馮美基說:「我一生人都好似 啲人咁講,好運氣。」
入無 綫掌管藝員部,是劉天賜找她;寫食譜、出烹飪書、開餅店,是朋友提議;離婚十多年,五十六歲遇上現任丈夫,兩年後結婚,是緣分;○二年退休,今年六十七歲,她「復出」主持飲食節目,是陳志雲邀請;即使當年的周星馳都是自動送上門,由馮美基一手將他帶離《 430穿梭機》,才有機會拍《蓋世豪俠》上位。
身為基督徒的馮美基說:「我一世人做 嘅 嘢,都好似係上天 plan咗俾我。」

以「麵」換「星」



上週五,鄺美雲珠寶店開幕,合照時,鄺美雲(右)及殼王陳國強(左)均讓出中間位置給馮美基,可見她的江湖地位。

一直以來,馮美基都沒有想過畢業後要做什麼工作,入讀香港大學英文系時,有人問她的志願,她說:「求其、冇所謂。」大學畢業後,馮美基打過幾份工才入無 綫,是周梁淑怡介紹。之後離開進軍廣告界。八四年重返無 綫,是劉天賜找的,她的 post是藝員經理,相當於現在的樂易玲,「公司想 start一個新 嘅電視經理人部門, 嗰陣時周潤發已經講 咗話走,佢當時好紅,雖然係票房毒藥,哈哈!公司已經栽培緊『五虎』,出面又有人撩佢 哋走,咁點留住佢哋呢?就不如包薪。」重返無 綫的日子,是電視圈最黃金的年代,有「五虎」、劉嘉玲、周星馳等。



馮美基碌人情咭,請了劉嘉玲(右)做《 May姐有請》嘉賓。

提起昔日往事,馮美基至今難忘,例如鄭伊健,「佢好靜、冇乜出聲,但我覺得呢個可愛樣 嘅鄰家男孩好有潛質, 嗰陣時李添勝剔 咗佢,咁我就要搵角色俾佢。」剛好周星馳亦同時出現,「周星馳搵過我幾次,佢話:『唉!梁朝偉又出 咗 嚟啦,邊個邊個又出 咗 嚟,我仲 喺《 430穿梭機》,都應該出 嚟,但監製唔俾我出,我同監製周旋 咗好多次,監製話佢冇人。』」最後馮美基就以鄭伊健換周星馳。周星馳出來後,準備入《歡樂今宵》前,他主動跟馮美基說:「我鴛鴦眼,我要整眼。」馮美基看過時間表,夠時間消腫,誰不知吳雨一個來電,所有流程改晒,「我話唔得,佢就話:『咩唔得呀!唔得就唔好 嚟呀!』於是我又打去問周星馳隻眼消腫未,冇辦法,用化妝 嚟遮。後來拍《蓋世豪俠》,導演叫做李力持,佢同李力持兩個啲火花直情癲晒,咁就紅 咗,都係佢自己本事,同我無關。」



○七年,新書《最愛,宴客》舉行發布會,好友狄波拉(左)與老公鬍鬚 Kong(右)齊齊撐場,梁智鴻(右二)亦有出席。

任達華亦是馮美基帶入行,二人是拍廣告認識,然後介紹他入無 綫,八四年爆紅劇集《新紮師兄》,任達華飾演的奸角「韓彬」亦有口碑,但其實當初他根本不想演,「佢覺得咁樣以後就翻唔到身,我同佢傾 咗好耐,但 嗰陣時我係好難說服到佢,都 嘥 咗好多口水,卒之佢肯做。」

黃金年代

多年來從事幕後工作,從來沒有想過走到幕前,今次應陳志雲的邀請做飲食節目、教煮 餸,講飲講食,「有幾次陳志雲同 TVB啲舊同事 嚟我屋企食飯,佢話:『咦,你可以做個電視節目喎。』大家一齊傾 咗好多個月,但我都好唔習慣,因為我唔係幕前人, 喺有線或者無 綫,就算講句恭祝公司 happy birthday,我都講到打晒結, take幾廿次,忽然間你叫我做 啲咁 嘅 嘢,仲好笑,好在佢 哋搵 咗曾華倩幫手,我又覺得係一個新嘗試。」
曾經在 TVB工作的她認為 TVB是個強大的 back up,「而家佢 哋一個人做好多 嘢, end up個節目,好多 嘢係我自己做,譬如佢 哋搵 咗個人幫我買材料,返到 嚟,喂!隻紅蘿蔔同隻青瓜肉酸到呢!我要 啲 嘢係靚仔。」

 



馮美基人生第一個焗爐是一個士兵太太以一百元讓給她母親,沒有焗爐前,她所製的蛋糕都是蒸的。

馮美基說父母教她做每一件事,都要盡力做到最好,所以每當鑽研新菜式時,閒閒哋要試十次,「食到我老公驚到呢,哈哈。」

機緣巧合

話知你點,馮美基早已退下火線,現在拍攝飲食節目只為玩票性質,與丈夫梁振邦享受人生才是她真正要做的,她形容與丈夫的戀愛,是「黃昏之戀」,「我都離 咗婚十幾年,一路十幾年都係單身,不知幾開心、十幾年間我都碰到好多人,但就完全冇結婚衝動,但撞到佢,呢 啲係緣分,我諗又係上天安排。」二人拍拖兩年便結婚,之後馮美基提早退休,○二年辭去有線節目部執行董事一職。



與現任丈夫於○一年低調結婚,排期註冊當日,因另一亞視藝員也在沙田婚姻註冊處結婚,所以被記者撞破。

吃喝玩樂幾年後,每次請朋友到家食飯,朋友都問「呢個 餸點煮? 嗰個 餸點煮?」於是朋友提議幫她出雜誌,之後結集再出書,現在開始籌備第四本。至於餅店亦是無心插柳,她說自小就是阿茂喜歡整餅,「又係運氣,我舊秘書咁 啱辭 咗工,佢又鍾意整 嘢食,於是我 哋一拍即合,就開 咗鋪。其實我又唔係咁需要賺錢,求其唔好俾我蝕本就得,哈哈。」



○二年,有線數碼新聞中心啟用,當年馮美基有份揭幕,還有當年的特首董建華(右二)。

廿年前仍在 TVB任高層的她,與港姐陳法蓉(右)在公司活動中 social。

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()