Wiyona在利時商場開樓上鋪,佔地約 170呎,她常親身示範新裝,做鋪頭生招牌。

創業通

Model賣時裝 親身示範 月賺 4萬

2013年01月02日 ~~ 第1093期 交易通.搵車快線

網上購物盛行,最怕是貨不對辦,網頁上 model着的靚衫,到手時可能顏色、款式也有出入,不過本身做 model兼 now電視台節目《女皇駕到》主持的 Wiyona, 2年前以$5,000在 facebook開專頁 VIVA LA DIVA賣時裝,每日親自穿上不同時裝,真人做示範,吸引不少 OL及 model朋友幫襯,去年更找來友人合資,一連開兩間店鋪,連網店每月賺 4萬元。

Wiyona的 facebook跟其他少女一樣,內有不少靚相和自拍照,但不同之處,是每張相, Wiyona都沒有重複 着同一套衫,感覺猶如看 fashion show。「呢 啲全部係我鋪頭 嘅衫,我每件都會 着上身,影低相放上網,畀 啲客睇效果。」
原來 Wiyona有開設 facebook專頁賣時裝,由她自己真人做示範,而且都是實物拍攝,自然比其他網店用韓妹、台妹的翻版照,有說服力得多。「有唔少 model朋友都會幫襯我,佢 哋每次 着 咗套衫,都會影低 send畀我放埋上網,幫我做宣傳。」
今年 25歲的 Wiyona,已開了 facebook專頁 2年,最初創業是無心插柳。「我每次出騷都會影相放上網,好多人留言問我啲衫 喺邊度買?問得多,覺得可以試吓賣,索性自己開個專頁。」
起初 Wiyona每次買衫時,會額外買多 2、 3件,放上 facebook試賣,頭一批貨只用了$5,000,「因為我每次接 job影相,都要 着唔同衫,所以唔會買太貴,而且以 one piece裙為主,由百幾至 3百蚊不等,可能平,而且見到我 着 嘅效果,啲人有信心,所以反應好好。」客人以 OL和 model為主,她會以見面及郵寄方式交收。


利時新店開張,同公司 Model One的 Jessica C.亦有到來撐場,圖右一為 Wiyona的男友 Ben。


雖然自己開鋪, Wiyona仍然和朋友合作經營太子聯合廣場的鋪頭。

返國內入貨勁辛苦


Wiyona經常背着大背囊到韓國、內地等入貨。

結果首批貨,不用 1星期已沽清,為 Wiyona打下強心針,的起心肝認真去做,除了上網找香港批發,她還親自到韓國、泰國、內地等入貨,當中最辛苦便是到內地批發市場,因為地方大,每次要行足 10個鐘逐間睇和格價,加上最初不懂得寄貨,每次都要抬幾袋貨回港。
「雖然之後學識 咗寄貨,但內地 嘅貨好參差,每件要 check得好仔細,成日都有瑕疵,而且有時訂 咗貨,收到都會發現有幾件貨不對辦,但退貨仲麻煩,惟有平賣 咗佢。」現在 Wiyona已盡量不入內地貨,主要在香港和韓國入貨。
貨品多了,不可以單靠舊客, Wiyona開始在 blog及其他時裝網如 she.com等,自己做打手宣傳。「以前用手機自拍每日個 today look放上網,𠵱家要大搞, 啲相要影靚 啲,增加吸引力。」
於是找來相熟攝影師,借影樓及幫忙拍照,「仲會搵相熟化妝師幫手化妝,用盡人情牌 嚟慳錢。」在無本生利下, Wiyona單靠專頁已月賺 2萬。 

入股朋友的時裝店


本來只想輕鬆賺錢,但 11年 11月,朋友在太子聯合廣場的時裝店,因與拍檔拆夥,便找 Wiyona及另一位朋友一起入股,「我見網上生意都唔錯,亦想試吓開鋪,朋友負責看鋪,我就做 buyer入貨。」
然而開鋪跟網售大不同,令 Wiyona增添不少壓力,「開鋪要畀租金、人工,要提高衫 嘅售價,而且款式亦要多 啲,唔可以單入 one piece裙。」
由於聯合店面只得百餘呎,不可以存放太多貨,令 Wiyona每 2至 3日便要再入貨,加上要接 job,非常忙碌,曾經令她想暫停專頁,「有諗過開 咗鋪,唔使再搞專頁,點知好多熟客話鍾意上網睇相,見到邊件鍾意,先落 嚟鋪頭買。」
專頁繼續搞, Wiyona便要繼續影靚相,後期為了不想再麻煩朋友,惟有自己化妝,由男友 Ben操刀影相,「冇得 喺 studio影,我 哋就拖住幾喼衫 喺街頭影,點知反應仲好過以前,啲客話以前 喺 studio,覺得打晒燈點影都靚,但 喺街邊影,感覺真實好多。」


