相隔四年,再次訪問謝安琪,我發現,我倆記性都不差。她記得我的中文全名、記得那一年我挺着大肚子。我記得她和全家被名氣包圍、被傳媒圍剿時,她說自己看得開:「別人要說甚麼,由他去。」實情,她後來要食抗抑鬱藥…… 有時候,死撐是必須的。試想想,換着你被人說一朝得志、老公廢柴、一家大細被針對,不硬着頭皮死撐,不然呢?終於走過來了。

 
34歲的謝安琪說,人,一定要在最灰暗處才知道光明在哪裏、幸福何處尋。於是,有了新唱片《你們的幸福》,和快將舉行的紅館同名演唱會。謝安琪的幸福在哪裏?隱藏在新唱片裏。《你們的幸福》收錄十一首歌,有寫給兒子的、有寫給社會的,有唱環保的有唱新移民的,雖然不見張繼聰,不過,與謝安琪的對話,每一個點滴每一個體會都少不了張繼聰:「愈嚟愈感激個天俾我遇到佢,欣喜地見到佢改變,畀囝囝威嚴同信服、畀我放心同安心。所以今個聖誕,我寫畀老公一封三頁紙嘅情信。」聽出來了嗎?謝安琪的幸福之歌裏有一首hidden track,名叫〈張繼聰〉。

不要好多謝安琪
兩年前謝安琪第一次踏上紅館舞台,舉行一連七場《好多謝安琪吶喊演唱會》。明年1月的《我們的幸福2012演唱會》縮水到兩場,謝安琪說一點不介意被攻擊場數和天后地位不保,因為她要的不是「好多」謝安琪,要的不是做個量化了的歌手。當年真係好多謝安琪。成街都係雜誌封面、娛樂新聞,網站代言廣告同一時間推出,然後整整兩年被抹黑、被打擊,我覺得好唔公平,點解人哋二十年經歷嘅黑暗要一次過兜頭淋落我度。唔係我得唔得?我唔係死撐,我真係以為自己頂到,直到有一日對住碗飯都可以兩行淚珠係咁滴、住喺大埔郊區夜麻麻都覺得好嘈被好多聲音包圍,先至發覺要睇醫生。


我唔係鍾意做明星、唔想做俾人談論對象、唔貪圖曝光,我係想唱歌啫……有一段日子,我諗過返去教書、諗過去西貢開間鋪頭仔,人生好痛苦,我使乜為咗食碗飯留喺呢度?對我嚟講,離開呢行好容易,要留低反而難。呢個係一個好淺白嘅道理,人生最黑暗時就會見到最重要嘅嘢,包括仲留喺身邊嘅人,同信念。乜嘢係死都要揦住啲嘢,你就會知道乜嘢對你最重要。所以,都要多謝嗰段時間迫過我嘅人,俾我搵到唱歌以外另一個留低嘅原因,係我哋有能耐帶動別人、感動別人。兩年前,七場演唱會每晚唱三十多首歌,對我嚟講,每晚都係一個壓力繁重嘅考試。經歷過,我去到一個新階段,唔貪圖做一個量化嘅歌手,但可以適應自己任何狀態,利用嗰一刻嘅心情,做一次獨一無二最好嘅表演。

不要把我戲劇化
06年11月宣布懷孕,謝安琪與張繼聰的兒子張瞻現在剛滿4歲半。兒子還不到半歲時,就有報道指人妻謝安琪搭上人夫陳奕迅,緋聞炒得鬧哄哄。事過境遷,謝安琪說最無奈的是,一個人在新聞裏的角色是正派還是負面,大多數時候取決於媒體的風向。至於觀眾,有時候就是期待有的人生戲劇化,選擇相信杜撰的劇情。我哋兩公婆經歷過,我哋一早已經擔心,換着係阿仔被針對,點算呢?早一兩年,我都未ready,未識得面對呢個攻擊我嘅世界時,我選擇關好門窗、拉起窗簾,出街掩住佢個樣,好絕望地收得佢好埋。家,我唔等到有事發生,事先已經要佢準備定堅強,第一步,就係畀佢知道爹哋媽咪嘅工作。


早排,佢幫卡通片配音,一家三口出席首映。第一輪影相佢好合作、好開心,以為影完啦,食住爆谷坐喺位等電影開場,又有記者嚟請佢影相。小朋友耐性有限開始繑埋雙手:「我影咗啦!我嬲呀,係都唔影㗎啦!」我話畀佢聽,每個人都係善意,有邀請你影相嘅自由,你可以禮貌地拒絕,但係唔應該嬲。我想畀小朋友知道,出面永遠有好多唔同聲音同諗法,遇到時唔需要嬲,心平氣和做番自己咪得囉。
好多人鍾意演繹戲劇化嘅故事,好多人選擇相信,其實我嘅生活真係好簡單、好寧靜,我搬去大埔住,享受每日同屋企人有quality嘅相處,爭取每日晚飯前返到屋企。我哋兩公婆同每個家長一樣,分擔唔同角色,不過我哋意見一致,唔會打小朋友。因為張繼聰係嗰啲宇宙官,主張人人平等,永遠不能用暴力解決問題。張瞻覺得爹哋係一個好有能力嘅人,佢建立出嚟嘅形象,處理每一樣嘢都合理令人信服,張繼聰鎮服小朋友係用威嚴,到佢鬧你時,就自己都會自慚。

