呢張相唔係就 angle,海潮係可以咁橏調轉頭畫隻馬出嚟。
《天與地》每集都播片尾曲〈年少無知〉,當堂令首歌 hit爆;家陣《心戰》片尾唔播歌,改喺出字幕前加插每集唔同嘅沙畫片段配演員旁白,一樣捧紅呢種表演藝術,有心人專登每晚 cap低啲片 up上 YouTube,勁多人話想學,問邊度有堂上?之不過,幫《心戰》畫沙畫嘅藝術家海潮話唔一定要人教,只要有心,自學都得!

海潮 profile


《心戰》宣傳亦以沙畫做主題,海潮都有出席,佢表演完仲有鄭少秋作狀去畫。

原名蔡錦潮,有 20年藝術表演經驗,涉獵範疇包括各類繪畫、木偶戲、話劇、舞蹈等,正宗周身刀,而且多數都係自學而成。 2004年同藝術家老婆組成「全劇場」,從事不同表演工作。網址: http://www.alltheatreco.com

原本構思:女角畫沙畫

戚其義近幾套劇好鍾意加入一 啲表演元素去呼應劇情,《天與地》有搖滾樂, 嚟緊《金枝慾孽 2》有崑曲,《心戰》就玩沙畫。海潮話阿戚最初接觸佢時,係打算搵佢教演員畫,但佢就鍾意自己上陣。「 嗰陣個劇仲係構思階段,阿戚話想講其中一個女角識畫沙畫,唔知係邵美琪定陳茵媺,於是聯絡我。但嗰時我個女喺加拿大出世,我要飛過去陪老婆同女,個期夾唔到。」

《心戰》大熱沙畫師自學之路
沙畫成功引到好多人注意,逐晚 cap低 啲片上載到 YouTube,片中亦能見到海潮戴帽 嘅身影。

《心戰》大熱沙畫師自學之路
海潮消化完每集劇本同旁白,就搵出 嗰集主題,再決定畫乜,好似第 1集旁白係徐榮飾演 嘅變態殺人魔講「人失去重要嘅嘢」,指邵美琪被斬手,於是海潮就特別畫 咗一對手。

早過演員有劇本

過一排阿戚再搵海潮,改請佢幫手拍沙畫片尾,仲畀晒 30集劇本海潮睇,連 嗰 30句旁白都有埋。「我諗我係當時極少數睇過劇本嘅人,就連演員都係飛紙仔先知每日拍乜!睇完劇本,覺得好有意思,同一般 TVB電視劇好唔同,於是答應 咗。阿戚仲畀我自己構思畫 啲乜,佢一 啲都冇干涉,我覺得呢次合作好好!」


通常海潮會喺發光燈箱上畫沙畫,再 喺上高掛個 DV錄影或連接大芒播畀現場觀眾睇,《心戰》 啲片都係咁拍成。

《心戰》大熱沙畫師自學之路
海潮仲話佢鍾意用一 啲抽象嘅景物去暗喻戲中意境,例如呢幅出現 喺主題曲時出現 嘅畫,有個人行樓梯走近太陽,其實係想表達秋官個角色有堅持 嘅信念。

憑〈一絲不掛〉走紅

海潮 喺 2008年先開始自學沙畫, 2010年就憑陳奕迅〈一絲不掛〉 MV而聞名,之後好多 event都請過佢表演。由於香港好少人玩呢種藝術,上 Google搵香港沙畫師,多數係出佢個名,好自然戚其義就搵 咗佢幫手。

《心戰》大熱沙畫師自學之路
2010一絲不掛
海潮話因 MV導演鍾意佢 啲木偶戲,所以就請佢 喺 MV表演,而咁 啱當時沉迷畫沙畫,所以就諗出投射沙畫去陳奕迅身上 嘅一 take過表達手法,官方段片至今更有近 300萬點擊率。

《心戰》大熱沙畫師自學之路
2010頭條新聞
《頭條新聞》編導亦係睇 咗〈一絲不掛〉個 MV, 喺 2010年搵海潮合作, 喺節目中加插沙畫元素。

《心戰》大熱沙畫師自學之路
2012沙兵馬將
海潮自己個劇場更將沙畫融入戲劇之中, 嚟緊 7月會上演一齣《沙兵馬將》,佢自己既係演員又係沙畫師,全程個幾鐘用沙畫講故仔。

一 take過畫完

《心戰》大熱沙畫師自學之路
海潮 嘅想像力同創造力都好強,佢叫我出題畀佢畫,我叫佢畫希臘風景,佢本身唔知係點,但只係聽我描述 咗少少,諗 咗一陣就畫到呢幅似模似樣 嘅作品。

畫 30集《心戰》沙畫,海潮都只喺一日內用咗 12個鐘就搞掂,全部一氣呵成畫完,每集 NG唔超過 5次。好多人睇完都問:點解可以畫到咁快,有冇用快鏡?「我畫沙畫不嬲以快為主,但都一定要用快鏡,因為 30秒畫到 嘅 嘢唔多,限時亦會帶畀我壓力,所以要求阿戚任我盡情畫完,然後佢 哋用快鏡縮短到 30秒。」訪問期間筆者睇海潮即場畫多幅有《心戰》咁複雜 嘅畫,多數都係 1、 2分鐘搞掂,中間完全唔使停、唔使諗,好堅!

