目光散渙
上周四( 21日)下午一時,李香琴在外傭陪同下,乘七人車到理工大學的復康治療中心醫病。其間琴姐需由男外傭抱下車放上輪椅。消瘦不少的她,目光欠焦點之餘,雙腳亦纖幼。

大封面

耳膜穿 腳萎縮  81歲琴姐腦退化

2013年03月01日 ~~ 第918期 忽然1周

81歲的李香琴(琴姐),縱橫影視圈超過 60年,所飾演的奸角出神入化。去年她兩個月內在家跌倒三次,導致腰骨及股骨出現裂痕,下半身用不到力,要長期留在家中休養,自此鮮有在公開場合露面。
據知,近日琴姐健康急轉直下,不僅出入需靠輪椅代步,記憶力亦急速衰退。上周四( 21日),本刊記者拍得她在孫新抱和兩名外傭陪同下,到理工大學的復康治療中心醫病。其間身體虛弱,神情呆滯的琴姐,需要男外傭抱起放上輪椅。
本刊記者欲上前與她做訪問,她卻側側頭說:「我聽唔到你講 嘢呀!」據知,琴姐除了患上腦退化,早前更因游水弄穿耳膜,健康狀況令人擔憂。

互動片段

雙腳冇力 琴姐出入要人抱



琴姐在 2010年拍《公主嫁到》時,曾於收工後在電視城暈倒,最後被送往急症室留醫。身體響起警鐘,琴姐依然未肯言休。去年四月,她還拍了個朱古力廣告,在球場搓波時活力十足。當時她曾大爆自己記性開始轉差:「有時同人講講吓嘢都唔記得,唸唸吓經,中間又唔記得菩薩個名,你睇我幾論盡。」其後她更不幸在家中無故跌倒三次兼留醫。身體狀況急轉直下,記憶力衰退情況更加明顯,要長期留在家中休養。

孫新抱陪同




由於雙腳冇力,琴姐坐上輪椅後,亦要由外傭用手將她雙腳放上腳踏上。而當日琴姐的孫新抱(箭嘴指)亦有陪琴姐到治療中心。


據資料顯示,琴姐所到的理大復康治療中心,主要為斷骨病人做物理治療,同時亦為患腦疾病和中風病人診治。

契女頻探望


琴姐今次患病,令一直疼錫她的契女關菊英和陳寶珠非常擔心。以往農曆新年,兩個契女都會帶琴姐出外食飯,但二人為遷就契媽,在剛過去的大年初三,親自到琴姐家中作客。據知,陳寶珠為𠱁鍾意熱鬧的契媽歡心,當日更在琴姐家中與友人打足八圈麻將。

時、地、人兜亂


其實早於 11年 3月,曾傳過琴姐患上柏金遜症。當時她第一時間 call記者回應:「我係驚有啫!之前我喺節目度話有時會手震,講笑話:『唔知自己有冇柏金遜症呢?』我有定期做身體檢查,醫生淨係話我癌指數高啲,完全冇柏金遜症㗎!」
但去年中三度跌倒後,琴姐開始將時、地、人大兜亂,其家人亦擔心她腦退化。有知情者透露:「琴姐又唔係中風,無緣無故跌親咁多次,佢屋企人都好擔心佢有腦退化。無幾耐琴姐嘅記性開始出現問題,講嘢又慢咗好多,冇乜方向感,成日認錯路。有時睇電視,佢連自己啲同事名都講錯。佢啲屋企人咪帶佢睇醫生,醫生話呢個係腦退化嘅初期病徵。」


琴姐和關菊英在 70年代拍《親情》相識,直至琴姐 71歲大壽時,與關菊英正式上契。據知,大年初三當日,關菊英亦有帶密友周偉利( Willy)上契媽家中拜年。《蘋果日報》圖片


60年,琴姐和陳寶珠合作拍《雪峰魔女》相識,以契媽、契女相稱。自此,每逢生日和過時過節,陳寶珠都會約埋琴姐一齊過。


與琴姐識於微時的余慕蓮,每星期都會去琴姐家探望她。余在電話中更透露琴姐近日其中一隻耳膜穿了,失去一邊聽力。《蘋果日報》圖片

眾星擔憂


以往聲如洪鐘、活力十足的李香琴,因三度跌倒,不良於行。加上記性日差及耳膜受損,已不能再拍劇,令人惋惜。

李司棋:唔知佢咁嚴重




「我好掛住琴姐呀!有透過公仔(關菊英)問候佢,同 update吓個狀況。我對上一次見佢係佢跌親之前,我哋有飲過茶見面,當時佢仲好精靈,好多嘢講。我真係唔知佢咁嚴重呀。其實佢整親之後都唔敢騷擾佢,你知老人家跌親少少,啲毛病就會發出嚟!」 

徐子珊:咁大件事呀!




