今年金像獎,61歲的蘇杏璇及71歲的盧海鵬,憑《奪命金》攞「最佳男、女配角」,兩位老戲骨齊齊攞獎。無獨有偶,兩人亦飽受糖尿病煎熬。患糖尿病入院近兩個月的璇姐,未能親身出席攞獎,只能透過電話,以顫抖的聲線,多謝《奪》片導演杜琪峯及親人的照顧。卧病在牀的璇姐,坦言因病令體重大降50磅,由高峰期156磅跌至現在唔夠一百磅,右腳因潰爛要做刮肉手術。今年初,病發的璇姐遲遲唔肯入院,原來是擔心︰「我驚要切咗隻腳。」目前四肢僅剩皮包骨的她,大嘆執番條命!


去年10月,璇姐接受本刊訪問時,已經很瘦,但精神尚算飽滿。

 
信佛食齋多年的蘇杏璇,十多年前患上糖尿病時,因為睇醫生食西藥見頭暈兼四肢無力,所以轉睇中醫,但病情沒有好轉兼逐漸惡化。今年年初三,璇姐右腳爆拆,開始潰爛,病情每況愈下,終於頂唔住入院。本周二(17日),記者到公立醫院探訪留院兩個月的蘇杏璇。她甫見記者拿着iPhone準備錄音,即攞起紙巾盒遮掩着面貌,並說:「我知你呢個(電話)可以影相!我依家咁嘅樣,頭髮又白,你千祈唔好影呀!」經記者再三解釋,璇姐才放心下來,回復友善幽默。整個人消瘦不少的璇姐,因皮膚潰爛而做了刮腐肉手術的右腳掌包着紗布,腳甲和指甲都變得灰黑兼凹凸不平,不過精神不俗,剛剛吃過自家製的營養紅米飯後,半躺病牀上接受訪問。忽:依家幾多磅?最重又有幾多磅?璇:我諗依家唔夠100磅。最重嗰時有156磅!唔係即刻瘦,每年跌啲。舊年仲有120磅,最瘦依家,得99磅左右!忽:你咁瘦,睇落似24吋腰?璇:我冇度過,不過生過仔,肚皮都鬆晒。少女時代就24吋啫,依家我估28啩!

糖尿病人易爛腳
據香港醫學會會長蔡堅醫生表示,糖尿病患者體重驟降,是因為體內血糖上升,啟動身體排出糖分。但如排出糖分過多,反過來會令人體損失營養,造成消瘦。糖尿病人的手、腳很易出現腐爛。蔡堅表示將糖尿病人腐爛的部位切除或是植皮,都是常見的療法:「糖尿病人身體的糖分高,令到細菌特別容易生長,所以比常人容易發炎。發炎擴散就要切除或植皮,該感染部位至會埋口。糖尿病人身體嘅手、腳受感染,其實都係因為冇嚴格跟隨醫生指示的食量。其實食少啲高熱量食物,已經有利控制病情。」至於中醫師蔡宇國,就建議糖尿病人多飲去濕、通經絡的湯水。他表示病人可以多些以白朮、伏苓、夏枯草及金錢草煲湯飲用。

發冷爛腳入院
忽:(糖尿病)幾時開始咁嚴重?璇:今年新年,我隻腳爆拆,搽潤膚膏時傷口又紅又腫,唔識埋口。我知自己有糖尿病,買咗支藥膏搽唔好,再買多支含類固醇嘅藥膏搽,都係唔得。但我好硬頸,未到最後都唔會入醫院。我一直頂住,直至身體變得好差,成日發冷,去睇專科時,醫生要我即刻入醫院。忽:右腳邊個部位潰爛?璇:腳面同腳底都有爛。醫生幫我刮走啲爛肉,依家等佢生番。我唔敢亂落牀,唔想踩傷啱啱生番嘅嫩肉。忽:食啲乜嘢補充營養?璇:補充藥、加蛋白粉、糖尿奶,之前仲輸咗3包血。我係一個佛教徒,曾經有好多師傅幫我加持,依家傷口埋得幾好。忽:見你指甲同腳甲都凹凹凸凸?璇:我灰甲,可能咁樣影響隻腳。醫生都話我可以出院好幸運。忽:點解拖咗咁耐?璇:啲人話唔好入醫院,入醫院一定鋸腳,我驚要切咗隻腳吖嘛!忽:隻腳嘅傷口點?璇:埋得好好,下星期可以出院。忽:食齋都有糖尿病,係咪好鍾意甜食?璇:尤其鍾意食蛋糕同糕點,我先生話唔好浪費食物,以前就算飽,都會食晒至停。忽:你最高糖尿病去到幾多度?璇:嘩!成十幾廿度,我嗰時都冇食糖尿藥。其實糖尿5至7度就屬正常,超過7度就要小心,十幾年醫生已話我責界。

