電戲道:葉德嫻、張家輝呼救港片

那些年,我們一起追看港產片的日子,實在令人懷念。台風襲港,除了珍珠奶茶攻陷香港,連台式青春片《那些年,我們一起追的女孩》也擊倒了我們的周星馳,《功夫》穩守多年的華語片票房冠軍寶座都要拱手相讓,七料影帝張家輝經過理性分析後得出結果是:「 Timing問題。」威尼斯影后葉德嫻卻老實不客氣說:「我好少睇港產片!我買飛入場睇戲,要時間又要使錢,梗係要有得着,唔好睇我做乜睇。」精闢獨到,相信你都想給個 like她。此時此刻,引用蔡楓華的金句「剎那光輝不代表永恆」,香港電影仍須努力!撰文:楊潔雯

憑《証人》做了七料影帝的張家輝遇上憑《桃姐》橫掃國際頒獎禮的威尼斯影后葉德嫻( Deanie),今次不是閒話家常,話題是香港電影的未來,所以喜歡嬉皮笑臉的張家輝都認真起來,認真的 Deanie姐繼續認真。一切由熱爆香港的台灣電影《那些年,我們一起追的女孩》開始, Deanie姐表示沒看過《那些年》,她強調買了正版 DVD,看了《那些年》的製作特輯,認定它不是那杯茶,她劈頭第一句說:「以為收入好就當係一部好電影,我唔認為。你估《紅樓夢》好賣定係《龍虎豹》好賣?」對坐的家輝接棒說:「梗係《龍虎豹》啦!近期有本《熱狗》。」之後大家就好似看到一個全壘打一樣,嘻哈大叫! Deanie姐清一清喉嚨說:「 Actually,咁你係咪話《龍虎豹》係好,唔係好收就係蓬勃,我就覺得要分得清楚少少。」

放大圖片
葉德嫻去年榮膺威尼斯影后,港人與有榮焉。 資料圖片

葉德嫻去年榮膺威尼斯影后,港人與有榮焉。 資料圖片

放大圖片
張家輝憑《証人》成為七料影帝,當中包括台灣金馬獎。 資料圖片

張家輝憑《証人》成為七料影帝,當中包括台灣金馬獎。 資料圖片

遺忘了的題材

張家輝也不是因為想睇《那些年》才買飛入場,他說:「我要留意個市場,所以我不斷睇戲,呢部係我其中一部有睇嘅戲。」他認為《那些年》成功只是時間造就,他說:「嗰種學生年代情懷,觸動到好多觀眾,呢樣嘢都無可厚非,我唔係同香港人補飛,其實我覺得呢類型嘅戲喺香港 80年代打後都有製作過,《那些年》同《作死不離 3兄弟》可能係我哋已經遺忘咗呢種題材,亦唔覺得可以賣錢,唔覺得商業上有價值。若果《作死不離 3兄弟》唔係印度人係香港演員又有冇人睇呢?《那些年》呢種學生情懷電影,唔係台灣人飲呢啖湯,香港又有冇人願意開呢?以上題材香港一定做到,呢個關乎利益問題同市場問題。」《桃姐》在港未上畫,在外國參展已橫掃大獎, Deanie姐始料不及。載譽而歸,觀眾引頸以待,票房肯定有保證,家輝說:「正如《桃姐》家梗係話好喇!當初唔見有人話爭住要投資或者支持你要搞到幾大,又係時代轉變,令到大家有好多角度上遺忘同遺棄。」凝神對望家輝的 Deanie姐,點頭偷笑。

