面對面

心病還須… 王菀之

2013年02月13日 ~~ 第299期 Face

台灣歌壇有句說法,說王菀之的聲音「被天使吻過」;香港傳媒亦有種說法,說王菀之人如其歌來自火星、有點低 B。 33歲人,聲線依舊可愛,理解能力依舊「獨到」,這一天,我總算見識到。
《老表,你好嘢!》大熱,我說,這其實是電視劇應該有的水準,跑出是因為該台製作慣性水準之下。王菀之聽了接口說:「多謝呀!」咁都要多謝?再聽同事解說一次,王菀之才恍然大悟:「哎吔,我淨係聽到水準兩個字咋!」

因為電視劇大熱,王菀之成為狗仔隊追蹤對象,上期登上本刊封面,與西裝友飯敍被寫成「叫春」,她自我安慰:「叫春,好似叫新春咁,新年流流,聽落又幾好意頭。」
出道八年默默耕耘,上月憑〈留白〉捧走「勁歌金曲金獎」,傳媒說她拍劇換獎、網友群插未聽過首歌,她也說:「我諗嘢就似小朋友,做咗啲嘢有人讚有獎攞,梗係開心啦!負面同複雜嘅嘢,我唔係唔知佢存在,幾複雜都好,我哋都可以選擇用一個簡單同正面嘅心態去睇。」
不管外面的聲音有多難聽,總有辦法氹自己開心,你可以說她低 B,我倒覺得這體現的是智慧和豁達,對自己這一套處事方法,王菀之還有一種解釋:「我有先天性心臟病,太激動太傷心時,會心跳加速唞唔到氣,與其哽住哽住,不如問吓自己,仲要哽幾耐呢?不如放過自己啦!」
因為心臟負荷不如人,所以選擇豁達一點做人,這是我第一次聽到天下還有這種解救心病的心藥。

有獎好過冇


2004年從溫哥華回流香港正式在樂壇出道,王菀之專心一致唱作八年,去年抵不過王祖藍四個月疲勞轟炸邀請,終於答應出演電視劇《老表,你好嘢!》。上週三( 30日),劇集來到感情線高潮位,自稱電視門外漢的王菀之卻帶來了最精采的情傷演出,為收視高企的《老表》再創佳績。 2013年的第一個月,可以算是王菀之的事業高峰,電視劇是全城熱話、歌曲〈留白〉獲得「金曲金獎」、傳聞緋聞亦因此被熱炒,人氣一時無兩。






被外界揣測拍劇換獎,王菀之話實情係誠意打動:「王祖藍好似追我嘅男仔一樣,求咗我 4個月!」


憑常石磊作曲、林夕作詞的〈留白〉奪「金曲金獎」,台上容祖兒、 Twins齊齊 O嘴:「我覺得好嘅嘢,外面人任何反應,都唔會影響我。」

凡人都怕惹事,最好多一事不如少一事,我問王菀之:「唱作功力一早被肯定,畀個咁大個獎你咪盞惹是非,係唔係先?」王菀之接口:「唔係先……」聲線可愛,卻很固執:「有獎梗係好過冇獎啦!我諗嘅嘢再簡單啲,啲人服唔服、有幾多揣測,我都當佢係周邊嘅嘢,好似一個小朋友一樣,做咗啲嘢出嚟,有人頒個獎畀我讚我做得好,當然開心啦!呢個台嘅獎項係點產生,我覺得大家有大家睇法,但係我嘅角度,人哋咁大間電視台,咁多歌手咁少獎,點篤都好,篤畀我喎!好似公司嘅年終員工獎之嘛,人哋都係想畀呢個員工一啲鼓勵啫!」

撈過界拍電視,王菀之說既沒想過能換到獎、更沒想到帶來心理和生理煎熬如此之多:「未拍嘅時候,明知自己一路都好怕鏡頭,唔知自己慣唔慣電視城文化,演戲經驗又唔足夠,仲有,係唔係應該專注做番自己歌手工作呢?係對未知數嘅擔心同恐懼。拍落,三日三夜冇得瞓,攰到唔想換衫唔願補妝,你哋唔覺,但係我睇到,自己前後瘦咗 8磅,同一場戲,唔同時間跳拍,我睇到自己前一下仲好肥,鏡頭一轉已經瘦晒……攞獎呢件事,令我開心,但又唔係大家睇到咁重。我份人好自我,我覺得好嘅嘢,例如〈留白〉呢首歌,我攞得出嚟,就唔介意人哋到底係唔係鍾意,反而係人人讚好嗰場戲,明知自己可以做好啲,全靠剪輯彌補到缺失,人睇唔出啫,我自己知吖嘛……我鍾意反思,係想堅持自己真係覺得好嘅嘢。負面同複雜嘅嘢,我唔係唔知佢存在,呢個世界幾複雜都好,我哋都可以選擇用一個簡單同正面嘅心態去睇。」