日啪十幾粒藥
忽:每日食多少藥?璇:要食好多藥,好似止痛藥同補充血分嘅藥,有成十幾粒,要分4次食。璇姐96年離開服務了24年的TVB,轉行賣枕頭、齋菜及佛具,近年更與丈夫拍住上開齋菜餐館「喬妃齋」。未入院前,璇姐更長駐尖沙嘴打理齋館,間中參演電視劇同電影。而信佛三十年的她,每日都堅守食齋唸經甚至打坐。對於遲來的電影獎項,她未有太大的喜悅。忽: 依家先攞獎係咪遲來的春天?璇:我真係冇諗過呢個時候有機會提名金像獎,攞獎就更加冇諗。個獎頒俾我,係大家俾面我,覺得我做得好,功勞真係杜琪峯。拍戲時佢糾正我,唔怕嘥菲林,佢估唔到我要咁多take。我以前都係一take、兩take就OK,可能離開咗TVB後生疏晒,我自己感覺退出咗娛樂圈。

星媽典範
今年61歲的蘇杏璇,72年加入無綫,七十年代拍《歡樂長安》、《甜姐兒》,算是她的「青春期」。一踏入八十年代,她就開始飾演「星媽」,成為梁朝偉、溫兆倫及黃日華等一線男星、女星劇中的阿媽。她在《秋瑾》中更連汪明荃阿媽都做過,其實她比汪明荃細五年!

 


蘇杏璇00年過檔亞視,在《影城大亨》飾演劉嘉玲的母親,和妹妹鮑起靜是一對爛賭姊妹,搞到嘉玲要時常撲水救母。


在88年的《義不容情》,蘇杏璇飾演雲姨,養大了黃日華、溫兆倫等四名養子,但最後蘇杏璇被溫兆倫殺死,當年令不少師奶喊濕枕頭。


92年在《壹號皇庭》飾演御用大律師Lora,罕有地飾演專業人士,不過仍然是星媽,女兒是當時很紅的劉美娟。


忽:獎項幾時拎?璇:唔知呀,未有人通知我。忽:個獎打算放喺邊?會唔會慶祝?璇:個獎應該會放喺「喬妃齋」,其實信佛嘅人睇嘢好平淡,有時間都修行。忽:攞獎後會唔會大發戲癮?璇:都要身體應付到至得。演內心戲好嘥精神,激動又好嘥energy。自己做得唔好,人哋都睇得唔投入。忽:一直喺外國嘅子女有冇返香港探你?璇:佢哋依家放緊暑假返咗嚟香港。我曾經諗過出席金像獎,不過個女覺得我又唔係恨攞獎,我又唔想坐住輪椅要個仔喺後面推我上台,個仔怕醜唔鍾意出鏡。提到子女,璇姐唔多想講。至於老公許成彪,她就話對方經常返廣州打理齋舖生意,加上在大陸起慈善學校,一個月才返港兩、三次,兩夫妻見面不多。

與丈夫聚少離多
「我好獨立,我哋都信佛,各自修行。雖然係咁,但冇影響夫妻感情。佢依家喺貴州起緊學校,唔會嚟接我出院。不過我唔會話你知我幾時出院!」璇姐雖然有病,但依然風趣鬼馬,她知道我們遠距離拍照後,便說︰「你最好唔好出張相,要出就揀張見我唔清楚樣嘅。雖然我唔貪靚,但我冇化妝點見人,我唔想人哋見到擔心我!」其實璇姐性格極隨和,去年十月她接受本刊專訪時,不但一口答應,更自備化妝及服裝,在她的主場「喬妃齋」進行。記得當日她還非常好客,準備了一大桌美味齋菜招呼,不斷為記者夾菜,熱情爆燈。好人有好報,璇姐現正康復中,下星期可以出院。不過,出院後的她未有打算要待在家好好休息,更話要即刻返「喬妃齋」復工。61歲的鐵娘子,耐力驚人!