放大圖片
Deanie姐拍戲有所堅持,認真的她仍嫌自己不夠認真。

Deanie姐拍戲有所堅持,認真的她仍嫌自己不夠認真。

放大圖片
家輝為配合角色付出一切,直達忘我境界。

家輝為配合角色付出一切,直達忘我境界。

市場細制肘多

演員和投資者的想法永遠背道而馳, Deanie姐補飛說:「投資者角度同價值觀唔同,佢哋認為一係要行紅地氈,一係就要大收,都唔會理係乜戲,好多時就係咁。我哋作為演員係唯美少少,理想少少,投資者就想攞刀仔鋸棵大樹,總之冇錢乜都唔得,我哋就只可以努力,但唔一定成功,不過唔努力就一定唔會成功。」港產片一蹶不振,與市場有莫大關係, Deanie姐一語中的:「香港幾多百萬人呀!又係個市場問題,你有個題材都冇能力支持住個題材,外國已經唔會買你嘅戲,啲戲係賤, market細有題材都拍唔到,投資者會覺得危險,如果你講出嚟俾人打一鑊先,然後俾人用粗口鬧。」

抱怨港府漠視

政府漠視香港電影工業也是其中一個影響港產片質素的原因, Deanie姐越講越有火,還即場辣埋對面的張家輝,她說:「喺香港拍戲好多制肘,你話《大追捕》唔係張家輝做,若果有場戲要喺機場拍,係冇得拍㗎!根本冇錢,但係個編劇明明話嗰場戲係男女主角要喺機場 say goodbye,縮吓縮吓求其搵個地方,又冇人收陀地拍咗佢算,都係 goodbye,咁咪完全將佢扭曲咗,冇咗個應有嘅效果。」

為新戲 悉心打造角色

威尼斯影后葉德嫻和七料影帝張家輝,為港片增光,卻不能令它起死回生,不過他們對這個夢工場,仍然充滿期望。《桃姐》和《大追捕》均於本月上映,從他們的電影,相信大家可感受到他們對電影工作的熱誠。

桃姐從衣着入手 放大圖片
在《大追捕》中,家輝減磅扮重犯,外形已夠嚇人。

在《大追捕》中,家輝減磅扮重犯,外形已夠嚇人。

橫掃多個大獎,《桃姐》先聲奪人,昨日的因,是今日的果。 Deanie姐說:「我呢個年紀,冇乜角色可以揀,但我都有我堅持,當日 Ann(許鞍華)搵人相我睇我係咪癲,我睇完分場覺得部戲好法國,之後要睇個導演同我得唔得,考慮一個月先接。」Deanie姐認真,她認為吸煙危害健康,三步內聞到身邊人有煙味,她會破口大罵,更何況是對電影的堅持,她說:「認真冇錯,認真係樂事,我希望人教我點樣再認真啲,我就係咁。」為了電影,她除到訪兩名退休長居老人院的媽姐外,桃姐的造型她也給予很多意見,她說:「衣着好代表一個人,我接觸過好多媽姐,知道佢哋着衫個袖,條褲都唔會長,係唔方便做嘢。同埋化妝髮型,我都會畀意見,會話畀佢哋知我梳乜嘢頭會後生咗,盡量配合桃姐呢個人。」七料影帝,是實力的證明,不過張家輝未敢滿足現狀,他願意接受更多挑戰,試鍊演技。《大追捕》入面,他演囚禁 20年後出獄的強姦犯,為了強化角色說服力,他接受地獄式訓練:「今次劇本有空間畀我創作一個角色形象,我用咗半年減到一百零幾磅,每日食唔人道嘅食物,冇鹽冇油冇澱粉質,一三五做器械,二四六跑步。」

張家輝喪跑減磅 放大圖片
葉德嫻和劉德華合作無間,在《桃姐》中也默契十足。

葉德嫻和劉德華合作無間,在《桃姐》中也默契十足。

家輝續說:「記得過年年初二我由銅鑼灣跑返去薄扶林,經過見到我嘅人都會以為我係儍,中間諗過放棄,其實瘦唔難,要瘦又要大隻先係難,所以最開心係堅持到最後,達到理想效果。係一個嚇到人嘅效果,佢瘦到好似病,眼神又有少少飄忽,好似有暴力傾向嘅危險人物。」能夠得到電影的最高榮譽,葉德嫻和家輝認真的態度,堅強的信念,相信就是成功的鑰匙。


提到香港電影,葉德嫻和張家輝均認為香港市場細,制肘又多是致命傷。
攝影:陳志嵐

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()