縱使張立基這天沒有即場唱着「Electric is her world,electric girl……」,但看着他在鏡頭前猶如甩繩馬騮般不停地跳動着,已經夠晒娛樂性了。

然而實情是,他最近才因為坐骨神經炎,做過三次手術。「年幾兩年前開始痛,痛到起唔到身,由睡房行去洗手間都要行半個鐘,有時行街都會痛到踎喺度!照磁力共振,原來裏面有三粒水囊,抽一粒做一次手術,結果有兩粒太入、太近神經,做唔到。」

問他這天如此跳着跳着痛不痛,他笑笑口:「冇辦法o架啦!如果冇呢啲就唔係跳舞o架啦!」

猶記得九十年代初,他因為一首跳舞歌曲〈Electric Girl〉,令他人氣急升,維持了沒幾年他卻忽然消失;至○九年,他由深圳回流香港時,已屆中年(他不想提及年齡)了,但還是落力地為一些私人聚會表演,最近更重返亞視為《星光大道五》做評判、為七月初頒獎禮當演出嘉賓。

畢竟,他的一切都是由跳舞開始,所以,只要有機會,他還是會繼續跳─那怕今天已難掩一臉風霜。

跳出 名堂

看着張立基的興奮神情,不難感覺到他對自己的跳舞成就有多驕傲。

七八年,他還在就讀中四時,因為跟朋友到disco玩樂,結果得到麗的電視舞蹈總監賞識,羅致加入訓練班。「我唔係讀書嘅人,不過都要象徵式咁返學,嗰陣我每個禮拜有幾日,都係放咗學返去廣播道麗的練舞。其實我加入時,佢哋已經係下學期,我入咗去兩個月,就已經學番晒佢哋之前六個月嘅嘢!

首屆《未來偶像》三甲得主,除了中間的張立基外,應該沒有甚麼人記得他左右的亞軍和季軍名字了。

他說,跟第二屆《未來偶像》冠軍甄楚倩(左一),經常被人指似樣,「嗰陣我哋幾好朋友,不過好耐冇聯絡咯。」

「我喺訓練班入面,係個好出色嘅dancer!嗰年套《大白鯊》有啲歌舞場面,只會揀我哋一啲跳得好嘅去拍,我就係其中一個!後來聽番啲師兄師姐講,我先知原來嗰陣佢哋已經聽到有人講:『有個叫張立基嘅人,跳得好好!』跟住就特登嚟睇我!佢哋話我跳舞嗰陣好鬼cool,因為啲導師,通常會教學員跳舞時個樣要寬容、有啲笑容,但我係全班二、三十人中,唯一一個跳舞時唔笑嘅。」

他畢業訓練班沒多久,麗的舞蹈組便宣布解散,到他應付完中五會考後,日子過得很失落。「我係屋企獨仔,阿爸做海員,雖然屋企唔係有錢,但都未至於要我幫補。考完會考嗰年,唔係好多嘢做,之前日日都要六、七點起身返學,但嗰陣我六、七點彈起身,諗到好似要返學,但忽然醒起,已經讀完書囉喎,感覺真係好空虛,唔知做乜好!我阿爸阿媽見我咁,都叫我搵份正經啲嘅工做,但我同佢哋講,我想畀多一年時間喺跳舞度。」

未來偶像

初賽歌曲,他選了〈警察故事〉。「我嗰陣做緊梅艷芳演唱會,有晚成龍大哥做嘉賓唱呢首歌,我覺得好有衝勁,就喺後台問黃良昇(前Blue Jeans成員)佢哋意見,佢哋都贊成,跟住我就憑呢首歌入咗圍。

「到入決賽前又要揀歌。有次《未來偶像》去荔園做活動,雪屐場啱啱播緊張學友嘅〈偷心者〉,首歌有快有慢,我就揀咗呢首,仲將我想表演嘅舞蹈構思,同大會排舞師講,佢都好支持我。

八六年,他(中)憑張學友的〈偷心者〉成為了亞視第一屆《未來偶像》冠軍。

他形容,當年參賽時是一場令評判矚目的表演。

「其實我入到決賽時已經好矚目!因為啲評判未見過一個人,係以咁嘅表演形式去參加歌唱比賽!張衛健(八四年新秀金獎)嗰啲,都有舞蹈喺裏面,但佢本身唔係dancer,喺舞台上只係純粹表現自己;但我嗰陣已經有六年職業舞台經驗,乜嘢大型show都做過晒,所以我嗰陣已經感覺到啲評判對我唔錯!結果啲人都覺得我嘅表演唔止係參賽嘅水準,而係一個表演囉!」