三十多年前,璇姐在空中見到佛祖後,自此篤信佛教。當時她是初一、十五先食齋。有一次的八月十五日,她看着個鐘,等到時間到了翌日的凌晨一點,即從雪櫃取出美味的蝦、肉等食物食呀食,點知成晚個胃脹得好辛苦,於是她求觀音菩薩,「我以後都唔食肉!」說罷個胃竟離奇冇事,她一直堅守這個承諾。

隱形富婆
咪睇蘇杏璇外表樸素,入院都係住公立醫院就以為佢冇錢,其實佢住在自置多年的九龍塘達之苑一個800多呎單位,現時市值已經最少900萬元。此外佢喺東港城又有單位收租,絕對係隱形富婆。至於佢老公許成彪,除了在內地開了二間齋舖,又不時扶貧,試過同余慕蓮一起出錢出力在大陸起鄉村學校。

糖尿襲娛圈
世界衞生組織2011年的報告指出,全世界有3.46億人患有糖尿病,現時香港有70萬人患糖尿病,約十個人當中便有一人是病患者,娛圈當中亦不乏糖尿病患者。

羅君左切腳
羅君左09年因為糖尿病要切除右腳半截小腿,由於傷口仍未能癒合,他於一個月後要再切除右腳小腿餘下部分。後來他更戴上義肢,為無綫拍攝《不速之約》。

沈殿霞入院
肥姐向來冇認真戒口,嗜食大閘蟹的她,07年更兩度因為破戒而要入院治療。

羅家英暴瘦
羅家英年初被發現暴瘦,他承認是因為自己不定時食藥,又忍不到口,不時食杧果及榴槤,以致糖尿病病情反覆。有報道指羅家英以毛茄偏方醫糖尿。 ####


病房埋身專訪 今年4月99磅璇姐(紅圈)在醫院留醫兩個月,入住八人病房。周二記者探訪她時,她剛剛吃下嫂嫂自家製的午餐,有紅米飯、小棠菜,仲有一碟雜齋。餸菜豐富,但她只吃下一部分。


00年156磅一向肥肥白白的璇姐,高峰期達一百五十六磅,更被笑「砧板面」!《蘋果日報》圖片


04年130磅 04年,璇姐在自己的齋舖門口賣枕頭,與街坊有講有笑。當時身形亦十分圓潤。


今年1月110磅今年1月,璇姐入院前,接受梁安琪訪問,體重已急降。為遮掩暴瘦身形,她穿上厚外套。


璇姐因糖尿病入院未能親身領取「最佳女配角」獎項,要由《奪命金》的男主角劉青雲代領。


入行多年的蘇杏璇,在電影《奪命金》中戲份只有十分鐘,演一個無知師奶,當中一句對白「清楚、明白」,令不少人留下深刻印象,更揮低劉嘉玲、惠英紅同舒淇,摘下金像獎「最佳女配角」。


蔡堅


璇姐的丈夫彪哥曾在電視台打工十年,他曾在旺角以他的法號「多寶」,開設多間齋館,因加租被迫結業。而璇姐的齋舖命名「喬妃齋」,因有比丘尼曾指她前世是一位妃子,故起此名。《壹週刊》圖片


璇姐與彪哥87年結婚,翌年誕下長子,之後再誕下一女。子女從小就在外國讀書,最近返港替母親打理生意。


蘇杏璇二十歲已經演四十歲角色,她這一張恍似「昭君出塞」的造型,絕對令資深視迷有驚喜。


84年拍《新紮師兄》,蘇杏璇飾演梁朝偉的二奶阿媽。呢個阿媽凡事以和為貴,時常被大婆羅蘭欺負。蘇杏璇其實只係大梁朝偉十年,而劇集一拍就三輯。


璇姐好友余慕蓮說:「璇姐之前搵咗我哋班friend去佢齋舖聚吓,當時見佢咁瘦,已經好擔心,佢仲因為咁叫個仔從日本返港打理齋舖。我哋之前想去探佢,佢都唔俾!」


又一村達之苑市價900萬蘇杏璇現居的九龍塘800多呎單位,早於99年豪擲480萬元買入,現升值近一倍。


尖沙嘴開齋舖自96年開始,蘇杏璇就同丈夫搞齋舖生意,現時在尖沙嘴開設喬妃齋,在Open Rice的評語都不俗。



arrow
arrow

    stinglife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()