面對面

淚公主 詩雅

2010年06月23日

25歲的衛詩雅, 08年簽約英皇後,為免與歌星衛詩混淆,改名詩雅。
不管帶不帶姓,都不算一見難忘星味重的藝名;又是身高 158cm、上圍 32A,事業線短人成呎,詩雅偏偏一出道就在毫無背景後台下搶到《盛裝舞步愛作戰》女主角,兩年來連拍 5部愛情電影 3套擔正,包括剛剛上畫有大膽演出的《前度》,原因無非她那張港女少有、酷似少女漫畫主角乾淨冰涼的面孔。
「媽咪說,從小我就是一個冰造的女仔!」

父親是地盤雜工、家住上水太平村、中五學歷的詩雅, 18歲入行賣鑽石、 20歲已經一個人飛印尼賣幾百萬上落的鑽石鏈; 23歲為興趣全職入行拍戲,新片上畫民意一致認同她才是最驚艷最搶鏡的一個,她卻說有一天還是會回去做生意:「幾年前姐姐遇到交通意外,我最大夢想還是搵到錢讓父母和姐姐下半世無憂。鑽石,一有錢我就會買卡裝投資。等男人送?鑽石等於真愛?做鑽石愈耐,愈覺得呢句說話太諷刺。」
除了說起姐姐遇上車禍的往事,突然哭得化成水一樣,大部分時間,詩雅頭腦清晰目標澄明。愈近暑假,對得頭腦發熱身上布少得可憐的 o靚模物體多,我愈覺得詩雅真心,喊得沒花沒假。

 




 




 




 

賣鑽石原來很難

3萬蚊對其他人嚟講冇乜嘢,對我嚟講就係好大筆錢。
3萬蚊對其他人嚟講冇乜嘢,對我嚟講就係好大筆錢。

 

我在上水官立中學畢業,本來冇目標冇大志,陪住朋友一齊見成六福珠寶,揀返上水區鋪頭。唔為佣金多,但求就近上水太平村屋企,覺得有得行路返工放工就係莫大幸福。
唔想做一世 sales,一年後我主動要求,經理就畀我返寫字樓,開始學睇鑽石,嗰年 18歲。喺寫字樓睇鑽石嘅人起碼 4、 50, 18歲女仔好少有。喺公司遇到好多伯樂,見我年紀細,對鑽石興趣咁大,反而更希望教我更多嘢,出到去就唔係呢回事。
一個女仔,經常孭住條幾百萬上落嘅鑽石鏈一日行十幾間金行 sell。周不時有行家俾人扑頭打劫、我哋行街最緊要打醒十二分精神、貨隨時跟身、永遠唔行小街小巷、永遠唔重複同一條路線……不過最驚唔係俾人劫財,最驚係啲人唔知用咩說話打發你走。
我年紀細,又生得細細粒,攞條咁貴嘅鏈嚟賣,預咗人哋覺得唔夠說服力……唔買就話唔買囉,我唔使你有禮貌講:「唔使啦!唔該!」但都唔使好似有啲女人咁,叫我躝……
要人哋對我有信心、要師傅肯教我更多嘢,我好自然諗到應該要有番張證書。於是用儲咗好耐至儲起嘅 3萬蚊, take咗個鑽石證書課程。

爸爸十項全能

3萬蚊對其他人嚟講冇乜嘢,對我嚟講就係好大筆錢。我媽媽係家庭主婦,爸爸嘅工作細細個時我都唔識形容,淨係知佢會落地盤、會揸貨車、會裝修仲會開船識整車……總之邊度有工開佢就可以隨時變工種,喺我心目中,爸爸周身刀好叻!
人哋睇新聞成日睇到地盤雜工開工不足、屋企生活成問題,但係我同家姐、細佬三個,從來唔覺得我哋窮過人,應有都有、隔幾年仲有得旅行添!最近至聽爸爸講起,就喺我讀鑽石課程嗰段時間,加上家姐遇上嚴重車禍,屋企曾經好拮据……係就算有困難,爸爸媽媽永遠都唔會將困擾帶畀兒女……我知道家喺佢哋口中輕描淡寫嘅難關,當時對佢哋造成幾大壓力……諗起就覺得好心噏、覺得我呢個做女好冇用。

