單人訪

拚死無大害 杜汶澤

2012年08月03日 ~~ 第888期 忽然1周

杜汶澤一個人來到影樓,孭個背囊,兩袖清風。
明明簽了英皇,沒有司機、保母、助手,幾意想不到。
太多人簇擁,有時未必是好事。
《無間道》起家,加多利山落腳;幾次金像獎提名,也行過柏林紅地氈。
名氣來得太快,不是人人懂得駕御,尤其當你處於自信薄弱但物質豐盛的時候。
「我嘅過去,係好多人嘅噩夢。」
他囂張臭臉,傳聞得罪了劉德華、吳君如、黎明、林建岳、俞琤等。
江湖事自然江湖了,大腕們振臂一呼,小人物立刻打回原形。
杜汶澤近年專注做電影監製,租住元朗村屋,信了佛,低調得難以置信。
還原基本,他甚至開始茹素。
今次,可能是真正的餓快活。



杜汶澤專訪





以上文字,是我兩年前訪問杜汶澤時寫的前言,題為〈餓快活〉。他當時給我的感覺,幾好。
杜汶澤很本事,才不過兩年光景,已由低處爬起。去年拍了八部電影,除《 Laughing Gor之潛罪犯》外,全是主角。其中《懸紅》和下周上映的《低俗喜劇》,還去了烏甸尼斯電影節,只不過當時他患了米勒費雪症候群,沒去成。今天再見杜汶澤,我驚訝他對電影的熱誠。浮誇的面部表情,繁多的肢體動作,說話冷不防加句 exactly, why not, you are right, 120分鐘對話,東拉拉西扯扯,沒有幾句認真的答案,我像在看一齣由杜汶澤主演的喜劇。我想講,假如我想看杜汶澤演戲,我會去戲院購票入場,而不是回來將軍澳《忽周》影樓。「其實我係想做一個好差嘅訪問,想將自己最虛偽嘅一面俾人睇……嘻嘻!」他自鳴得意地單單眼睛,附加一張嬉皮笑臉。當一個人很老實地告訴你他很虛偽,他到底是老實還是虛偽?我真的給杜汶澤弄糊塗了,答不上。我只知虛偽其實並不討厭,但拚死無大害地賴皮,倒頗乞人憎。是我太天真了,有些人,叫本性難移。

一定要死


忽:身體已經完全康復了?
杜:問過醫生,佢話係,我已經 100%好番。睇嘢已經冇重影,但可能心理作用,感覺好易攰。醫生就話,會唔會係你老咗自己唔知?我今年 40,點都老過 39,而 39又老過 38,嘻嘻。

忽:因病去唔到烏甸尼斯電影節,有冇覺得好可惜?
杜:係呀!阿主席都話,從來冇人可以一次過入圍兩部電影。外國人一年只拍一部戲,唓,我舊年拍咗八部啦,好 crazy,真係好 unbeliboolum……(他想說 unbelievable)

忽:有冇諗過自己會死?
杜:係冇諗過自己唔使死!發病時我將病徵「重影」、「手痺」等字眼打上網 check,一出嚟就話係「腦癌」,連醫生都話「有機會」。着住件袍照磁力共振時,已當正自己有腦癌。有咪有囉,有乜咁稀奇呢?

忽:等報告嗰幾日如何度過?
杜:冇㗎,做番平日做嘅嘢,享受下陽光。做人最大損失,係做緊某件事時,又唔係做緊嗰件事……

忽:你可唔可以講清楚啲?
杜:即係你食緊飯時玩電話,玩電話時又食飯喎!又正如你同老婆一齊時諗緊第二條女,攬住第二條女又怕老婆知想快啲返屋企,點 enjoy呀!(下刪幾個類似例子)

忽:其實你講「活在當下」咪得囉。
杜:都係咁講啦!我老婆當時在大陸拍劇,我都叫佢唔好返嚟,影響到人好麻煩。講返香港,邊個夠佢套劇(《大漠謠》)個女主角陳法拉想返香港?邊個屋企夠陳法拉個屋企正?……(下刪兩句)

忽:那你自己一個如何面對?
杜:一支公,反而無乜嘢諗。好多人以為逆境波好難打,我唔同意,反而好鍾意打逆境波,因為冇得選擇。順境波就唔同,打又得,唔打又得,打下假波都仲得。病時乜都唔使諗,反而幾安樂。好似坐監咁,唔使諗着乜衫、食乜餸,屋企裝修更加唔使煩,幾好呀!


平心而論,《低俗喜劇》真係幾好笑。係粗口橫飛,但問心,今時今日邊個香港人唔想痛痛快快地爆粗?


舊年拍了八部戲,只有《 Laughing Gor之潛罪犯》是客串。阿澤,你啲運返晒嚟喇,恭喜。


曾主演和監製《伊莎貝拉》,把梁洛施的事業推上高峰。「我都會繼續做監製,我呢啲冇夢想嘅人,最啱幫人實現夢想。」


兩年前《女王辦公室》杜汶澤的「無頸肥仔」甚為搶鏡,襯在 TVB一眾藝員當中更是非常有新鮮感。

忽:你意思係太多選擇反而係壞事?
杜:(瞪大眼睛,提高聲線) Exactly!一個國家嘅人民點解爭取民主?因為佢哋食飽飯,好多國家嘅人仍接受極權統治,因為佢哋未食飽。我既然冇選擇,咪惟有輕鬆面對。如果係咪都要死,梗係輕鬆啲有着數。正如你俾人綁架,明知會撕票,梗係整碗翅食下先啦老友!

忽:怕唔怕死?
杜:生離死別係必經過程。有朋友鼓勵仔女養寵物,話要等啲細路習慣面對生死,我好贊成。所以我成日勸我啲仇家唔好殺我,因為我一定會有死嘅一日,或者我等唔到老呢!我都成日勸我自己唔好殺我啲仇家,哈!哈!