結果他奪得冠軍,跟亞視簽了四年約,成為了首位力捧的「偶像歌手」。可惜隨着合約期快將屆滿,待遇愈來愈差,心灰意冷下,找了當歌手後才熟絡的陳自強幫忙穿針引線,九○年過檔到TVB,甫推出一首〈Electric Girl〉,即人氣急升,外界更把他跟當時同樣是跳舞歌手的杜德偉比較。「我哋成日都喺好多活動上撞到,大家都會有講有笑,佢個人幾nice呀!不過私底下,我哋唔算係朋友,冇乜偈傾。」

遇人不淑

九十年代初那幾年,算是張立基的事業高峰期,就在這個時候,他交了新女友。「我每次要出埠時,佢都幫我處理香港啲嘢,幫我睇住阿爸阿媽。我嗰陣搵到,唔係好着緊錢銀。佢冇耐就問我攞十五萬、三十萬話做生意,我畀佢,佢都話蝕咗;然後話同我買兩手中信泰富,十五萬一手,過一排升咗,我叫佢放,佢好唔高興之下賣咗,但因為要畀經紀費、釐印費,所以話我要倒蝕幾萬蚊!跟住又話叫我同人夾份買康樂園單位炒,夾五十萬,點知最後佢話個擔保搞唔成,要撻定!」結果那女子反而因此事發脾氣走了。

「後來我啲CID朋友同我分析,話個女仔其實係職業騙徒!我亦知道,原來佢曾經冒我銀行戶口簽名,又喺大角咀買咗層九十萬嘅樓,你話啲錢喺邊度嚟?」

成了《未來偶像》後,張立基曾為亞視拍過古裝劇《大鬧粉粧樓》。

九○年,他找來了成龍的經理人陳自強(右)為他穿針引線轉到TVB去。

人財兩失,他因此患了抑鬱,終日躲在家裏,不想見任何人。「我嗰陣情緒好混亂!冇晒心機做嘢!冇精神又瞓唔到,成日諗住想離開呢個世界!」

九五年有報道指他精神有問題,他上了節目《大平反》澄清,雪上加霜,最終壓力太大,決定離開香港移居深圳,多年來在內地登台維生,生活過得不錯。○九年回流,既因為母親身體不適,亦因為感覺「是時候」。「我返嚟,冇諗過要出唱片,或者會有乜嘢做o架,總之有機會,我就會做!加上我嘅坐骨神經炎只會惡化落去,所以我更加要趁仲跳得舞時,繼續跳!」

猶幸他還有跳舞。

全黑裝扮是〈Electric Girl〉的戰衣。

〈Electric Girl〉當年唱到台灣去,便獲得三白金銷量!

卿卿我我

張立基入行廿六年來,緋聞不多,最令人印象深刻的,一定包括初出道時跟葉玉卿的戀情。「我同佢喺海城時識,佢喺嗰度做和音。後來佢八五年參加亞姐,我咁啱有份做大會嘅Dancer,仲咁啱被安排拖佢出場,嗰陣我哋其實已經拍緊拖,不過冇人知!係跟住嗰年我攞埋『未來偶像』冠軍,啲傳媒先發現,先做晒新聞咋嘛!」

礙於性格問題,兩人最後分手收場。「佢好鍾意喺報紙講嘢畀我聽:『我識咗新男朋友!』、『又有人送嘢畀我!』其實都係想畀我知,想我緊張佢。但我嗰陣仲年輕,對佢愛理不理!咁咪分手囉。」

另一則緋聞,是年前有報道指他有同性密友,又在社交網公開自己的丁字泳褲照片(報道後相片已遭刪除),惹來他「轉軚」疑雲。「我有好多呢啲(同性戀)朋友,佢哋都有問我攣定直,我話我係直o架!佢哋聽到都好失望(轉以嗲聲嗲氣說):『好嘥呀你!』哈哈哈!」

問他現在的感情狀況如何,他不欲多談。「拍拖呢,就一定有嘅,不過我講呢啲嘢幫唔到我事業o架嘛,係咪?」

此時,我想起了他那首〈異性相吸〉的其中一句rap歌詞:「唔該你啦,張立基!」

張立基說,當年跟葉玉卿分手很正常。「佢鍾意喺屋企,我鍾意躝街,冇時間陪佢。」

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()