旺角地踎點心鋪「添好運」,去年獲得米芝蓮一星食店榮譽,上週三更進駐中環機鐵站開分店,一開幕店外便大排長龍。在上環皇后大道西,有間點心鋪「理想點」,無論制服、食物,甚至點心籃都似足添好運。原來,老闆黎潤成(成哥)○八年曾獲添好運老闆培哥邀請,拍住上開添好運,不過當時他無膽識兼無時間而拒絕,錯失了做米芝蓮老闆的機會。這些年,眼見添好運身價三級跳,便開始後悔。兩個月前,他與拍檔彬哥開設「理想點點心專門店」,為了行少一點寃枉路,於是照辦煮碗抄添好運。不過他慢慢發現,抄橋未能為他帶來成功,反而諸多掣肘。幸好他反應快,急轉彎找出路。


記者一次中午時分,經過位於上環皇后大道西及荷李活道交界的理想點,聽到經過的食客在門外指指點點說:「佢個點心籃似足添好運喎。」另一名食客又說:「唔止呀,佢呢度賣嘅脆皮叉燒包、黃沙豬膶腸,添好運都有呢啲款式。」他們拿起外賣紙,邊看邊說:「下次嚟試吓。」記者以為添好運又開了分店,於是進內找老闆問問。身穿綠色Polo恤的成哥,毫不尷尬地說:「呢度係理想點。我係抄添好運,(指指上衣再說)連件制服都跟埋㗎。」理想點面積一千四百呎,座位七十多個,比位於旺角的添好運只有一百呎的店面大得多。不過,一看食物紙上的款式,就發現充滿添好運的影子。首先是添好運的招牌作——脆皮叉燒包。一般點心鋪只賣普通叉燒包,但添好運的叉燒包面是焗,不是蒸,令表面呈金黃色,咬落鬆化,老闆以條狀扭花邊的古式藤籃盛載。成哥照辦煮碗,又如黃沙豬膶腸,成哥說:「豬膶要洗得好乾淨,切時唔可以太厚,用薑汁爆香佢,酒樓嫌麻煩唔會做。」但他知道此點心在添好運好賣,於是又跟。「仲有呀,添好運深水埗分店,有鮑魚酥賣,但點心紙就唔寫,當點心私房菜,熟客先識點,我又學。」還有煎蛋牛肉飯,他亦學添好運不用生蛋,改配熟蛋。

抄捷徑 不行寃枉路
事實上,成哥和添好運老闆培哥認識逾三十年,是南海同鄉,小時候更讀同一間小學,兩人分別來港後,同在好彩酒家做點心師傅而相遇。這次開理想點前,他處處問培哥意見。他想過在添好運的深水埗福榮街分鋪隔壁開滷水店,但最終都是學培哥賣點心。為了不與培哥直接打對台,最終決定不在福榮街開店,改為進駐上環區,事先亦有諮詢培哥意見,培哥一句:「呢度午市應該OK。」成哥不假思索就付了三十五萬元頂手費,頂下前身為一間日本餐廳的現址。接手時地板、牆身殘舊,但想起培哥說過做生意要慳得就慳,故不作裝修便開鋪,「添好運剛開張時,都無使咁多錢喺裝修,簡簡單單。」處處以添好運及培哥為中心,成哥說:「就係唔想行咁多寃枉路。」○八年,添好運開第一間店,原來培哥先找成哥拍檔做老闆,不過他卻因為一個私人理由而拒絕,成哥說:「間鋪○九年三月開張,嗰陣太太接近臨盆,BB喺四月出世,仲要龍鳳胎。」成哥與妻子結婚十多年,一直無所出,他當時想花時間照顧太太,故未能抽身開鋪。而且金融海嘯之後,經濟差,成哥在小肥羊點心部任主管,月薪逾二萬元,收入尚算不錯。不過,這三年來目睹添好運由門口每天有長龍、到被評為一星級米芝蓮,且不斷開分店,想起錯失機會便不甘心,「我同培哥講,如果佢開分店,預埋我一份。」可惜培哥已開了兩間分店,都未有預他。而曾經在酒樓做侍應的成嫂,感激老公當初為了他而放棄了機會,但現時兒子已兩歲(另一女兒不幸夭折),想到丈夫年過四十,鼓勵他要把握時間,「老公整啲點心好好食,又攞過獎,但點心師傅成日喺廚房做嘢叻都無人知,要自己出嚟創業闖啲名氣。」成哥亦希望可以透過抄橋,追回這三年錯失了的時間。添好運老闆培哥回應說:「香港有咁多唔同的點心鋪,無得話抄唔抄,各有各做。喺中環佢開多間喺我隔籬都唔驚,客人多到做唔晒。」

