採訪當日,記者帶同 model Olivia接受 Catman催眠, Catman首先要了解她的意願,才可進行催眠, Olivia想找回 5歲時的快樂回憶。

青雲路

催眠治療師 解決奇難雜症

2013年01月02日 ~~ 第1093期 交易通.搵車快線

催眠予人神秘的感覺,以為只會在電視劇集及電影情節中出現,催眠師能把人催眠而為所欲為。現實中,歐美十分流行催眠治療,透過催眠來減肥、戒煙、戒酒及解決情緒困擾等問題。 Catman最初亦被催眠神秘的一面所吸引,而報讀催眠課程,現時他已取得認可資格成為全職催眠治療師,為有需要的人士解決奇難雜症。

Olivia


接受催眠時,個影像有啲模糊,睇到同家姐玩嘅影像感覺好開心。

採訪當日,記者找來 model Olivia接受 Catman的催眠,首先 Catman問了一些簡單的問題,確立了這次催眠是要找回 Olivia 5歲時的快樂回憶,然後 Catman叫她坐上梳化調校好舒適的姿勢後就開始進行催眠,「你搵一個可以望到 嘅位置、專心專注咁望住佢,放鬆、放鬆……你前面有間屋,屋前有道門,門後有一個好舒服 嘅世界……你回想吓開心 嘅感覺,件事大約 喺五歲時發生……」
由開始到結束,大約用了 45分鐘時間,最後 Olivia所憶起的只是與姐姐在梳化上一起玩玩具的簡單畫面。 Catman說︰「有時個畫面可能好簡單,但 喺 嗰一刻對你心中 嘅觸動最深。」

要同潛意識打交道


今年 29歲的 Catman,當了 4年催眠師,約有 400人曾接受過他的催眠治療。「我 哋平時只會知道表意識 嘅運作,表意識只會同一時間留意一樣事物,但其他 嘅資訊同情緒都會收集 喺潛意識入面,好似你行街專注搵前面 嘅路,但途經 嘅人、鋪頭等微小細節會儲存入潛意識。潛意識會暗地裏影響緊平時 嘅行為,而催眠師透過催眠 嚟幫助有需要 嘅人同潛意識溝通,從而達至想要 嘅效果同行為。」
於歐美社會,如戒煙、戒酒、減肥及解開情緒困擾等治療領域,都會利用催眠,以作心理上的輔導,令人的行為作出改變。
「我接到 嘅 case大部分都係減肥同失眠問題,而客人 7成以上都係女性。催眠首要條件係被催眠者想做某一件事,你先幫到佢,好似佢想減肥,就令佢諗點先減到肥,再幫佢加強心中對做運動或者節食 嘅動力,從而改變佢日常行為,達到減肥 嘅目的。我 哋會透過催眠向佢 哋做暗示,例如見到人食橙,就想落街跑步。如果被催眠嘅人根本唔想減肥,催眠治療就冇效。」

雙腳無力重新行路


催眠進行了差不多 45分鐘, Catman初段時會拿起 Olivia的手,測試她是否進入催眠狀態。

最令 Catman難忘的個案,是他幫助一名坐輪椅的人重新行路,「個 client喺中學時左腳開始冇力,慢慢要用柺杖行路,到搵我 嗰陣已經要坐輪椅,連對手都開始乏力,佢去醫院檢查過,身體及肌肉發展都冇問題;心理醫生話佢心理上有障礙,但冇實質辦法幫到佢,輾轉搵到我。」
催眠有時未必找到問題根源,但可以從另一角度去解決,「我首先嘗試催眠佢,睇吓有咩原因令佢全身乏力,但試 咗幾次都搵唔到因由。我知道佢身體機能冇問題,而佢又好想行得番,於是我 喺催眠過程直接暗示佢係可以行 嘅,佢 喺催眠狀態下,慢慢企到起身,仲可以向前行到幾步。之後我畀佢睇番條錄影片段,佢知道自己真係可以行到,佢𠵱家接受物理治療,好似平常人咁行番路。」 

催眠乜都得?


有不少電影和電視劇提到催眠可以操控別人為自己做事,甚至殺人。現在由 Catman拆解箇中奧秘:

石修催眠法


石修催眠法近年可謂瘋魔網絡,不少網友用來惡搞。圖為《隔世追兇》石修施展催眼的一幕。

石修催眠法是出自 04年播影的電視劇《隔世追兇》,當中有一幕提到石修被兇徒襲擊,石修利用對方流血在地上,並大聲數出:「 1滴、 2滴、 3滴。」最後成功催眠對方,救回自己性命。 Catman說:「要做到好似劇中咁深層 嘅催眠,短時間內冇可能做到,而且催眠最緊要係順應被催眠者 嘅意願先可以成功,如果係完全違反佢 嘅邏輯同意願,係催眠唔到佢。」 

令人產生幻覺


《不速之約》內,林峯會咬蘋果,令歐陽震華進入催眠狀態。

11年的電視劇《不速之約》中,再現催眠橋段,劇中林峰令歐陽震華產生幻覺,令他以為自己是魔鬼,無所不能, Catman解說︰「催眠分為 6級,平時幫人催眠治療改善行為只係需要 1、 2級;我唔知佢之前準備 咗幾耐,要去到 5或 6嘅深層催眠,先會產生幻覺,閒閒 哋要用 2個鐘以上,而且只可以維持好短時間,絕對冇劇中講到咁誇張。」 

