今日好玩嘢

舞動龍獅玩潮啲

2013年01月30日 ~~ 第297期 Face

就嚟又過年,不過香港冇得燒炮仗,好彩出街撞口撞面都見到人舞龍舞獅,有賴啲勁大聲嘅鑼鼓,大家先至感受到濃厚嘅新年氣氛。
其實近年舞龍獅仲變得好新派,唔只表演花樣多咗,學嘅人仲愈嚟愈後生,甚至有公司搵員工組團拜師學藝,然後喺公司活動上表演,傳統文化一啲都冇 out到!

互動片段

睇佢點舞





夏敬文師傅今年只有 31歲,但已經贏過 7次世界舞獅比賽冠軍,佢話𠵱家啲後生仔成日掛住打機,教舞獅係想培養佢哋嘅團隊精神同品格。 

新派表演加快節奏


龍獅,其實就係舞龍同舞獅嘅簡稱,提起呢種文化,大家最先諗起嘅一定係香港一代獅王夏國璋。夏國璋龍獅團已經去到第 3代,呢代掌舵人就係夏國璋嫡孫夏敬文,龍獅文化喺佢手上,被加入更多現代表演元素,加強視覺效果,好似融入音樂同舞步嘅 hip hop舞獅、識發光嘅閃燈舞龍等。
夏師傅仲話新派舞師要加快節奏,唔可以俾人覺得悶。「大陸有啲傳統師傅,仲覺得要舞足 45分鐘先算係舞獅,但我哋覺得舞 10分鐘就夠,最緊要畀人嘅感覺夠爽!」訪問當日,筆者即場睇佢同師兄弟表演一 part hip hop舞獅,啲步法仲有啲似〈江南 Style〉,的確夠潮,而且唔經唔覺就睇完,真係爽過傳統採青表演。


近年仲流行喺龍身獅身加上 LED燈,舞動時不停閃閃吓,夜晚或上台表演時更有視覺效果。


求變嘅夏敬文自創將 hip hop舞步融入傳統步法,例如呢個左右腳分開踏步嘅 step,表演時亦唔用傳統鼓樂。


就連獅頭設計都大膽創新,好似呢個婚紗獅頭,就係夏師傅上年跟同門師妹結婚時訂做,亦曾喺其他婚禮表演中使用。

千人舞龍獅創紀錄


自 2011年起,夏國璋龍獅團仲有份發起香港龍獅節,每年元旦都喺尖沙咀舉辦千人舞龍獅活動,仲連續 3年創下健力氏紀錄,夠晒大陣仗,連旅發局都列作重點推廣節日活動。


2011
超過 2,000人同時舞動 1,111隻獅子,遠超之前新加坡 353人同時舞獅嘅紀錄。


2012
同樣超過 2,000個參加者,但改為舞 88條金龍同 50隻獅子,再次創下紀錄。


2013
逾 3,500人參與,全場共有 850隻瑞獸,其中有 200隻麒麟同時舞動咗 5分 30秒,正申報緊健力氏紀錄。

唔會由紮馬學起


唔只表演手法要新,夏敬文話連教授方法都要與時並進,以前細個佢跟爺爺晨早起身紮馬練功嗰套已經唔 work。「𠵱家啲後生仔一聽到由紮馬學起,就會覺得好悶,學一陣就走咗去。」夏師傅唔係話紮馬唔使學,而係要改變教學方法:「我會融入遊戲元素去教,例如叫佢哋做某個馬步,鬥邊個做得耐。平時亦寧願叫佢哋做其他運動去增強體能,而唔係硬性規定一定要由紮馬學起。」大概因為咁,舞獅教授嘅進程加快咗好多,夏師傅話一般學生大約學 5至 10堂(每堂約 1個半小時),就學識晒基本嘅動作,應付到普通表演,但高台採青、踩梅花樁等高難度表演,就當然至少要練一年半載。

點解會學?




