Tim Sir高峰時期曾養有過百條球蟒,近年雖說要減產,但飼養數目仍逾五十條。

壹些事壹些情

我為蛇狂

2013年02月14日 ~~ 第1197期 香港《壹周刊》

蛇,很趕客。有毒、咬人、能把整隻牛生吞、引誘夏娃偷食禁果……多年背着負面形象,即使今年是蛇年,但走一轉年宵市場,跟蛇有關的年貨仍是寥寥可數。不過,正如梁振英無論撒多大的謊,也有蔣麗芸高呼「愛」的宣言,保駕護航一樣;哪管你多討厭蛇,也總會有人對牠們死心塌地。他們有的愛蛇,愛到傾家蕩產;有的養蛇,視作一盤生意;有的靠蛇,養活三代。慘被抹黑多時,喜逢蛇年,且讓一班愛蛇之人出來替牠們漂白一下。

球蟒養殖大師


Tim Sir是小學老師,教中文、體育,一家三口,仔細老婆嫩,為口奔馳,是平凡不過的上班族。不過,每日下課後,走到長沙灣的「私竇」, Tim Sir即搖身一變,成為球蟒養殖專家。他高峰時期曾養殖過百條球蟒,更成功繁殖出全球獨一無二的球蟒,成為世界第一人。
一說起蛇, Tim Sir就像說起初戀情人一樣,臉上總會不自覺露出幸福的微笑,「你上我個網都應該知道,我同球蟒點結緣。」 Tim Sir愛球蟒,開了個網站「球蟒天地」,把自己十多年來養殖球蟒的心得都寫在網站,更為球蟒賦了一首情詩《詠球蟒》:「她,由幾內亞灣,悄悄出發,默默地,擄獲我們歡心……」
Tim Sir對球蟒一往情深,旁人或許覺得騎呢,但對他身邊的人來說,卻見怪不怪,「我細細個就鍾意養埋啲冷門動物,好似馬騮、金絲貓、蜘蛛等等,初中時候,經過金魚街,有個店員遞咗條球蟒俾我玩,一拎上手,成身好似觸電咁!」小時候談戀愛,最難過的就是父母那一關, Tim Sir對球蟒一見鍾情,最後同樣過不了母親一關,「媽媽話一見到就起雞皮,如果喺屋企見到,實會掟落街!蜘蛛就話可以收喺書包偷偷地養,球蟒咁大條,點得呀?」
結果,在讀書時期,他沒法跟球蟒偷情,但到了千禧年間出來工作,自己租屋住,終於可投入球蟒世界,「起初去金魚街買一條嚟養,望住已經好開心。後來上網睇外國資料,嘩!不得了,原來養殖先係玩球蟒嘅最高境界。」他二話不說,找美國的球蟒之父 Bob Clark,空運六條白化球蟒到港,開始自家繁殖,「一口氣買咗五條乸,一條公,十幾年前都要成八千蚊。」 Tim Sir說。




Tim Sir手上拿着的正是由他親手繁殖出來,全球第一條的香草花崗岩球蟒,他更因此名留球蟒百科全書。


Tim Sir月花數千元在長沙灣租了一個舊樓單位,作私竇養殖場,層架擺放的全是球蟒。


每條球蟒孵化後的蛋殼,和脫下的皮, Tim Sir都一一收藏,堪稱瘋狂。


Tim Sir說,球蟒無毒,天性善良,且害怕陌生環境,故經常像個球體般捲作一團,球蟒亦因此得名。


身價$40,000
Paradox Candino,值錢之處在於頸上有一處像污漬的黑色班紋(箭嘴)。

自家繁殖


養殖球蟒就像烹飪,手上拿着一本球蟒百科全書,就可繁殖出不同紋色的蛇,「就好似食譜咁,呢條基因搭嗰條基因,就可以生到另一款全新基因嘅蛇。不過都唔係次次中,有時可能只遺傳到其中一方嘅基因,個樣唔會變。」 Tim Sir講了一大輪如何將蛇的基因配搭,繼而繁殖出新品種,記者聽得一頭霧水,只知道要誘導兩條蛇交配,必須控制好室溫及燈光。
每年春夏之間,蛇蛋孵化,是 Tim Sir最期待的時候,「球蟒一年繁殖一次,所以唔中就惟有等多一年。有時要成功配一款,好彩嘅話三至四年,唔好彩嘅話,成世唔中都唔出奇。」○九年,他繁殖出全球第一條斑鼻花崗岩及香草花崗岩球蟒,成為首位名字登上球蟒百科全書的亞洲人。
Tim Sir在全盛時期養了過百條球蟒,現時少說也有五十條,他不但養,還會把每條球蟒的蛋和脫了的皮保存下來,更每月特地花幾千元在長沙灣租了一個舊樓單位,作為私竇養殖場,「為咗確保佢哋有足夠食物,我其實仲要養殖一大堆老鼠。老婆算係體諒,只要我唔拎啲蛇返屋企,就當見唔到。不過為咗啲蛇,我十幾年嚟都唔敢去旅行,最多只係試過離港三日。冇計啦,要日日上去 check住室溫,又要餵水餵食物,真係走唔開!」