Wiyona因為工作關係,經常要 着 one piece裙,因此店內有一半以上屬連身裙款。黑色喱士連身裙$599


冷帽$169、墨綠色軍褸$650


豹紋連身裙$599


深藍色絨裙$599

自己開鋪增自主性


可惜地鋪減去各項開支後,只是收支平衡,加上與拍檔意見不合,「我負責做 buyer,但佢 哋畀太多意見,叫我入 啲咩貨,失去 咗自主性。」
雖然仍然和朋友合作開鋪,但為了擁有完全屬於自己喜好的店鋪, Wiyona今年 11月,便與男友在尖沙咀利時商場開樓上鋪,百幾呎鋪,租金約 1萬。「今次鍾意入乜都得,除 咗衫、裙外,我仲入 咗好多鞋、袋同飾物。」
除了 one-piece裙外,還購入一些型格貨品,如窩釘款衣飾,定價由$200至$1,000不等,主攻熟客及年輕女性,「我 哋仲會教埋佢 哋襯衫,做埋 styling,希望可以吸引多 啲客上 嚟,最好買晒全身由頭到腳嘅衣飾。」
雖然租金夠平,但因為位處 17樓的樓上鋪,地方隔涉,更要落力宣傳,除了借衫給 model朋友穿 着,和給雜誌拍照外, Wiyona和男友更親自落街派傳單,「其實都唔會尷尬,親自去派,可以睇吓 啲客 嘅反應,同埋親自 sell吓。」
像採訪當日,記者跟 着他們派傳單,由於是靚仔靚女關係,也有不少人願意接傳單,還有客人即時上鋪頭睇衫。
店鋪趕及 12月旺季開業,首月生意頗理想,專頁加上店鋪生意額約 15萬,盈利有 4萬,未來 Wiyona還計劃出自家品牌,「我𠵱家已經嘗試 喺 啲貨上面加工,好似有個黑色背包,我 哋自己搵 咗間香港廠,幫我 哋加上窩釘同公司 logo, D.I.Y.變成自己產品,好受歡迎, 1個星期已經賣 咗 10個,遲 啲希望可以有更加多唔同貨品。」


男友 Ben負責替 Wiyona在街頭取景,影相放上網。


當有新貨, Wiyona會在 facebook示範如何襯衫,吸引客人。


Wiyona找廠在黑色背包上加上窩釘,製成自家品牌,每個售$469。


因為是樓上鋪,要吸街客, Wiyona與男友要在街頭派傳單。

客人 Kety




我一向有 喺 facebook專頁幫襯佢 哋買衫,今次 喺網上睇到條連身裙好鍾意,就上 嚟鋪頭買。 

租 金:$0( facebook專頁)
入 貨:$5,000
總投資:$5,000

每月收支


租 金:$30,000(兩間店鋪)
入 貨:$60,000
人 工:$20,000( 2人)
營業額:$150,000
盈 利:$40,000

VIVA LA DIVA


地址:尖沙咀利時商場 17樓 03室
網頁: http://www.facebook.com/vivaladiva.hk

點入貨?


Wiyona現時主要在韓國東大門及香港的香工時裝批發中心入貨,她提醒大家要小心寄貨問題,「除 咗內地外,我都試過 喺韓國寄貨,俾人溝 咗其他唔要 嘅貨入 嚟,記得即時打電話或電郵投訴,第二次去補貨時,要再當面同佢 哋講清楚,唔可以太 nice或就咁算,否則就會不停俾人溝貨。」
另外,入數時,記得 check清楚所有戶口資料,萬一過錯數,就要畀雙倍手續費。「仲有地址都要對清楚,最好畀晒中、英文地址,避免寄錯,始終 啲貨有咩問題,最大損失都係自己。」 

撰文:洪芳俠
攝影:彭自維、傅新發
部分圖片由被訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()