DC解碼

光圈先決  Canon PowerShot G15

2012年10月17日 ~~ 第282期 Face

幾年前 DC最興鬥谷像素,近年就改興大光圈。查實呢個 trend係由 snap機仔帶起,不過家已經蔓延到 prosumer級別,連一向標榜實用 嘅 Canon G系,出新一代 G15都以 f/1.8大光圈做賣點。雖然佢 嘅「實幹形」外貌,依舊冇一眾 snap潮機咁靚仔,但勝在功能全面,工作 啱用之餘,平時玩隨意拍亦得,一機搞掂晒!

spec.


像素: 1,210萬
感光元件: 1/1.7" CMOS
變焦: 5倍( 28-140mm)
感光度: ISO80-12,800
影片: 1080p
屏幕: 3"
記憶: SDXC
體積: 107× 76× 40mm
重量: 352g
售價:$4,380
查詢: Canon( 3191 2333)

遠攝都夠光


大光圈有兩個主要好處,一係易影散景相,二係夜拍特別光猛。不過由於 G15依然係用普通 DC嘅 1/1.7吋細 size CMOS,營造散景點都冇 M4/3或其他 1吋以上 嘅 CMOS機種強。所以筆者試過,都係覺得夜拍會更凸顯到 f/1.8鏡頭 嘅優點,加上當佢 zoom盡 5倍時,最大光圈亦有 f/2.8,比好多普通 DC大得多,就算遠距離影較暗景物時,都唔會黑麻麻,亦唔使迫住校慢快門而影到鬆郁朦,保證 clear。


試夜拍
隔 咗成條大馬路, zoom埋去影 1881外面呢盞燈,只靠 f/2.8光圈同 ISO 800,都影得清晰,連燈入面 啲水晶裝飾都 sharp。


試微距
G1 X俾好多人鬧微距唔得, G15就有番傳統 1cm微距功能,影呢隻只有手指頭咁大 嘅豆腐,話咁易就對到焦,重振聲威。

為輕薄斬扭芒


以前 G系每年都出新作,每代機身構造都只會改少少,但 G12之後隔 咗兩年先出 G15,機身改動果然大 啲。一拎佢上手最大感覺係薄 咗又輕 咗,不過好大原因係佢抽起上兩代都有 嘅扭芒,變到高低炒冇咁方便,真係有辣有唔辣。同埋佢機頂兩個轉輪由重疊變成分開,底下 嗰個由校 ISO變成校曝光補償, ISO則要用十字掣校,用開 G系機 嘅人要重新適應一吓。


機背按鈕同近代 G系差唔多,但 ISO掣去 咗十字掣上方,而且屏幕變番冇得扭。


就算同一樣冇扭芒 嘅 G10比,機身都明顯薄一截,手柄位亦冇咁凸出。


機頂改設 pop-up閃燈,因此原本放 喺呢個位 嘅曝光補償轉輪就調 咗去另一邊。


以前右機頂兩個轉輪係同心圓,家分開變成兩個,更容易用一隻手捽到,揸機手勢唔使成日轉。

日本都忌 4?


一個系列由 1數到 15,足足玩 咗 12年, 喺 DC界中都算係最長壽。但其實 G15都只係 G系列 嘅第 11部機,因為日文 4字發音同中文一樣好接近死,所以 Canon都冇出過 G4同 G14,加上歐美又怕 13不祥,因此 G12之後就連跳兩個 no.,直接出 G15喇!不過點解連 G8都冇出,至今就仍然係一個謎喇!

玩後感 對焦唔似 G1 X


新增兩軸水平儀(紅圈),除 咗會提你相機左右夠唔夠水平,仲連前後俯仰角度都會顯示埋,想影工整構圖就靠佢。

年頭 Canon推出 1.5吋大 CMOS嘅 G1 X時,人人以為 G系會全線升級上大 CMOS領域,去狙擊 Sony嘅 1吋機仔,點知 G系原來仲會出番用細 CMOS嘅 G15。雖然相質比唔上 G1 X,但好在沿用番傳統 嗰套較完善 嘅對焦系統,完全冇 G1 X難對焦 嘅問題。之不過,筆者仍然期待大 CMOS又對焦掂 嘅 G系面世。 

撰文:陳兆奇
攝影:黃家活

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()