單車球一樣有「十二碼」,如同一隊 2個球員入晒半圓禁區,就要俾人射 4米罰球。

兩個轆專區

 

踩單車 去踢波  Cycle Ball

2013年01月02日 ~~ 第1093期 交易通.搵車快線

講起單車嘅運動世界,你第一時間可能只會想起公路車、山地車咁,就算係室內單車比賽項目,亦頂多知道有花式單車存在。
不過,單車除咗就咁踩之外,原來仲可以拎嚟踢波咁過癮!如果你覺得現時全民皆 bike嘅時代玩靚車都威唔起,追求更勻踩車法,必 learn!


單車球運動以 2對 2對陣形式進行,上下半場各 7分鐘,留意同一隊伍只可以有一個球員進入半圓禁區。

據香港單車球代表隊教練鄭富慈講,原來單車球早喺 80年代已經引入香港,比賽以隊制形式進行,每隊 2位運動員, 2隊以控制單車為主要技術,做到控球、傳球、搶球等,最終目的係將球射入對方龍門。除此之外,傳統以嚟單車球仲係一項只限男性參加嘅運動,到𠵱家香港仍然冇女子隊,真係極之少見。 

 

源於 30年代


單車球運動源於 30年代德國。

踩單車踢波呢項運動其實叫「單車球」,係一種單車配合球類衍生嘅運動,源於 30年代德國。玩法其實與足球類似,運動員要控制單車嘅運球,然後射向龍門。喺當時,單車球運動所用嘅單車設計非常特別,單車嘅前轆差唔多係後轆四倍咁大,不過其後單車球運動不斷改進,為讓運動員更易操控,單車逐漸演變成前後轆同一比例嘅車形,成為現代款式。 

重心全新定位


香港單車球代表隊教練鄭富慈

室內單車一般都係用冇 brake嘅 fixed gear去玩,但除此之外,單車球所用嘅單車亦有專用設計。最明顯嘅分別,單車球單車嘅座位設於後轆之上,目的係將重心移後,方便做一啲起頭動作。而單車嘅手柄亦有別於花式單車,成 Y形向前,令運動員喺控球、射球方面更加靈活自如。齒輪組合採用一比一設計,向前向後、左右跳動都能把持重心。其次係考慮到比賽中經常與對手碰撞,所以車架以全鋁製造,比通常用合金造嘅花式單車更加堅固,售價約$12,000至$18,000不等。
鄭富慈:「因為單車球嘅單車設計特別,香港到現時為止都冇公司有呢方面嘅成車出售,所以我哋好多時都係由外國購買,成本會增加唔少。」 

玩法近似足球


知道用咩玩,都要識得點玩嘅。單車球嘅比賽以單車嘅前轆、後轆、身體嚟控球及射球。但若球員腳部着地或者跌下,就要去底線重新出發先可繼續作賽,否則會送咗一個自由球畀對方。而禁區方面,就係指龍門前 2米嘅半圓,區內只限一位防守及一位進攻球員進入,守門員可用雙手擋球。不過如果同一隊伍 2個球員同時進入 2米禁區,將會被罰 4米罰球,情況類似足球嘅十二碼,入球率相當高。其餘界外球、角球等,則與足球賽例相若。