好人遇好事


「未知」可以帶來恐懼,有時候也能創造驚喜。王菀之說,過去一年,她第一次放下唱作人執着,唱別人作的歌,結果拿了「金曲金獎」;豁出去接電視劇,結果好評如潮,甚至再度唱紅了她十三年前的作品〈我真的受傷了〉:「 Wow!時間過得好快,好多嘢預計唔到,當年,我估唔到呢首歌由張學友揀咗嚟唱,十三年後,我估唔到因為一套電視劇,再次 hit番。」大家亦估唔到,王菀之這個陰聲細氣愛音樂的小姑娘,當年為甚麼會選擇去溫哥華讀經濟學;而王爸爸和王媽媽亦估唔到,乖巧的小女兒竟然逃課缺席不能畢業:「我亂揀㗎!我鍾意阿哥,想黐住阿哥,阿哥喺加拿大做生意,我先至會揀經濟學嚟讀,諗住可以同阿哥一齊咋。結果,咪 find out自己真係唔係讀經濟嘅料囉。讀大學時,我亦係揀返啲自己鍾意嘅堂,一係就去咗夾 band,喺學校出邊學打鼓、學音樂、學跳舞。阿爸阿媽全部唔知……我信主,因為呢件事,我覺得上帝都係睇住我嘅,兜咁大個圈,畀我知道我都係最鍾意音樂。」


王菀之父親都是業餘唱將,視女兒為驕傲, 11年紅館個唱,父母在後台為女兒打氣。《壹週刊》圖片


上月被拍到與西裝友飯敍被指叫春:「佢係隊 band嘅朋友,我哋會打麻雀、打邊爐,但唔會一齊囉。」


00年開始做作曲人,作品有薛凱琪〈小黑與我〉及鄭秀文〈愛上你的床〉,不過最出名,還是寫給學友的〈我真的受傷了〉。《壹週刊》圖片

2000年,王菀之回港做暑期工時認識音樂人伍仲衡,開始唱 demo、做作曲人, 2004年,在張學友的演唱會上合唱〈我真的受傷了〉翌年正式出道,王菀之說,從幕後走到幕前至今八年,還是覺得樂壇裏好人好事比陰謀是非要多:「呢八年,我比較着眼於我得到嘅嘢,多過失去嘅嘢。失去最多都係時間,少咗陪爹哋媽咪,咪 block咗啲期停咗工作陪吓佢哋囉;遇着俾人恰,我會諗人哋未必係專登,就算專登,我反應遲鈍又唔多覺嘅;至於啲負面新聞、刻薄字眼,第一眼見到真係會哽住哽住……哽住哽住,不如笑看人生啦,我工作多、課外活動又多,平時作曲填詞忙新碟,喺屋企陪爹哋媽咪唱吓歌伴吓奏,仲要上堂學整麵包學畫畫,有時間仲要攞嚟旅行添……一個充實啲、時間寶貴啲,就自然唔會畀自己喺呢啲無謂嘢度『戟』住。」

傷心鰻魚飯


王菀之一出世就有心臟病,真有其事,所以,不僅自己,連王爸爸、王媽媽亦會笑看人生配合女兒,平時總怕女兒情緒過於激動。不過防不勝防,一年前懷疑男友變心,還是傷心到心跳加速、呼吸極促:「父母唔知㗎,我亦都盡量唔畀佢哋知,慘啦,做完呢個訪問,佢哋都係會知……」早前王菀之在微博上載鰻魚飯一碗,就是為了悼念這段舊情:「呢餐鰻魚飯喺日本食,食嘅時候我喊緊,因為我預見我哋嘅分手,知道大家未必有下一餐……點解預見分手?女人第六感就係咁,好難解釋,我預見分手,亦都察覺到佢有第二個。嗰餐鰻魚飯食得好傷感,但係亦都好浪漫……做創作嘅人就係咁,所有痛苦都可以係浪漫嘅,就算係分咗手,有時我都會特登叫一客鰻魚飯,為咗再體現一次嗰種心痛。」
張敬軒、西裝友、大隻佬、唱片監製以及 MV導演,王菀之說,娛樂新聞裏的所有緋聞男友冇個真:「其實我都好想有個穩定嘅戀情,公告天下,到時出街拍拖就可以光明正大,係怕無耐又分手,明明已經好傷,仲要諗點同記者交代之嘛……每次分手,我都鍾意去做啲平時唔敢做嘅嘢嚟挑戰自己。上次分手,我就揀咗去要由香格里拉(雲南)再坐十六個鐘頭車嘅稻城亞丁。愈係 google都搵唔到資料、愈係心臟有病可能負荷唔到,我愈係要去。結果,企喺呢個傳說中嘅世外桃源,做到本來以為做唔到嘅嘢,睇到呢個世界咁大,又冇乜嘢咁值得傷心,反而開始期待,下一次,唔知神安排一個咩人畀我呢?」




分手傳近一年,再在微博分享傷心鰻魚飯:「傷心得嚟亦浪漫,有時我鍾意回味傷心。」



矜持盛女


與前男友分手後遠走稻城亞丁探險:「失意後我會特登搵啲嘢挑戰自己,企高啲、睇遠啲,就唔覺得咁傷。」

被寫成 33歲叫春盛女,王菀之說,其實已經過了叫春的階段:「啱啱分手時最寂寞,最怕一個人,有人追,會一時衝動:試吓都好、去到邊,都周圍睇吓有冇人適合。有一次坐長途機,坐隔籬嗰個都幾好,外形唔錯、條件幾好,十幾個鐘仲幾好傾添……本來覺得得㗎,直到落機時,前邊有人唔小心撞到佢,突然間變臉,目露凶光……即刻跌到負一億分!男人黑心最唔要得,好彩,我仲有啲矜持,淨係攞咗佢 contact,冇畀自己嘅(電話)佢!」
好彩,叫春時還有矜持,與飛機男又沒有下一步。王菀之,是值得有一個更好的。 

撰文:朱小博
攝影:范仲良
形象: Bryan@the Flaming
服裝: Vivienne Westwood
化妝: Milk Yuen
髮型: Kate Shek@Hair Culture
場地提供:如心艾朗酒店

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()