好 miss個病


忽:死唔去,算係好好彩?
杜:都算係㗎!講真,我依家幾 miss呢個病。

忽:你使唔使講啲咁風涼嘅說話?
杜:絕對係風涼話!一個人可以講風涼話時唔講,等到淒涼時先講就好淒涼喇!況且,我都係講我自己,吹咩!我好 miss呢個病,因為我修密宗,愈大鑊愈過癮,如果唔係人生仲有乜課題好修?我成日覺得修行等如你哋記者造新聞,順風順水有乜新聞好造?要人報道你,都要有個題目,唔攞影帝都要「叫雞 36小時」啦……(下刪五十字)病咗之後終於可以同自己身體相處,除咗知道身體唔舒服外,仲會知道自己諗緊乜。

忽:咁你修到甚麼課題?
杜:我發現如果認為呢個世界係「真」嘅,咁未太誇張。好多嘢你以為係真,但又未必係真。我問你,你尋日發生過嘅事,係咪真?

忽:當然係。
杜:咁你試過發夢未?有時感覺都好真,但其實冇發生過,咁同尋日發生過嘅經歷有乜分別?嗱,依家呢個 moment就係真喇。

忽:你係咪想話唔好執着過去?
杜:係反正會過去,唔好執着依家呢個 moment。我以前好抗拒娛樂新聞,覺得好負面;依家真係覺得無傷大雅。人哋寫你,證明你有價值, why not?正如我以前好唔鍾意拍啲好差嘅戲,只係想拍大片,但好差嘅戲自然會有好差嘅人睇。王晶以前拍乜?賭片,屎尿屁,強姦。獻俾邱淑貞?《強姦》啦!係好低俗,但亦係香港人嘅核心價值。

假得好友善




忽:唔再介意人哋點寫你,係因為前幾年嘅你已經衰無可衰,依家已經拚死無大害?
杜:(肉緊地) Yor are right!以前我有屋有名有地位,但都日日飲醉酒亂噏嘢,心理質素好極有限。最近呢幾年我好開心,都冇買樓吖!好多人話阿澤謙虛咗,又或者虛偽咗,咁係因為我心情好囉。當一個人已經差到唔再怕行衰運,其實佢已經行緊好運。相反如果你乜都怕失去,明明行緊運都會行差踏錯。我由入行開始已成日俾人「搵錯處」,依家已唔介意。最好你搵到我缺點後俾番五蚊我,咁就筍喇!啦啦啦……(突然唱歌)等我練下歌先……

忽:以前俾咁多名譽地位你,其實你根本食唔起?
杜:係,我根本係一個冇內涵嘅人,從來都係,只不過依家證實咗。

忽:你自認虛偽,其實係你依家嘅生存手段?
杜:既然以前嘅我真得嚟好討厭,點解唔假得嚟好友善?虛偽某程度上都係一種禮貌。我入英皇之前覺得英皇啲藝人好虛偽,我、陳小春、容祖兒,都係用同一個髮型師,以前成日撞到,佢會走嚟同我哋講:「澤哥,春哥,你哋好呀!」我心諗,黐線㗎,三九唔識七,無啦啦春乜哥?黐線!(再講兩次)講真,以前我真係「麻麻哋」容祖兒。但你睇佢依家咁成功,就知英皇呢套 work。你哋唔接受我真嘛,我咪假啲囉!(附加一個無賴表情)入咗英皇之後我虛偽咗好多,我覺得冇壞。

忽:算係妥協?
杜:係呀,如果假得嚟有飯食,你哋個個都話:「杜汶澤,你把口唔好咁多,咁就乖喇」, why not? The saddest thing in life is wasted talent(生命中最可悲的事,是浪費掉的才華)。我冇戲拍,係觀眾嘅損失,我唔應該剝削觀眾睇好戲嘅權利。

忽:阿澤,我發覺你比兩年前變咗好多。係咪你覺得運氣返晒嚟,自己又大難不死,依家冇嘢好驚,想點講都得?
杜:嘻嘻,其實我係想做一個好差嘅訪問,想將自己最虛偽嘅一面俾大家睇。

忽:就係依家?
杜:係!(得戚地笑)做人咁鬼悶,乜都試下嘛,俾人知道有啲藝人咁虛偽都好呀!你寫衰我?都試下吖,我以前都試過俾人寫到好衰,依家咪幾好,睇下點。或者你唔係真心想知我嘅嘢,只係你份工想知,咁不如求其搵啲嘢答下,唔好阻大家收工啦!開開心心咪得囉。

忽:你使唔使咁 hea?
杜:係咁㗎啦, hey, relax!

忽:你有冇諗過,虛偽嘅杜汶澤,可能比以前臭寸嘅杜汶澤更乞人憎?
杜:(收起笑容,停頓兩秒,終於認真地想)我估呢個世界好快會話我知,但,咁又點?我連死都唔怕……


身為英皇旗下藝人,原來一直唔妥公司作風虛偽,咁你又簽?澤哥,假啲喎。


與田蕊妮信佛多年,兩公婆近年茹素,經常四出學佛。

後記


我覺得我今次浪費了很多時間,所以不打算寫後記。

下期預告:




工作認真,態度誠懇,懂尊重自己也尊重別人的演員。

撰文:林蕾
攝影:陳偉強
協力:李梓軒、張寶洋
錄像:湯文峯
化妝:諺瞳小白@ picturesque gate makeup school
髮型: James Lee@Hair
形象: Bryan@the Flaming
服裝: Fred Perry

arrow
arrow
    全站熱搜

    tvb4life 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()