辦法宣傳,例如搞甜品聚會,吸納更多甜品愛好者。「我寫 blog同 facebook都有班支持者,所以諗到搞 gathering,每次畀 30位人士參加, 喺 cafe包場,提供約 12款蛋糕,同參加者逐款蛋糕分享製作心得,由佢 哋試食畀意見,𠵱家搞過 2、 3場,次次爆滿。」
活動收費只用來交包場租金,雖然沒有額外收入,但卻做到極佳的宣傳效果,不少參加者會把照片放上 facebook,及推介給朋友,「有參加者之後做 咗熟客,成日會 嚟訂蛋糕。」
與 cafe相熟後,今年情人節還有 cafe邀請他開班教做蛋糕,「以前都有諗過搞蛋糕班,但好多行政工作要做,例如報名、收費等,𠵱家同 cafe合作,我 哋只係負責教授 嗰部分,可以慳好多時間,未來想 keep住呢類合作,因為過咗聖誕及情人節, 4、 5月係淡季,可以喺呢段日子教多 啲班。」


Hazel& Hershey老闆 Birdie
我試過好多間蛋糕店,都搵唔到合適 嘅蛋糕,後 嚟試過 King整 嘅幾款蛋糕,用好多生果去製作,味道好清新,佢仲幫我設計可以配合到咖啡 嘅蛋糕,好 啱我 哋 cafe。


位於中環卑利街的 Hazel& Hershey,也有向 King取貨。

健康製法參展宣傳


除了蛋糕,原來 King還會炮製曲奇、蝴蝶酥、麵包,甚至果醬等,全部人手新鮮製作。「我 哋主張全部食品都係手造,而且唔會落添加劑,希望更加健康有益,好似麵包 嘅酵母,我 哋用生果細菌去發酵,唔係落酵母粉。」
另外, King還參加過紅酒展,大收旺場,他們推出的 cake set只要$65,便可吃到 5款蛋糕, 4天紅酒展售出逾 1,300份,營業額有 9萬元,盈利有 3、 4萬。「不過唔係次次成功,好似美食展就只係賺到 3、 4千,因為客路唔同,就算蝴蝶酥賣$20一包, 啲客人都嫌貴。」但 King沒有灰心,坦言汲取今次教訓後,下次再戰美食展,會因應不同客群推出不同食品。


美食展主打散包的蝴蝶酥和曲奇,雖然生意麻麻,但令 King(中)吸取到更多展覽經驗。


King會在不同 cafe舉辦甜品聚會,讓參加者試食蛋糕,藉此吸納客源。

為增加收入, King不時參加位於太古坊的有機農墟,即場售賣果醬、麵包等,反應極佳,一日可賺 4千元。因為農墟, King認識了一間本地有機農場,與對方合作,以新鮮蔬果製作蛋糕,「我 哋試過 crossover,以拆賬形式,由佢 哋供應番薯,我 哋製作成甜品,做 咗限量 100set嘅甜品,放 喺農墟賣, 2星期就賣晒, 嚟緊我 哋會再試以番茄、果醬等研發新口味,夏天又會 喺農場開麵包班,未來我都想同多 啲公司合作,希望有更多新火花,研製更多新口味 嘅蛋糕。」


King(左)與拍檔每日都在工場製作蛋糕,全年無休。


客人 Paola Sinisterra
King做 嘅蛋糕口味好特別,又好味,令我每次都有驚喜。

點入有機農墟?


King在有機農墟賣果醬和麵包,大受歡迎,日賺 4千元。

King提及位於太古坊的有機農墟,逢星期日早上 10時至下午 5時,在 鰂魚涌的糖廠街擺檔,約有 40個檔口,主要售賣本地有機蔬菜、食品、手工藝等,現場還會有音樂會、活動等,免費入場,而檔主售賣的產品只要符合要求,如售賣有機蔬菜、健康食品、手工藝、花卉等,便可以申請開檔,檔口尺寸共有 3種,包括 2米× 2米、 1.5米× 3米及 3米× 3米,檔口租金由$1,000起。
King說:「我 哋暫時擺過 3次檔,每次反應都唔錯,而且可以識到好多志同道合 嘅人,增加唔少合作機會同商機。」 4月及 5月的檔口現已開始接受申請。
參考網址: http://hkmarkets.org 

開業成本


租金:$50,000( 2按+1上)
裝修+牌照:$280,000
入貨:$120,000
總投資:$450,000

每月開支


租金:$15,000
入貨:$20,000
人工:$30,000(老闆 2人)
雜項:$5,000
營業額:$90,000
盈利:$20,000

Spatula
網址: http://www.spatula.com.hk 

撰文:洪芳俠
攝影:顏青瑋
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()