簽名會當日,不少忠實書迷都買齊了孤泣的作品拿簽名,令孤泣驚喜萬分。

青雲路

孤泣玩弄人性 用 App谷書上暢銷榜

2013年02月27日 ~~ 第1101期 交易通.搵車快線

香港近年興起不少網絡作家,孤泣是其中一位,他擅寫愛情及懸疑故事,描述人性的《 APPER》系列十分受歡迎,他在網上及手機 app連載故事,成功推動電子書及實體書銷量,打入 app store及各大書店的銷量榜,由籍籍無名的小子成功開創一條作家路,這青雲路可謂一步一腳印。


孤泣首次在讀者面前現真身,分享如何創作故事,「本來都唔想影相,但𠵱家咁多人見過,今次豁出去喇!」

「點解我叫孤泣? 14歲生日同朋友上天台吹水,講到我 哋 嘅夢想,我就話想寫本武俠小說,小說主角名都諗好,就係叫孤泣,當然最後本小說未寫到出嚟,而我用咗主角個名……唔知大家會有咩想問?」
採訪當日是 2月頭,誠品書店邀請作家孤泣舉辦分享會和簽名會,他首先與台下近 200名書迷分享他的寫作經歷,其後與書迷簽名和合照,持續個多小時人潮才散去。「第一次搞簽名會,之前估唔到有咁多人,而且唔少讀者帶晒我成套作品 嚟簽名,好感激佢 哋 嘅支持。」
31歲的 Ray,筆名孤泣,是新晉的香港網絡作家,擅寫愛情與懸疑故事, 5年間出了 11本小說及散文,包括《愛情神秘調查組》、《 APPER人性遊戲》及《分手寄賣店》等,尤其《 APPER人性遊戲》加入不少人性刻畫,十分受讀者歡迎。「《 APPER》個主角唔完美,成日做錯事,為自己同鍾意 嘅人去傷害其他人;《 APPER 2》個主角又會為錢做自己唔想做 嘅事,好似殺人,其實人就係咁自私,我唔想 啲主角係聖人,咁樣會更貼近真實,讀者先會 buy。」 

真實經歷引起共鳴


支持孤泣的讀者眾多,隊伍一度排出書店門口,可算是近來少見的盛況。

Ray的作品能引起讀者共鳴,全因靈感來自他的真實經歷,「我之前做電訊業,所以《 APPER人性遊戲》 嘅主角設定為電訊營業員;而我又 喺旺角西洋菜街做過波鞋鋪 sales,曾經同對面化妝品店 嘅女 sales拍拖,最後散 咗,覺得呢段感情有遺憾,用 咗 嚟寫《西洋菜街的天空》。我亦有唔少故事改編自朋友 嘅經歷,我好鍾意同人傾偈同周圍去,接觸多 啲個世界先有靈感。」
此外,他的作品中有大量本土文化元素,「好似西洋菜街、時代廣場、茶餐廳,係大家都有共同回憶 嘅地方;我又會 喺文中描述銅鑼灣同港鐵返工放工 嘅恐怖人潮,咁先畀到讀者共鳴,同時可以捍衞本土文化創作。」
Ray並不是大學畢業生,寫作是他一直以來的堅持,「中學開始寫日記,之後開始改編歌詞,讀完中五出 嚟做 sales,但一直都冇停過寫作。」

不喜填詞欠自主性


在 07年, Ray填的詞奪得 CASH流行曲創作大賽的流行曲創作亞軍,及網上最受歡迎歌曲獎,以為可發揮所長,但前路並不是一片坦途,「 嗰陣仲做緊電訊 sales,有唱片公司搵過我填詞,發覺幫人填詞好多限制,好似冇得自己定主題,監製、編曲等唔同單位又會要我修改好多次,同自己原意好唔同,覺得唔多 啱我就冇做。」
填詞人路難走, Ray卻於 08年 12月,自資$15,000出版了第一本作品《孤泣情心》散文集,開始踏出作家的第一步,「既然自己鍾意寫 嘢,就試吓搵出版社自資出書,自己鍾意寫咩都得,估唔到銷量唔錯,出 咗 1,500本都賣晒,雖然冇乜錢賺,但 09年呢間出版社見反應好,就搵我合作出書,出 咗我第一本小說《預言故事》。」
《孤泣情心》出版後, Ray興起網上寫作的念頭,「嗰陣同兩個朋友一齊 喺 Xanga分享自己 嘅作品,開頭得幾十個人睇,朋友都放棄 咗,但我堅持寫落去,人數開始慢慢上升,見反應好,之後整 咗個人網站出 嚟連載故事,到𠵱家每個月點擊率有 450萬,如果冇堅持我諗冇今日 嘅成果。」


孤泣擅寫愛情懸疑故事,著作包括《 APPER人性遊戲》、《預言故事》及《分手寄賣店》等,而《 APPER人性遊戲 2》推出 10日已經要再版,現已加印第三版,估計銷量超過 3千本。






阿 Ray媽媽 粱太

我 哋 喺阿 Ray出 咗書先知佢做緊作家,不過見到佢咁叻仔好開心,佢𠵱家可以達到自己 嘅理想,我 哋都好支持佢,最大 嘅支持就係唔干預佢,畀佢自己自由發展。 


讀者阿珊

喺手機 apps度見到《 APPER人性遊戲》,覺得個書名幾得意,一睇發覺佢描寫人性好深刻,不知不覺就追落去, 喺網上睇到今日孤泣有簽名會,特登由澳門過 嚟支持佢。 

點入行?


