眼前的聖羅蘭,卸下老佛爺Karl Lagerfeld盔甲,略施脂粉,衣着簡樸,既沒有老佛爺的氣焰,亦不見龍婆的陰沉,說話聲線柔弱,溫婉有禮,復見一個七十七歲的老婆婆應有的慈祥。她笑着說:「依家啲朋友唔叫我羅蘭姐咯,去老人院做義工,啲老友記都叫我『聖羅蘭』。」

訪問期間,羅蘭滔滔不絕,由十六歲講到七十七歲。溫故演藝歷史,她眉飛色舞,一時瞪對大眼,扮昔日電影裏的惡妻;一時又用舞女口脗說:「衰鬼!咁耐唔嚟搵人,好衰o架!」轉頭又扮道友「追龍」吸毒,之後《神鵰俠侶》裘千尺上身,發出淒厲笑聲「鳴……哈哈哈哈……。」差在未放暗器「吐棗核」。

至今仍是獨身的她,信奉天主心靈富足,又有教友相伴,從不覺孤單。但當提及亡母,她卻頓時紅了眼,拿紙巾之際,淚水已禁不住如泉水般湧出,聲線顫抖說:「我仲好掛住媽媽,但願天國再見。」

傷心過後,她又迅速回復心情,喜孜孜地拿起刀叉切骷髏骨頭擺甫拍照。

兩個地點,三套服裝、四輯照片,她四十五分鐘內搞掂,動作快且乾脆利落。以「聖羅蘭」之名,這位七旬婆婆一樣可以好smart。

 

第三年為海洋公園拍哈囉喂宣傳片的羅蘭,老佛爺style的「聖羅蘭」造型,大受歡迎。

與(左起)盛智文、陳慧琳、黃偉文(右一)、謝霆鋒(右二)一同出席哈囉喂活動,「聖羅蘭」企正中間地位超然。

老佛爺Style

相約三點訪問,羅蘭準時到達,一個人孭住一大袋自己從衣櫃挑選出來的衣服,摸着扶手拾級而上,甫見記者即交帶地說:「今日六點要睇醫生,五點半要走,我哋影相先?定做訪問先?我聽你哋話,帶咗三套衫嚟,仲有飾物,你哋睇吓鍾意影邊套?」

這陣子,羅蘭走在街上,大人細路都叫她「聖羅蘭」,未到萬聖節,已人氣高企。黑西裝、黑手套、黑超,一身老佛爺Karl Lagerfeld造型,擺埋chok爆甫士,下個月踏入七十八歲的她,散發一股懾人魅力。

「啲衫全部度身訂做,拍攝時髮型化妝搞咗好耐,攝影師畀咗好多老佛爺資料我睇,造型跟到足,全身包到實。我鍾意呢個形象。之前都冇諗過效果咁好,好多人在網上話,一定要睇埋last一下,我大叫:『聖羅蘭』。我出席活動時仲入去鬼屋玩,唓,一啲都唔驚,我仲『嘩!』一聲,嚇番佢哋添呀!依家啲朋友唔叫我羅蘭姐咯,去老人院做義工,啲老友記都叫我『聖羅蘭』。」

二十多歲的羅蘭追求者眾,可惜她脾氣大、醋意濃、疑心重,將大好姻緣統統斷送。

羅蘭當年經常與林鳳合作,她坦言在其身上亦學了不少演戲的方法。

演盡壞女人

羅蘭入行六十多年,十六歲便開始在水銀燈下生活,往事回首,她仍然思路清,更如錄音機般自動播帶,細說從前。

「十六歲剛剛放低書包,但年紀太細搵唔到嘢做,幾個同學約埋去睇人拍戲,劇務話唔夠人,叫我哋幾個企埋去睇人賣武,嗰次係第一次做臨記。

「第二次,片場欠個妹仔角色,劇務見我紮住孖辮,造型好啱,叫我頂硬上,我喺大廳經過,老爺同我講,去叫小姐出來,我只係應一聲『哦』,就搞掂!那次有十蚊酬勞。返到屋企我唔敢出聲,點知幾日之後,劇務嚟屋企搵我連戲,阿媽知道後好激動:『邊個畀你去拍戲,唔准出門口。』個劇務猛求我阿媽,最終說服她畀我去拍埋場連戲。之後為咗減輕屋企負擔,阿媽亦同意畀我拍戲,頭半年佢都跟埋去片場睇實。」