志霖
年齡: 17
獅齡: 6年
細細個已對舞獅好有興趣,見到中學有醒獅隊就即刻加入,之後仲俾人帶出嚟跟夏師傅學舞獅。 




阿瑩
年齡: 19
獅齡: 6年
本身喺學校學打鼓,點知醒獅隊話需要鼓手,就叫我入隊,後來見啲師兄舞得好好玩,於是索性學埋一份。 

4大基本步法




馬步
就算要表達獅子靜止企喺度,舞獅者都唔可以隨便 hea企,獅頭獅尾兩個人同時擘大腳紮馬。 




開合步
由擘大腳變成雙腳合埋,獅頭個人連上半身都企到直一直,再將獅頭高舉過頭,模擬出獅子向前遠望嘅動作。 




交叉步
兩人雙腳都作交叉姿勢,獅頭亦會配合左右擰,多數用嚟模擬獅子嬉戲嘅神態。 




撲步
兩人同時屈膝成弓步,令獅身伏低向前,作出向地面注視嘅動作,採青時成日會用呢種步法。 

高難度動作 一柱擎天




由夏國璋師傅首創,獅子爬上至少十幾呎嘅木竿上採青或放出 banner,單係獅頭做已經唔簡單,有時仲有兩個人騎膊馬咁上,仲難。 

梅花樁




仿照功夫啲梅花樁,樁支間相隔 2米,而樁頂嘅踏板只僅僅大過腳板,要喺樁柱間移動甚至跳躍,難度極高,要大型比賽先會見到。 

五瑞獸逐隻睇


其實整個龍獅文化總共包含 4種瑞獸,除咗最常見嘅舞龍舞獅外,仲有較冷門嘅舞麒麟同貔貅(音皮休),而舞獅亦有分南獅同北獅。夏敬文話 5種瑞獸本身都有佢哋嘅傳說寓意,而且舞起嚟各具自己特色,適合唔同場合表演,但宗旨都係要模仿番瑞獸嘅特性,所編排嘅動作亦一定要符合表演主題。




長度種類有多種,短到專畀小朋友舞嘅 45呎 BB龍,到長達 300呎嘅大金龍都有,後者要幾十人先舞得郁,仲需要一個人舞龍珠引領,鼓樂手亦至少需要 5個,最啱大規模巡遊表演。 

麒麟




唔同地域嘅麒麟都有唔同造型,體形亦有大有細,但都係兩個人舞,鼓樂手就只要 2至 3個就夠。佢係象徵風調雨順、國泰民安嘅仁獸,好多國家或鄉村慶典都會見到佢。 

南獅




夏敬文話以前南獅多數只會做地面動作,較少跳躍,但近廿年改興「南獅北舞」,會增加跳躍動作。一隻獅兩個人舞,另加鼓樂手 4至 6人,仲有大頭佛負責搞笑,任何喜慶場面都啱表演。 

北獅




黃河以北嘅省份就以舞北獅為主,香港較少睇到,表演人數同南獅相同。獅身比較小巧輕靈,有更多撲、跌、翻、滾等靈活動作,寓意財源滾滾。 

貔貅




傳說中專吸財嘅瑞獸,所以鋪頭開張就最鍾意搵人舞佢,著重地面動作,表演人數同麒麟一樣。 

點學舞龍獅?


夏敬文話今時今日已經冇乜人會登門拜師,反而係佢個龍獅團會同唔同學校、社福機構,甚至老人院合作,派教練去唔同地方教有興趣學嘅人,單係中學就有成 50幾間有得學,學滿師就有機會代表龍獅團四出表演或比賽。
夏師傅旗下嘅夏國璋龍獅武術訓練中心,仲有舉辦企業速成班同遊客一天體驗課程,成人想學的話,都可以向佢哋報名相約時間同地點學習,收費視乎堂數同內容而定。

夏國璋龍獅武術訓練中心




網址: http://school.liondance.com.hk 

撰文:陳兆奇
攝影:彭自維、部分相片由受訪者提供

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()