「我上次拍嫲嫲已經係《情越雙白線》喇,之後都冇見過面。嗰時佢仲好精靈活潑。唔知佢依家咁樣,真係咁大件事呀?點都好,嫲嫲個人咁好,希望佢好番。」 

鍾嘉欣:好唔開心




與琴姐合作過《家好月圓》和《公主嫁到》的鍾嘉欣,坦言知道琴姐患病消息而感到難過。「琴姐 嗰時背劇本完全冇問題,講對白次次一 take過,精靈過我 哋班後生仔好多。聽到琴姐呢個消息都好唔開心,希望佢冇事。」 

周驄:知佢記性差!




琴姐在《公主嫁到》的好拍檔周驄坦言近數月沒與琴姐見面,但他都得悉對方病況:「我有個朋友啱啱過年有同佢拜年,話佢周不時要睇醫生。知佢記性差咗,始終年紀大。希望佢安心靜養,快啲出番嚟同我哋見面。」 

盧海鵬:年紀大冇辦法




「一年前同佢食飯,嗰陣都冇乜事,仲識講笑。之後我都冇見過佢啦,只係知道佢喺屋企休養。年紀大,自然有好多老人病,都冇辦法,希望佢冇事啦!」 

說話欠條理


上周,本刊記者曾致電琴姐。在電話中,琴姐聲線微弱,每說一句話都要停頓數秒,與以往聲如洪鐘相差很大。同時,記者發現琴姐在訪問中,思緒紊亂,情況令人憂心。當記者問她腳傷狀況時,她說:「有心,都仲有腳痛囉……今日先去做物理治療。(去邊度睇醫生?)中文大學、英文大學畢業嗰啲。(吓!你係咪講醫院?定係療養院?)唔……(咁除咗做物理治療,有冇食藥?)我尋日先去完針灸。(最近好少見你露面喎,你有冇搬屋呀?)我住何文田,銀海嗰頭囉!(即係搬咗屋?)之前住低啲,依家住高啲!(咁即係住邊?)香港囉!(哦,即係冇搬!)係囉,住高啲囉!」接住記者再問到她與無綫是否未完約,琴姐說:「之前佢哋叫我簽約,今日公司都有人打嚟話拎利是俾我。(咁仲會唔會拍劇?)唔拍啦!(係咪記唔到劇本?)唔係好記到啦!」

最後露面


《蘋果日報》圖片

去年五月,無 綫行政主席梁乃鵬請劇集《盛世仁傑》的演員食飯,當日亦是琴姐最後一次公開露面,至今已達九個月。仍未跌倒的她,當日精神飽滿,與同場的黎耀祥和呂珊有講有笑。呂珊在電話中表示:「佢唔想人騷擾佢,不過我知佢情況比以前差。」 

琴姐:我乜都冇差


記者連日發現,琴姐每星期都會在家人和外傭陪同下,到理工大學的復康治療中心醫病。據資料顯示,該中心除有替病人做物理治療,同時亦替患有中風和有腦疾病的病人診治。
上周四( 21日),琴姐如常由司機接送到香港理工大學,其孫新抱及外傭亦在旁幫手推輪椅服侍。當七人車駛到停車場時,男外傭即快手由車尾箱抬出輪椅,打開輪椅後,才小心翼翼抱起琴姐放上輪椅。現場所見,琴姐不單消瘦不少,而且目光欠焦點,健康情況着實令人擔心。
本周二( 26日),琴姐如常由外傭載她到理大做治療,記者再埋身和她做訪問。被問到健康情況,琴姐忽然指着耳仔說:「我聽唔到你講嘢!(你最近啲記性係咪差咗?)都冇差冇差,我乜都冇差。(咁認唔認得朋友?)認得。」
此時,琴姐身後的一名女人表示自己是琴姐的孫新抱,並說琴姐患腦退化只是報紙講,隨即命令傭人扶琴姐上七人車。琴姐臨離開時,記者再問她和無綫的合約問題,她說:「冇啦!(咁你仲會唔會返去拍劇?)我隨時都可以返去……不過我唔拍啦!」