 

02年 4月 28日,上水粉錦公路的交通意外,造成一死五重傷,四名後座女乘客被救護員抬出的一刻,坐在電視機前看新聞的詩雅還不知道,其中一個是胞姐。《蘋果日報》圖片
02年 4月 28日,上水粉錦公路的交通意外,造成一死五重傷,四名後座女乘客被救護員抬出的一刻,坐在電視機前看新聞的詩雅還不知道,其中一個是胞姐。《蘋果日報》圖片

 

意外以後,詩雅說一家人變得更親密,自己和弟弟也更懂事,高大威猛做過 model的弟弟,最近更剛剛考進懲教處工作。
意外以後,詩雅說一家人變得更親密,自己和弟弟也更懂事,高大威猛做過 model的弟弟,最近更剛剛考進懲教處工作。

 

那一晚,姐姐上了電視新聞

我屋企爸爸主外、媽咪主內,雖然排行第二,但係家姐細個好反叛,我覺得自己應該負好幫媽媽嘅責任,睇住細佬同成日管家姐,變咗屋企管家婆。
家姐同我差一年,嗰件事之前,我曾經以為自己好嬲佢、唔再錫佢……
喺公屋大,可能真係更容易識到更多人,嗰啲年紀,又本來就反叛,家姐唔鍾意屋企人、覺得朋友最了解佢最愛佢,經常幾日搵唔到人。
有晚一家人睇電視,新聞簡報做緊一單新牌仔私家車失控撞樹交通意外,男乘客當場死亡,司機同後座四個女仔逐個俾抬出嚟時,個個成身血披頭散髮遮住樣,阿媽話:「點解呢個咁似你家姐?」
可能真係血濃於水,我當時鬧媽咪亂講,但夜晚就極少可咁醒瞓,聽住半夜電話響、聽住阿媽喺電話問:「係咪頭先新聞報嗰單交通意外……」

 

在《前度》中的大膽演出備受讚賞:「好多人以為我係因為太性感搞到有情緒問題,其實我係怕做得唔夠盡、唔夠好!」
在《前度》中的大膽演出備受讚賞:「好多人以為我係因為太性感搞到有情緒問題,其實我係怕做得唔夠盡、唔夠好!」

 

16歲已經做緊 part time model的詩雅, 9年前雜誌工作已經不少,還有個「縮水紀香」朵。
16歲已經做緊 part time model的詩雅, 9年前雜誌工作已經不少,還有個「縮水紀香」朵。

 

一個意外,改變了一家人……

我自問早熟、又俾阿媽話好難喊得出,阿爸阿媽已經震晒,我當時仲好鎮定叫佢哋唔好驚:「我同你哋去醫院……」但去到醫院,睇住十足電影畫面,成群醫生護士圍住一張病床忙、瞓喺中間成身血、件衫剪爛晒俾人急救緊嗰個就係我家姐,接着我崩潰、接着阿媽要攬番我驚我暈,跟住醫生話:「佢可能過唔到今晚……你哋去同佢講啲嘢,畀啲鼓勵佢……」……隔咗咁多年,我諗起呢件事都仲覺得好驚好驚。
我哋全家行埋去家姐床邊,俾人急救緊嘅家姐原來有意識,佢擘大眼第一句說話係望住媽咪話:「對唔住!」喺我心目中,家姐從來都好曳好唔生性,我估唔到佢第一句說話係「對唔住」,我諗喺意外發生嗰一刻,佢就覺得欠咗媽咪一句「對唔住」。
結果家姐盆骨碎咗、啲腸打晒結,瞓咗一個月 ICU、整整一個月周不時聽到醫院打電話嚟又話唔得或者要施手術。佢出咗 ICU,再住咗一年醫院,有啲創傷跟佢一世,有長短腳要着一邊特製嘅鞋……有時人生就係要經歷呢啲巨變至會成長,唔只家姐生性咗、同媽咪親密咗,全家都更親密。我都希望有一日成功做到商界女強人,照顧父母、可以讓家姐下半世唔使憂。