城市森林負責人阿熙預計,在蛇年效應下,生意將更旺。


身價$60,000
Bee Pied,值錢之處在於全條蛇身白色,惟獨頭上有花紋。

蛇年效應


在金魚街有廿九年 歴史的爬蟲寵物店城市森林,主力售賣寵物蛇。負責人阿熙說,養蛇的人近年激增,他更深信蛇年效應之下,生意更旺。「爬蟲類入面,養蛇最方便。佢哋粗生粗養,好易打理,一個膠箱同一兜水,七至十日餵佢食一隻老鼠,保持廿零度室溫,咁就搞掂。有時幾個月唔食嘢,佢哋都唔會死。」
香港從前最多人養的是粟米蛇、牛奶蛇、皇帝蛇和豬鼻蛇,價錢由三百至約三千元不等。但要數近年最流行的,卻是球蟒,「佢哋可以繁殖出好多唔同紋理同顏色,而家最少有二千種變化,唔似其他品種,嚟嚟去去得幾種款與色!」球蟒一般有二十多年壽命,最長可達三至四呎,加上可繁殖出千變萬化的紋色,最貴一條可叫價達數十萬。在阿熙的店內,最貴的一條價值六萬,「愈多基因愈值錢,我哋鋪頭最勁嗰條有三種基因,算係小兒科,美國試過有人培殖出一條包含八種基因!」
養殖球蟒之風,源自美國,近年蔓延至香港。阿熙說:「我哋淨係球蟒,已經起碼有過百名熟客仔,會不斷返嚟入貨。佢哋好多都當養蛇係集郵,一有新款就嚟買,好瘋狂!」
養蛇族愛得瘋狂,不過香港愛護動物協會福利部副總監侯安娜醫生表示,由於蛇只能活在特定的濕度及溫度,市民家中未必能提供合適環境;加上蛇須以活生生的老鼠餵飼,多不適應進食已屠宰的肉類,故提醒市民飼養前請先三思。

大蛇吞鼠三部曲




把老鼠(箭嘴)放入膠箱內,球蟒即時進入戒備狀態,準備隨時襲擊老鼠。


一有機會,球蟒用身體把老鼠捲實,再慢慢將其勒死。


確認老鼠死後,球蟒會慢慢把牠吞入肚中。

全港唯一女蛇王


有人把蛇當寶,珍而重之;但有人卻日日將蛇煎皮拆骨。他們不討厭蛇,不過就是靠捉蛇劏蛇,養活一家幾代人。
深水埗蛇王協的話事人周嘉玲,縱是嬌滴滴的女兒身,但打從十三歲起,每天便在蛇堆裡打滾,見過最兇猛的毒蛇,也分屍過無數條肥美的蛇,是香港唯一的女蛇王。
「小學都未畢業,就跟阿爸出嚟搵食。」周嘉玲是家中大女,對下有一妹五弟,自小跟着父親周祥賣蛇、烹蛇、劏蛇、捉蛇,對蛇分分鐘多過對人,父親過身後,她繼承了蛇店。記者這天到訪,她一直忙得不可開交,蛇店各大小事務,由入貨送貨到拉客,都要她出馬,久久未能坐下接受訪問。待她有閒坐低,記者說她好生意,她卻說:「冬天都冇生意,咁就死得啦!我哋夏天做埋一日都唔夠二千蚊生意,而家賺埋要使成年㗎!」說着,又有一對情侶走過,她又走去拉客,「點解淨係食一碗蛇羮呀?熱氣生痱滋?食唔到蛇咪飲龜湯囉!」
冬天主力做蛇宴,夏天少生意,惟有靠捉蛇幫補。每年炎夏,是蛇出沒的旺季,每次接到警察電話,周嘉玲就會出動捉蛇,每次有八百元車馬費,「去得最多就係九華徑,最高紀錄試過一日收三次電話,一日捉幾次!」


周嘉玲自小在蛇堆中
長大,就算一手擒着數條毒蛇,也面無懼色。


九七年,周嘉玲擒獲全港有史以來最大條的過山烏毒蛇,當日雖威風,但回想起來卻猶有餘悸,「如果今日要我再捉,我真係未必睬你。」
(《蘋果日報》圖片)

生擒過山烏


捉蛇比想像中簡單,也比想像中兇險,周嘉玲每次拿着一個布袋和一對手套,便隻身上路,「最多帶多個鈎,方便引佢哋出嚟。試過被蛇咬到手指,腫到腳趾公咁粗,痛足兩星期;有次俾蛇咬,仲暈咗幾個鐘。」一九九七年,她在西貢水警基地捉到一條十二呎長、九斤半重、粗如消防喉的過山烏,是香港有史以來最大的毒蛇,「嗰次真係俾政府班人激死,打嚟話係條普通蛇仔,我去到先知原來係過山烏,仲要咁大條!當時已經好多記者喺岸上擺晒機等影相,臨陣縮沙好瘀,唯有焗住上!」她說來輕描淡寫,記者卻聽得驚心動魄,「上到船,我就同阿 Sir講,有咩事你就向船頭走,唔好掉頭,自己都準備隨時跳落海。」最後,她一手捉住蛇頸,順利生擒巨蛇。
這條巨型過山烏,後來也難逃被煎皮拆骨的命運,「蛇膽賣咗七千蚊,蛇肉賣咗一千蚊,不過可能因為太張揚,政府之後就規定捉返嚟嘅蛇,一定要歸政府,蛇王冇得落袋。所以而家我都唔係次次幫手捉,每次賺得八百蚊,有時仲要晨早四點鐘打電話叫你去,的士錢都蝕埋。而且捉蛇咁高風險,吓吓搵命搏,試過有次捉咗條蛇第二日見報,保險公司打嚟話我哋太危險,唔同我哋續勞工保險,咁仲點做生意?」

捉蛇二部曲




先用布袋笠着蛇頭,讓其迷失方向,不再亂動。


待蛇停止活動,即極速徒手拑實蛇頸。

撰文:馬梓皓
攝影:羅國輝

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()