比賽場地於 11× 14米室內場進行。


場內兩側各有一個 2× 2米龍門。




手柄冇剎車系統,成 Y形向前,使運動員能發揮最大動力。


前叉可隨時用六角匙拆開,方便損壞時更換。


車架以全鋁製造,柱位設計特別堅固,能承受比賽時撞擊。


座位設於後轆之上重心較後。


齒輪比為 1比 1,容易把持重心,移動更加靈活自如。


車胎使用與花式單車相同嘅原子胎,能承受高磅數氣壓。


比賽用球重量約 500g,直徑 18cm,以馬毛製造。

基本功主導


講咗咁耐,相信對單車球都有個概念係點玩,不過唔好以為識踩單車就覺得好易上手,筆者自問都有玩開單車,但採訪當日一試,莫講話射門,就連停定平衡都頂唔到 10秒,究竟初哥要由邊方面學起呢?「單車球運動係一項好著重基本功嘅運動,要喺單車上由平衡企穩、彈跳、原地急轉、射門,每個細緻動作都需要反覆而又沉悶咁練習。以新手為例,單係練習平衡都要個幾月時間,若想練習到射門嘅話,耐性係不可或缺嘅條件。」
Paris為單車球訓練班學員,學習單車球只有 1個多月時間,佢認為單車球最大難度在於學習平衡階段。「起初踩上部車連向前行都唔得,練到𠵱家先叫做啱啱平衡到。不過克服咗平衡問題之後,就可以做到好多其他動作,相對容易啲,趣味同滿足感亦大好多,對單車球嘅興趣大增,亦係繼續學嘅原因。」而據鄭富慈教練講,新手練習單車球就有以下 4大步驟。


龍門得 2× 2米,防守時打橫架車連埋個人已經擋住 1/3,但因為踩住單車移動接球唔靈活,個波又細到得 18cm直徑,好容易就會喺「罅」位射入。


Paris為單車球訓練班學員,佢認為起初學習平衡會有難度,但熟習過後興趣大增。

Step 1 平衡




想做好其他動作,就必先要克服平衡。練習方法係上車後重複將重心放喺左右腳踏兩邊,慢慢適應重心轉移,直至可靈活從移動中停頓企穩。 

Step 2 控球




練習時運動員需反覆練習用前後轆盤球,不過控球亦係單車球中最難掌握嘅技術,因為技巧變化多端,所以練習之餘仲要多思考。 

Step 3 射門




練習射門通常以多球訓練方式進行,運動員需高速轉動前轆,將球射向龍門,以練習準繩度及力度。 

Step 4 走位




當雙方控球技術勢均力敵,場內走位即係戰術運用就係唯一打開缺口嘅方法。走位練習通常都係從練習比賽中取得經驗,教練會再加以解釋,將走位進一步優化。 

爭取出國與高手較量


徐振濤(左)與麥詠新拍檔多年,多次為香港出征外地。

單車球球員都以參加到世界室內單車錦標賽為最終目標,現時世界賽前幾位嘅國家有瑞士、德國、日本同韓國等,而香港從 1982年開始亦有參加,直至 2012年世界排名已經躍升至第 5位,玩咗單車球差唔多 10年嘅香港代表隊隊員徐振濤表示仍會鍥而不捨。
「起初接觸單車球係由民安隊裏面開始,有一班師兄弟話一齊玩,就開始咗。最初都花咗 1、 2個月先平衡到,直至流暢自如活動,就差唔多用咗 3年幾。玩落之後先會感受到佢另類嘅速度感同刺激嘅節奏,因為你要將部單車控制到好似手手腳腳咁,嗰種滿足感係純踩單車同其他球類活動都畀唔到你嘅!」徐振濤與拍檔麥詠新代表香港出戰多年,可惜佢哋認為香港太少人玩單車球,喺冇競爭嘅環境底下,難有好大進步空間,所以希望能爭取更多出國機會,與世界級高手較量。 

保護裝備過分簡單


單車球運動經常出現碰撞,但唔好以為咁,運動員就需要配備全套保護裝備,剛剛相反,運動員落場比賽同隊只需穿着一致嘅服裝,其次只係需要簡單嘅腳 pad同一對高筒鞋即可。其實單車球嘅速度同力量都相當之大,喺採訪當日都有球員因撲救擦傷,雖然對於佢哋嚟講已經當食生菜咁食,但筆者認為做足安全措施絕對可防患於未然,至少都應該戴個頭盔吖!
查詢: 2504 8176(香港單車聯會)


單車球最重要指定裝備係一對高筒球鞋,以防扭傷。



撰文:禤宏俊
攝影:黃家活

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()