 

簽約英皇處女作,是與洪卓立擔正的《很想和你在一起》,絕對是港產片少有的青春偶像文藝片。
簽約英皇處女作,是與洪卓立擔正的《很想和你在一起》,絕對是港產片少有的青春偶像文藝片。

 

直到家,我照住上水屋企、照搭火車、巴士返工,使錢一樣咁慳。
直到家,我照住上水屋企、照搭火車、巴士返工,使錢一樣咁慳。

 

等開工太冇安全感

中學時期我做過吓 model賺外快,不過從來冇發明星夢,入行做鑽石嗰幾年,完全同呢行劃清界線。
兩年前我正做緊間猶太人珠寶公司,前度 model agency( Jamcast)打畀我,叫我去試吓 casting《四葉草》,當年每個星期返四日半工,純屬工餘時間多去撞吓彩,估唔到又會揀咗我做女主角。
轉行唔係因為虛榮,係真正覺得做戲呢件事有趣,為免兩頭唔到岸,我索性辭咗鑽石份工,同入行前已經識嘅 Mani簽約。直到家,我照住上水屋企、照搭火車、巴士返工,使錢一樣咁慳。人哋幾富貴、住幾豪着幾靚,我從來唔介意。虛榮心視乎你生活喺咩圈子,身邊群埋啲咩人,我唔理出邊嘅人信唔信,喺我身邊嘅同事都唔係嗰啲人,我自然都唔係。
唔好覺得我小事化大,拍戲露背都搞到情緒失控,實情係壓力係來自前途,我係真心鍾意拍戲先至決定入行,我係擔心今次做得夠唔夠好、下一套戲幾時搵我呢……等開工實在令人太冇安全感。

 

08年工餘試鏡成功,成為《盛裝舞步愛作戰》第一女主角,詩雅(後中)因為拍戲太好玩,放棄了當時在猶太人公司賣鑽石月薪過 2萬的正職,當時跑出的卻是趙碩之(左一)。
08年工餘試鏡成功,成為《盛裝舞步愛作戰》第一女主角,詩雅(後中)因為拍戲太好玩,放棄了當時在猶太人公司賣鑽石月薪過 2萬的正職,當時跑出的卻是趙碩之(左一)。

 

放棄 5年鑽石經驗簽約英皇,詩雅說完全是因為經理人 Mani:「因為信任……入行前已經識 Mani,我相信佢安排嘅一定對我最好!」《蘋果日報》圖片
放棄 5年鑽石經驗簽約英皇,詩雅說完全是因為經理人 Mani:「因為信任……入行前已經識 Mani,我相信佢安排嘅一定對我最好!」《蘋果日報》圖片

 

鑽石恆久遠?




 

「做咁耐鑽石,最貴賣嗰粒係值 3千萬嘅藍鑽……浪漫?你以為啦,反而係經常有人要放粒石攞番嚟拆,我喺拆開粒石度見到刻咗『 Love You Forever』嘅字樣……有幾愛呢?又話永遠,轉頭咪又係攞番嚟賣……幾諷刺。」
詩雅說,自己拍過四次拖,最唔話得是 4年前主動放棄的初戀男友,拍拖時常常燉一盅湯再另外煲一大煲,讓愛中湯的詩雅喝個夠;就算分手 4年,這個現任大廚的前度,還當正自己半邊仔,常常煮大堆好菜孝敬伯母:「人就係身在福中不知福……」
只愛保值不保愛情的鑽石,看不上眼最長情的「中湯」,詩雅要小心, 20年後攬住啲石和 cash過世。

arrow
arrow
    全站熱搜

    stinglife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()