在電影《假妻》中,飾演惡妻的羅蘭,完全演繹出其霸道、潑辣的一面。「阿媽睇完問我使唔使做得咁過火?」

羅蘭在電視劇《神鵰俠侶》飾演爛面老太婆裘千尺,樣子核突又恐怖。

羅蘭原名盧燕英,入行後改藝名羅蘭,「那時的紅星,如謝賢、朱江、林鳳、南紅,名字全是兩個字。導演話有個做戲好叻嘅前輩都叫羅蘭,妳有佢一半就不得了。」六、七十年代她拍了不少粵語片,但演的角色全不討好,不是奸表妹、就是舞女、情婦、惡妻、白粉婆,到八十年代拍的電視劇,不少角色仍離不開潑婦和造型醜陋的大魔頭。

「嗰時冇訓練班,冇堂上,要學嘢就要留喺片場睇人哋點做,同埋留意生活所有事情,高級地方要去,低下層的地方都要去。當年有部戲要同林鳳做飛女,我就晚晚去夜總會學跳舞,cha cha、tango、rumba,逐樣學。有部戲同謝賢合作的要做舞女,我就叫朋友帶我去東方舞廳,睇吓啲舞女衣着同言行舉止,揸煙手勢,佢哋真係會講:『衰鬼!咁耐唔嚟搵人,好衰o架!』。另一部戲要做白粉婆同脫衣舞孃,我又搵個沙展去九龍城寨,睇人跳脫衣舞、吸鴉片、食白粉,啲人食完白粉舂吓舂吓,真係見過,你就知點演。」

做奸角呢?羅蘭發出兩聲奸笑,說:「做奸角就要自己諗,仲要睇導演想你點演,有啲想你要去盡啲,有啲又唔想你咁過火,大家要配合。」

羅蘭當年常常穿上泳衣以及性感睡衣演出,她說:「以前啲泳衣件件都係平腳,依家嗰啲個叉高到嚇死人。」

感情交白卷

工作上,羅蘭遇強愈強,只是感情路上,她跌跌碰碰仍未找到可倚靠的肩膊,她頓了一頓,然後歎氣說:「後生時,拍過十幾次拖,但全部冇下文。嗰陣時拍戲時間日夜顛倒,有男仔打電話嚟搵我,早就未起身,晚就未返到,人哋搵咗幾次,以為你擺明星架子,但其實我真係拍天光,朝早先瞓,瞓到中午又要返廠開工。」

羅蘭自稱當年擇偶條件不高,「唔係要有錢仔、又唔使好靚仔,但個個都算幾好樣。大家由約會開始,通常睇戲、食飯,想跳舞就去夜總會。」

每段感情皆無疾而終,她承認自己的三大缺點嚇走唔少男人。她豎起手指說:「一,脾氣大。二,醋味濃。三,疑心重。有時夜晚拍戲未埋位,就打電話去男朋友屋企,點知十一點幾,佢阿媽話佢仲未返,我聽到立即火起,第二日佢解釋話同朋友去飲嘢,我又唔信。有次買咗飛睇戲,我發晒脾氣話唔睇,叫佢撕爛張飛。唉,我有時都同自己講:『你唔係楊貴妃呀!』掉轉我係嗰個男仔都走啦!