拍劇暈倒


《蘋果日報》圖片

兩年前,琴姐在拍攝《公主嫁到》時,試過跌親和在片場暈倒。魄力過人的她,出院後即再投入劇組拍攝。 

拍廣告風趣




除了拍劇,去年四月琴姐亦接拍 Snickers朱古力廣告,在球場上跳跳紮紮,活力十足。想不到在個多月後,她即接連在家中跌倒,導致大腿和股骨有裂痕。 

剩一邊聽力




周二( 26日),琴姐再由家人和外傭陪同到理大,其間記者與她做訪問時,她即表示自己聽唔到,示意記者問身邊的孫新抱(黃衣者)。 

堅持化妝




即使患病,注重外表的琴姐,每次到診所都會搽唇膏。而當日她在診所逗留接近兩小時才離開。 

提腳困難




當日琴姐的狀態較上一次為佳,可以扶實外傭自己行落地,不過當上七人車時,琴姐亦要由兩個外傭夾手夾腳扶她,才可上到車。 

余慕蓮:琴姐穿耳膜


上周一( 18日),本刊聯絡琴姐好友余慕蓮,她憂心忡忡地說:「我每個星期都有探琴姐。佢依家好慘,跌咗幾次要做物理治療,又要學行路。其實早幾個月我都有帶佢去 YMCA學游水,但佢之後穿咗耳膜兼發炎,想去做運動都唔得。琴姐又食得唔好,精神麻麻,搞到成日腳軟,好在佢有女有孫有塞輪流照顧佢。唉,我都好驚腦退化㗎,依家得閒都打麻雀練下個腦。(有冇同琴姐打過?)佢點打呀?瞓下覺好過啦!(咁琴姐係咪唔認得人?)吓!我唔知喎,咁佢認得我嘅!」

注重養生




琴姐多年以來,都有服食中藥進補,更用田七、冬蟲草、藿山石斛和丹參自製養生藥粉。單單食這些藥粉,每月使費便過萬。 

女婿百萬救琴姐


琴姐連跌三次後,行動不便。連月來,其契仔契女如呂良偉、陳寶珠及關菊英等,亦接力踩上其何文田寓所探望,為她分憂解悶。
至於其女兒蕭紫筠及女婿傅蔭鎈亦對她愛護有加。據知琴姐女婿傅蔭鎈是位醫生,亦是澳門一代賭王傅老榕與四太何美仙所生的兒子,身家豐厚。自從去年琴姐三度跌倒後,他立即安排五個工人寸步不離照顧她,甚至陪住她睡覺,以免她晚上起牀時再跌親。另外,他亦買了一架七人車,請埋司機接載琴姐。起初琴姐先到東區醫院醫腳傷,同時間其女婿亦聯絡相熟名醫為外母治病。保守估計今次琴姐的醫藥費達百萬。

奸角突圍


兒時居澳門的李香琴, 16歲開始演粵劇,有「二幫王」的美譽。後經關德興引薦拍粵語片,處女作是《黃飛鴻大鬧花燈》,歷年來拍過百套電影。她擅長拍奸角,當中「西宮娘娘」一角跟余麗珍的「東宮娘娘」分庭抗禮,自此成為「一代奸后」。
其後,她曾與譚炳文合辦「歡樂影片公司」,擔正拍喜劇《大鄉里》,二人更傳出緋聞。 1972年,她加入無綫,轉戲路改演慈母,兼成為《歡樂今宵》的台柱之一。不過她在 80年代尾過檔亞視拍劇。直至 2007年底,她才回巢無綫,拍劇集《盛世仁傑》、《溏心風暴之家好月圓》及《公主嫁到》。活躍演藝界六十年的她,在《 2011年萬千星輝頒獎典禮》奪得「萬千光輝演藝人大獎」。


29歲的李香琴


李香琴當晚攞獎時,仲識講笑話:「好似幻覺咁,我未曾攞過獎㗎!」

腦退化冇得預防


據家庭醫生關嘉美表示,腦退化症在 70歲以上的老人家中常見,在香港大約有 1成老人家患上。「好多人將腦退化症同柏金遜症混淆,前者即係老人癡呆症,後者係一種腦疾病。其實腦退化症嘅成因不明,初期徵狀有記性差、唔識計數、控制唔到自己嘅情緒、心情差同脾氣暴躁。「由於腦退化,大腦協調能力差,患者會好易仆親。去到後期,患者會出現食唔到嘢同大小便失調等情況。腦退化症都有特效藥,分口服同藥貼,可改善腦神經乙醯膽素( Acetylcholine)嘅運作。不過到現時為止,都冇一隻藥可以完全根治腦退化症。」 

撰文:娛樂組
攝影:攝影組

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()