5大秘招 O晒嘴

海潮話佢細細個就鍾意睇漫畫,大個後畫 咗好多年畫後,先至學畫沙畫,有咁深厚 嘅畫功根底,唔怪得 3、 4年就有咁好成績。但話同其他沙畫師相比,佢嘅風格比較寫真,而且會雙手作畫。「開頭我用右手畫多,後來專登練埋左手,家已經可以雙手合作畫,左手仲多數用 嚟畫細緻嘅嘢添!」現場表演時,佢仲勁到可以 upside down咁畫成幅畫,睇到我 O晒嘴,於是乘機請教,佢就透露 咗以下 5招。

《心戰》大熱沙畫師自學之路
打圈掃沙
海潮鍾意用呢招 嚟做 background,貪 啲沙夠自然均勻,畫花瓣亦係用呢招。

《心戰》大熱沙畫師自學之路
壓指畫翼
《心戰》沙畫經常出現有翼 嘅人,其實係靠尾指平壓沙面,逐忽羽毛掃出 嚟。

《心戰》大熱沙畫師自學之路
指尖慢挑
海潮多數時間都大刀闊斧,但畫到仔細位,好似大幅風景畫中 嘅人,都會用尾指指尖慢慢畫。

《心戰》大熱沙畫師自學之路
鋪沙打底
海潮畫 咗呢兩隻杯做例,右邊杯中間保留少少沙,再畫出反光位,形像會比左邊豐富,所以建議先鋪層薄沙打底,再勾畫物件輪廓。

《心戰》大熱沙畫師自學之路
撒沙再吹
畫抽象 嘢時都會大堆沙咁撒落,跟住仲可以用口吹,就會產生意想不到 嘅效果,好多時都有驚喜!

沙畫=繪畫+表演

單係用沙畫到一幅靚畫都未夠,沙畫最好睇之處係畫面會不斷變化,從而串連成動畫。海潮都話初學時其實係想整動畫。「沙畫係一個好好 嘅媒介去拍 stop motion動畫,我好希望可以用沙畫,表達 Tim Burton式 嘅黑色古仔。」後來佢更意識到,沙畫直頭可變成一種表演,「配合形體動作同音樂,我快速去畫畫 嗰陣,自己就等如 喺舞台上表演,已經唔只係繪畫咁簡單。」的確,睇佢畫畫時做出帶點功夫味道 嘅動作又真係幾賞心悅目!

《心戰》大熱沙畫師自學之路
每次表演海潮都會戴帽,因為要防止飛沙入眼,非表演時畫,仲會戴埋太陽眼鏡,避免直接望住燈箱 嘅強光。

《心戰》大熱沙畫師自學之路
唔計 projector或拍攝器材,海潮 嘅表演裝備只得價值萬幾蚊 嘅燈箱 1個,同大堆 喺水簇鋪買到 嘅普通幼沙。「唔係表演,就用乜畫都得,新手唔使擔心裝備唔夠。」

《心戰》大熱沙畫師自學之路
海潮話只有好似呢幅畫 咗兩粒鐘咁耐 嘅大作先會影低留念,其他普通 嘅畫通常都係畫完即抹。

《心戰》大熱沙畫師自學之路
劉心悠 4月主演 嘅舞台劇《直子小姐》,都有用沙畫講古仔。不過劉心悠話自己冇學過畫, 啲畫係劇組預先搵畀佢扮畫。

《心戰》大熱沙畫師自學之路

奴 COMMENT
iPhone都畫得

《心戰》大熱沙畫師自學之路

我有睇《心戰》呀! 啲沙畫好勁,好有淒美感,真係唔知點解可以畫得咁快,身邊已經有人話想學。我覺得 iPhone可以出沙畫 app喎,都係搵手指捽捽吓之嘛!

海潮唔開班

家好多人都有興趣學沙畫,可惜海潮話自己唔識教人,所以唔會開班。「間唔中都有人上門話想跟我學,但我只會同佢分享少少心得,啟發佢 哋去自學,當年我都係自己上 YouTube睇外國表演去揣摩。」不過,香港都有其他沙畫師會不定期開班,想跟師傅學,不妨留意吓。

《心戰》大熱沙畫師自學之路
海潮話匈牙利大師 Ferenc Cako早 喺 30幾年前已畫沙畫,係佢其中一個學習對象,以前成日上 YouTube搵佢 啲片睇。

《心戰》大熱沙畫師自學之路
2003年 Cako喺首爾表演呢幅《創世紀》,被喻為沙畫經典, 喺網上瘋傳,好值得參考,但大師畫得比海潮慢好多。( YouTube搜尋「 Ferenc Cako」)

《心戰》大熱沙畫師自學之路
本地另一著名沙畫師馬穎章(馬仔),現正同基督教家庭服務中心合作開班,但課程將於本週完結,暫時未知會否再開,有興趣記住捕實。
(查詢: 2342 0640)

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()