羅蘭甚少與父母合照,舊照中,這張四、五歲時與父親的合照算是滄海遺珠,她說:「我好細個爸爸就離世,佢教我做人唔可以貪心,我一世記住。」

「同埋喺片場,成日聽到啲男人講,尋晚喺舞廳,條女點正,嘩!原來男人咁得人驚,漸漸起咗一種恐懼心態。拍拍吓拖我又會諗,你都就嚟唔要我,好,咁我唔要你先,所以拍咗咁多次拖都係冇結果。」

雖然羅蘭至今仍是未嫁之身,但她卻從不後悔,「我只係覺得係緣份囉,有時見到有啲朋友結咗婚又離婚,我心諗好彩我冇結婚。我咁嘅脾氣,如果我結咗婚一定好快離婚。因為當年我的性格好倔,唔會去原諒人、體諒人。直至信咗教之後,先開始轉變。」

哭訴母女情

羅蘭沒有結婚,成就了更多時間讓她照顧年邁的母親,直至九四年母親與世長辭。談及亡母,原本暢所欲言的她,聲音忽然變得沙啞,眼紅紅的說:「好掛住阿媽……」羅蘭正想攞紙巾,淚水已像決堤般湧出,她邊哭邊說:「我哋相處咗幾十年,經歷過打仗,早前我去坐郵輪,有朝坐在甲板度諗,抗戰時期,生活好艱難,唔係阿媽搵啲米返嚟養我,我當時可能餓死咗。」

孝順的羅蘭在母親年邁時常常唸經求聖母,保佑母親長壽。「她真的活到九十八歲先走,感謝聖母。但媽媽在世時,我唔識得帶佢坐郵輪,又唔識得去梵蒂岡朝聖。」她最遺憾未能帶母親去一趟北京,「阿媽一直想去頤和園和紫禁城,但當年大陸又未開放,當時我又唔鍾意大陸,所以冇去到。」

提及九四年離世的母親,羅蘭淚水如泉湧,「我哋經歷好多嘢,佢走咗十幾年,仲好掛住佢。」

抹掉淚痕,羅蘭續說:「我到依家都當她存在,當阿媽在屋企o架!我期待將來我走的時候,神畀我到天國,見番我阿媽。」

羅蘭雖然七年前已退休,但工作仍是接踵而來,現在她閒時會做義工,生活規律又有意義。「我一路都有拍戲,身體方面我keep住做body check,樣樣都OK,係有膽固醇,依家每日要食一粒藥。我仲有食維他命A、B和C及鈣片等。早上一定會飲兩杯水,之後食麥皮做早餐。依家耳仔和腳開始有啲問題,會多啲行路,每日都會行20分鐘,由太子道屋企行到旺角中心。」

問羅蘭怕唔怕老,她說:「每個人都會老,生老病死,人生必經,有咩好怕呢!最好出街唔使我化妝,不過依家唔得喇,因為出街好多人見到我會問,『羅蘭姐影張相得唔得呀?』我當然話得得得,你話唔化妝點得呀!」

訪問尾段,我們一起走到星光大道,捉緊日落景色取景拍照,羅蘭埋位,一分鐘擺出十數甫士,看着夕陽西沉,她說:「人哋話『夕陽無限好,只是近黃昏。』但我覺得是:『得見夕陽無限好,何須惆悵近黃昏。』,可以見到咁靚嘅夕陽,好應該感恩。」

那些年無名字的妳

訪問羅蘭前一晚凌晨三時,電視重播1975年由邵音音和梁天主演的粵語長片《蠱惑佬尋春》,片中驚見羅蘭出浴鏡頭,之後又情挑老公交歡,雖然只有數分鐘戲份,但七情上面相當搶鏡。

羅蘭拿着記者用手機拍下的照片,看了又看,卻記不起是哪部戲,哪個角色,只淡然地說:「拍出浴戲辛苦啲囉,着住泳衣,又要用泡泡遮住唔好穿崩。」

拍了二百多部影視作品,九成九都是綠葉配角,部分連名字也沒有,只以「乜姑、乜姐、乜婆」作稱呼,但羅蘭卻自得其樂,「做主角要孭飛o架,做配角冇壓力,人哋肯搵你拍戲咪好囉,心頭唔好咁高。」

六十多年演藝生涯,羅蘭姐不追名逐利,只願有工開,與母親一起安樂過日子。

「知足常樂,不是嗎?」羅蘭姐問。

是的,做戲如是,做人也應如是。

 

 

《蠱惑佬尋春》電視畫面

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()