不要小看我的英雄
像大多數人母一樣,說起兒子,謝安琪話題源源不絕。也像大多數人妻一樣,謝安琪表面上分享的是兒子的點滴,體現的其實是丈夫的幽默、豁達與智慧,這叫情不自禁。


愈嚟愈崇拜我老公?係呀!我本來唔信星座,但個個一睇就知我老公係山羊座。佢性格堅毅,做每樣嘢都會堅持到最後、做得最好。結婚以後,我哋嘅遭遇係成長催化劑,我哋以前樂觀幼稚,結婚後遇到媒體壓力,我睇住佢變,睇住佢由一個咁典型嘅山羊,慢慢變成太極高手一樣,擁抱所有好與唔好嘅嘢,我好佩服佢。今次隻碟,題材已經夠,冇刻意去寫一首屬於老公嘅歌,其實心裏面,我好感激上天俾我遇到呢個人。無論遇到咩事,佢一定會喺度頂,一定搞得掂,唔需要我擔心。我都有一段時間擔心,點解我哋冇咗愛情,話題永遠係阿媽啲保險呀、阿仔揀咩學校呀、屋企冇廁紙,要訂啦喎……佢話:「階段嚟嘅,你估婚姻咁容易咩?愛情都唔會係咁猛烈嘅火燒一世嘅。但你唔需要擔心,愛情同感情一齊,唔會此消彼長。」我冇寫歌畀佢,但係我有寫情信畀佢。今年聖誕節禮物我已經送咗啦,我見佢成日都用環保袋,想送一個袋畀佢出街用。我哋結婚時嘅奶粉袋係個波點porter,我請人喺日本訂咗一個畀佢,連埋一封三版紙嘅信。我話畀佢聽,好多謝佢咁多年嘅包容同支持,我哋嘅家庭係由呢個袋開始,見到呢個袋係想提醒佢,佢揹住嘅唔係一個重擔,係我同阿仔嘅支持。

再見張真人
難過的日子,謝安琪看了半年心理醫生,吃了半年抗抑鬱藥,那張繼聰呢?「佢都有暴躁過、唔開心過,但我好佩服佢,我喊完成晚,第二日眼腫腫繼續消沉,佢一天光好似打開新嘅一頁,又開心番。佢話道理其實好簡單,所有攻擊、所有批評、當一場夢就得。發噩夢瞓醒覺唔會成真,攻擊同批評難道就真有其事、真係有可以改變到我哋咩?」咁啱張繼聰新碟上市又有舞台劇面世,未來專訪又將輪到張繼聰,張真人到底是如何迷倒天后Kay,容後再續。 ####

 


我唔係死撐,我真係以為自己頂到……


明年1月13、14日,謝安琪在紅館舉行《我們的幸福演唱會》:「我請咗琵琶音樂家孫穎,同克羅地亞古典結他演奏家安娜•維多唯契,相比第一次紅館個唱,我家至知我想做一個點樣嘅歌手,開一場乜嘢演唱會。」


上週二(20日),電影《踢躂小企鵝2》首映,謝安琪現身支持聯合配音的張繼聰與張瞻:「配音酬勞我教佢自己分配,可以買玩具、亦可以選擇捐一部分畀小朋友,佢諗都唔諗就話捐晒畀小朋友。」《蘋果日報》圖片


09年,一首〈囍帖街〉讓謝安琪橫掃頒獎禮直升天后神台:「我喺小公司走出嚟,我都捱過唔係一朝得志。好可惜,低潮時好多雪中送炭嘅人喺嗰段時間遠離我,佢哋以為我變咗。」


09年5月,謝安琪請來傳得㷫烚烚嘅「緋聞男友」陳奕迅做演唱會嘉賓,被指與陳奕迅有染,謝安琪曾經灑淚回應:「話我勾佬係侮辱。」《壹週刊》圖片


中學就讀大埔恩主教書院,大學入讀香港大學文學院,好學生謝安琪入行前教過鋼琴和英文:「我諗過唔唱歌返去教書,對我嚟講走好易,留低反而最難。」


06年宣布懷孕,07年結婚然後生下兒子,謝安琪與張繼聰走在一起以來一直被指擔起養家重任:「老公份人好逞強,俾人講啲咁mean嘅說話,我都曾經擔心過佢。」


謝安琪有多崇拜張繼聰?盡在不言中。

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()