現時新人出書,一般只可獲 6%至 8%版稅,即一本書賣$50,作者只可分到$3至$4,而第一版通常會印 1至 2千,反應好會再加印。部分出版社會逐本和你簽約,有的會簽你幾年。所以出書的只為興趣,否則當正職收入好冇保障。
想成為作家,除了投稿外,真源出版社出版人黃先生有些建議:「除 咗愛情呢類永恆主題外,近年烹飪、旅遊、醫療偏方等都比較受讀者歡迎,如果想出書可以考慮呢方面 嘅主題;而想同出版社合作,可以學孤泣 嘅做法, 喺網上連載小說累積一班讀者,如果反應不俗,會增加同出版社合作出書 嘅機會。」
投稿者可電郵到真源出版社郵箱 mailto:enquire@382now.com

電子書推動實體書


Ray平時會周圍走去攞靈感,他說一定會寫武俠小說兌現承諾,「同我上天台談夢想 嘅朋友 喺加拿大遇到車禍過 咗身,佢 嘅夢想已經實現唔到,所以我會實現自己少時夢想,獻給呢位朋友。」

繼網上連載, Ray推出電子書,希望吸引更多人閱讀他的作品,「 10年喺 Uwants識到寫手機 apps嘅 Jason,見傾得幾投契,於是提議合作,用《預言故事》出電子書 app,但銷量唔係太好,我就諗到不如先畀人預覽 70%,如果想睇埋落去就要買,試 咗發覺真係有成效,《預》 喺 app store賣到 1千本,比之前賣多咗 500本。」
《預言故事》電子書反應不俗,卻因此與出版社出現了分歧,「我 哋覺得出電子書會幫助到實體書,讀者如果覺得好睇就會去買,但出版社唔係咁諗,好在我同佢只簽 咗 1年約,出 咗《 APPER人性遊戲》後, 喺上年年尾改為同真源出版社合作出版《 APPER 2人性遊戲》,佢 哋好支持我 嘅做法,我 喺網上連載到 70%時,會預告 3日後出實體書,唔使慢慢等網上追看。」 

總銷售量十分驚人


孤泣平時在自己的手機殼店時,都是對 着電腦寫作,「間鋪唔太忙,大部分時間都可以用 嚟創作,暫時算取得個平衡。」

事實上,《 APPER 2》的銷量估計比《 APPER》高 1倍,打入各大書店暢銷書 10大位置。專做電子書及 App的「飛勢力」老闆 Eric表示,根據上年的數據,一本電子書在 2個月內賣出 400本,已可上暢銷榜。 Ray的電子書在 12年於 app store的總銷售量是 1萬 1千本,以香港本土作家而言,十分驚人。
Ray覺得網上連載還可以拉近與讀者間的距離,發揮更多創意,「 喺網上發布會同讀者多 咗互動,好似連載緊《 APPER 2》時,去到一個故事場景,有幅畫、蘋果、刀、老鼠同老鼠洞、最初 嘅諗法係將樣關鍵物品收喺老鼠洞度,有讀者預先估到,我就改收 喺老鼠體內,點知又俾人估到,前後改 咗 3次,最後我改收 喺把刀度,完全係同讀者一齊鬥智,過程要不斷扭橋都幾辛苦,但咁樣先可以寫好個故仔。」
Ray自全職寫作後,便辭去原本工作,只靠出書收入大不如前, app store賣電子書加實體書的版稅,平均每月約有$15,000的收入,「 喺香港出書唔可以賺到大錢,但我真係好鍾意寫作,𠵱家開 咗間賣手機殼 嘅鋪頭,每月可以幫補到 4、 5千,起碼維持到生活同自己 嘅作家夢。」
寫作是 Ray的興趣,對未來已有了安排,「我會用系列 嘅形式出書,好似《 APPER》會一直寫落去。我希望可以將小說搬上銀幕,打算改編《分手寄賣店》,不過𠵱家都係籌組當中,而今年將會好忙, 嚟緊半年會出至少 5本書,真係每日都唔可以停,不過可以一直寫作真係好開心。」 

網上連載好緊要!




同屬網絡小說的《那夜凌晨,我坐上了旺角開往大埔的紅 van》同樣大受歡迎,作者 Mr.Pizza與孤泣推廣小說方法差不多,在網上連載小說從而引起話題和更多關注,「我諗寫網絡連載同傳統紙版連載,兩者最大分別係網絡平台 嘅即時性。讀者可以 喺 internet同作者作出最即時 嘅互動,咁會增加讀者 嘅參與感。箇中有好有壞,好 嘅係會明白某部分讀者 嘅反應,即時完善自己作品,咁當中會有推動力令自己寫得快啲。壞處係壓力加大,作者有機會太著重讀者而迷失自己 嘅本意,未必可以靜落 嚟沉澱作品。呢 啲就係網路連載 嘅特性。」 

後記:擺位看地位


現時孤泣的作品都會擺放在書店當眼處,真可謂此一時彼一時。

看 着簽名會的成功, Ray不免慨嘆這得來不易,「仲記得出第一本《孤泣情心》,行勻屋企附近 嘅書店都見唔到本書,最後問店員先見佢 喺櫃桶度拎出 嚟, 嗰刻真係幾失落。去到出《戀愛崩潰症》,本書終於可以 喺書架角落頭位搵到。《 APPER人性遊戲》係轉捩點,見到擺出櫥窗, 嗰一刻真係好興奮!𠵱家《 APPER 2人性遊戲》上埋各書店 嘅暢銷榜,好慶幸一開始冇放棄,同開心自己 嘅作品有人認同。」
只要你有銷量,擺位自然會好,人性就是這樣現實。 

撰文:曾志恒
攝影:傅新發

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()