周耀輝既是填詞人,亦在浸會大學為人師表,他個子瘦瘦,架着黑框眼鏡,衣着整潔亮麗,說話溫文儒雅,外形儀表活像個聽教聽話的文藝青年。

但查實,他從小到大都是個不屑規範的人,至今活了半個世紀,他一直活得猶如他為達明一派填〈忘記他是她〉的詞那樣「如烈火紛飛的率性」,只選擇走自己喜歡的路,故此,他照計應該可以做政府新聞高官,但他卻不甘為政權工作而辭職;也照計,他可以當報館或電台高層,但他卻難忍香港生活的壓迫感,毅然遠走荷蘭;明明可以在荷蘭享受每年兩個月大假、賺取政府播音員的高薪,他卻在人到中年選擇全職修讀博士,再回港教授年輕人「性別研究」。

「我想班年輕人上完我嘅堂,會清楚自己鍾意啲乜,接受唔到啲乜,更重要係希望佢哋鍾意自己多啲!生活唔係要跟某種方法,唔係以賺錢、得到某種地位或買到幾多層樓作為標準,我會話畀佢哋知,我呢個佢哋爸爸年紀嘅老師,喺自己生活度,都做咗啲好古靈精怪嘅選擇,但我都好開心!」

年輕人

周耀輝很喜歡接觸年輕人,他自八九年開始填詞至今,填過王菲的〈色盲〉、陳奕迅的〈第五個現代化〉、黎明的〈DNA出錯〉,還有鄭伊健的〈動地驚天愛戀過〉等近千首作品,只因有很多話想跟他們說;去年決定由荷蘭回來教書,亦因為想跟他們面對面。「我始終唔喺香港,把握唔到歌詞會點流傳;但返嚟教書,一個course十三個禮拜,佢哋鍾唔鍾意都好,都要坐喺度聽我講嘢,接觸我畀佢哋嘅意念、問題、質疑同挑戰。如果要數接觸得最多年輕人嘅詞人,我一定係話我o架!我對佢哋好有期望,覺得佢哋有改變嘅可能!」

周耀輝(左一)因為達明而晉身填詞界,更與黃偉文(右二)和林夕(右一)被稱為「香港三大詞人」。

他想他們改變的,是對自己人生的選擇,希望他們不一定要依所謂的「常規」去活。「我同佢哋講到理想兩個字時,佢哋就會謝晒,我覺得好開心o架!至少代表呢兩個字喺佢哋心入面好重要!有次個學生講:『講乜嘢爭起步點呀?根本我哋由一出世嗰日已經輸晒!人哋已經喺終點啦!』真係o架,佢哋依家要諗點寫CV好睇啲,又要做好多份兼職,學業功課負擔又多好多,但事實根本冇得追!個競爭一開始嘅時候已經唔公道,但我哋個社會仍然係咁推佢哋去爭起步點!所以我好希望佢哋可以攞到啲力量,過佢哋想過嘅生活。」

在荷蘭居住時,電台的工作只需他每天返公司兩個鐘,他用其他時間來填詞,以及跟朋友享受慢活。

懶巴閉

他生於單親家庭,上有一個姐姐,小時候家住徙置區,母親以穿膠花、珠仔維生,有時要向別人借錢度日。因為窮,姐姐讀至中三便要輟學,母親則希望他可以入讀工業學院方便將來搵工,可是他揀了讀英華文科,更遇到一位令他「耿耿於懷」的中文老師。「我哋要做蘇軾嘅《水調歌頭》作業,我有我自己一套解讀方法,好畀心機寫寫寫,結果畀個老師改到呢!佢話我冇跟書喎!咁咪即係死唸死抄?我係有諗嘢,唔係亂咁作,所以我好嬲!」

高考3A1B入到港大,他寧修讀英文與比較文學,也不選擇讀法律。八三年大學畢業後,他加入政府新聞處工作。「發新聞稿,好好人工,都OKo架!」

一直工作至八九年,他被派往倫敦受訓,前途看來無可限量,奈何正值發生民運事件。「我嗰陣喺倫敦,好強烈唔想幫政權做嘢,於是就懶巴閉咁辭職!因為受訓呀,我仲要將當時有嘅畢生積蓄賠番畀政府,都好多萬o架!嗰陣同我一齊喺新聞處都係第一份工嘅黃偉綸,依家已經係新聞處處長喇!如果以某個常規去睇,我呢個係一個好愚蠢同好天真嘅行為嚟o架!哈哈哈!」

小時候是肥仔一名,十三歲已有三十六吋腰。「嗰陣讀中學,男校,要運動叻,但我跑步呢,肉騰騰咁!到十七歲我開始節食,唔想成世都唔鍾意自己身體。」

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()