催眠是否能令人自殺/殺人


日本電影《催眼》有不少用催眠來殺人的情節。

不少電影情節中,催眠可以令人自殺或殺人, Catman說:「其實催眠一個人,唔係整傻 咗佢,只係令佢進入潛意識狀態,表意識仲係運作緊,催眠期間會意識到外在事物,如果你叫佢自殺或者傷害自己,人第一時間就會自我保護,立即會醒,所以催眠人自殺係做唔到。其實催眠令人做 嘢要合乎番被催眠者 嘅道德同情緒,如果佢覺得殺人唔 啱就一定做唔到。」 

智商高易被催眠


催眠的成功率取決於很多因素,例如舒適、寧靜、對催眠師的信任都有助被催眠者進入催眠狀態,而撇除這些外在因素,原來有些人真會較易受催眠, Catman說︰「其實催眠界都做 咗好多研究,除 咗女性和感性 嘅人外,年紀細同智商高 嘅人都比教容易被催眠。由於年紀細通常閱歷冇咁深,雜念會少,而智商高 嘅人想像力同信息處理能力都會較高,兩者都容易進入催眠狀態。職業方面,畫家會較易受催眠,因為想像力愈豐富 嘅人愈易受到催眠。」

兒時小事影響行為


為推廣催眠治療, Catman成立香港催眠學院,開班授徒。

有時只是兒時的一件小事,已可能影響到人的行為,「有個病人每次 喺一班人前 present或者分享就會緊張同口窒,但平時傾偈又冇問題。因為佢結婚擺酒當日要上台分享,所以 嚟搵我,初頭以為佢怕醜,催眠 咗先發覺佢讀小學時好鍾意發問,有次上堂問得太多問題俾老師罰企,自此佢驚 咗 喺一班人面前講 嘢,我幫佢審視番件事,令佢諗通其實唔係咁嚴重,𠵱家佢 喺一大班人面前講 嘢都唔再緊張。」
讀電腦出身的 Catman,在 5年前接觸到催眠,自此令他對催眠充滿興趣,「有個朋友識催眠,佢 喺我面前表演,令人產生幻象見唔到眼前 嘅杯, 嗰刻覺得催眠好犀利同神秘。」
最初 Catman是跟朋友學,後來在香港找到催眠治療師的課程,分別考取美國國家催眠師公會,及美國催眠治療委員會的認可證書,「 嗰陣未有穩定客源,而自己又搞緊 cafe,因為間 cafe嘅主題係心理學,有唔少客人願意接受催眠治療,我會免費幫佢 哋,當儲經驗,冇將佢當成職業。」 

開班教學宣揚催眠


Catman接受過多個傳媒訪問,包括亞視節目《我要做特首 2》。

其後累積了經驗和知名度,並有客人主動找 Catman接受治療,為了成為全職催眠治療師,不想分身搞生意。 09年, Catman將 cafe結束,並開設香港催眠治療中心,鑑於香港並不流行催眠治療,他以平價收費來吸引客人。
「行內催眠治療師多數係按小時收費,唔理有冇效都要畀錢,而我就按 case計,無論見幾多次都係收一個價錢,如果冇效仲會退番錢,希望多 啲人認識同嘗試催眠治療。」 Catman每個個案收費約$2,200至$3,500,每個月約有 8至 10個個案,約有$20,000的收入。
在 11年 Catman成功取得催眠培訓講師資格,開辦了香港催眠學院,「我見坊間都有教人催眠 嘅課程,而我自己都報讀過,發覺冇實習機會畀到學員,於是就打算將治療中心同學院結合。」
說到未來發展, Catman希望令大眾認識催眠治療,「催眠治療可以幫到有需要嘅人,除咗開班,我仲有接受媒體訪問, 

Michael學員




我本身做金融,對心理學方面 嘅 嘢都有興趣,有次 喺網上見到呢到有得學催眠治療,覺得學多樣技能都冇壞,而且 Catman仲有個案畀到我 哋去實習,唔係紙上談兵。 

Ivan客人




我係一個飛鏢手, 喺前排參加掟鏢比賽,一上場就會緊張到手震同全身繃緊,之後問題嚴重到平時玩吓都會出現呢個狀況,於是搵 Catman接受催眠治療,做 咗 2次,發現我好耐之前 喺一次掟鏢比賽中失手而令成隊人輸 咗,影響到自己好緊張,𠵱家正視番個問題根源,心結解 咗已經冇事。 

點入行?


不像外國,在香港催眠治療沒有受到規管,不用註冊都可以做催眠治療, Catman:「如果想成為催眠治療師,可以報讀國際認可 嘅催眠治療師課程,學習專業技巧,考到牌後執業,畀到客人 嘅信心。」一般催眠治療師按小時收費,由$1,000起。

註冊催眠治療師課程


機構︰香港催眠學院
時間︰ 120小時
學費︰$11,800
內容︰進行自我催眠、洞悉社會上的催眠現象、了解人類的行為構成原因、利用催眠治療改善習慣及能力、獨立處理個案及實踐專業催眠治療,成功畢業和通過考試後可註冊成為美國國家催眠師公會催眠治療師,及美國催眠治療協會催眠治療師,資格得到國際認可。
查詢︰ http://www.hypno.hk

香港催眠治療中心


http://www.facebook.com/hkhypno

後記︰改善專注力


在做訪問後,記者知道催眠可以改善專注力,連編輯也說:「不如你都接受治療,咁咪可以專注 啲,早 啲交稿囉!」催眠是一個認識自己和改善行為的好方法,可能記者在潛意識中有太多抑壓,所以寫稿時總想拿手機出來轉珠放鬆一下,也許真的要嘗試接受催眠治療了。 

撰文:曾志恒
攝影:彭自維
model: Olivia@M.SPY

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()