照抄無運行
不過,開業一個月,成哥發現上環多上班族,裝修殘舊令客人都不想走進內,於是要重新裝修,行中檔路線,花了十六萬元請人撬起牆身、地板重做,換冷氣機,「間鋪以前食壽司,鑊氣冇咁重,但做點心多蒸氣,用番舊的冷氣機,熱到啲客流晒大汗。」聽培哥說凡事要慳,他專程去深圳買二、三千元的膠地板,親手裝嵌,但用了僅兩個月,地板已「起皮」,重新裝修又再花多十多萬元,「原本諗住頂手鋪就係為咗慳,唔使點搞,但咩都要做過。」當初,因培哥一句「上環鋪OK」便去馬,但成哥發現店鋪位處內街,人流不算旺。儘管午市堂食坐滿七十個客人,但每日最多做兩輪生意,若以人均四十元消費計算,生意額約做五千元,「圍埋都未夠交租。」早市及晚市亦非常冷清,開業第一個月,鋪頭蝕了逾萬元。成哥的太太於是找姊妹嫦姐幫忙,不時到街口、地鐵站派傳單拉客;成哥想出「外賣自取九折」、「下午茶八折」、「免收加一」等,希望增加午市堂食以外的生意額,結果吸引了附近的馬會、東華三院職員落單叫外賣,每張單皆七百元至三千元。他見外賣「有得搞」,故標明外賣滿八十元免費送餐,「點心鮮製好熱,我以微波爐膠盒盛載,炸點的飯盒會剪個角俾啲春卷、煎堆疏氣,唔會焗腍。」一個月內,晚市已由一千元增至現在的四千元,令午市、晚市與外賣各佔三分之一生意額,平分春色。

改良菜式 迎合老外
曾在鳳城酒家、桃源、儂京川滬菜館及金鐘力寶軒任點心部的成哥,除了廣東點心,亦拿手煮外省菜,於是加入小籠包、涼拌茄子、紅油抄手等菜式,加以改良,「涼拌茄子味道本身好酸,我加咗啲糖,結果好多人食。」成哥慢慢發現,這鋪多外籍人士幫襯,知道他們不愛吃鳳爪、內臟等菜式,於是增加爽菜餃,餡料有蓮藕、馬蹄、雲耳,一籠賣十六元,毛利達八成。理想點由初時三十款點心,增至現時四十款。上環鋪沒有人龍,故成哥認為有空閒時間做特色糕點吸客,他決定賣薑汁糕,先將生薑攪碎成汁,再混入薯粉、鮮奶、粘米粉,逐層蒸,需時一個鐘,每晚預先製定,放入雪櫃凝固,成哥亦把平時只有一層的桂花糕分四層,每層之間加一層鮮奶糕,令賣相更吸引,每日各賣六十碟。當初,成哥把理想點「扮」添好運,但成哥的拍檔彬哥一直想鋪頭有自己風格,毋須執添好運「口水尾」,他認為添好運的成功模式未必可應用在理想點上,但他明知成哥性格固執,一直由他去試。近日才決定採用婉轉語氣勸說成哥,「件衫污糟了,係時候要換。」成哥最終明白,並接受彬哥意見,訂購了新一批黑色恤衫,他說:「我會著新訂製的黑色衫,漸漸脫離添好運,做番自己的特色。」

添好運老闆點評
添好運老闆培哥近幾個月都忙於為中環新店打點。上週五,在記者邀請下,才抽空往理想點坐低試食。兩人雖然分屬老友,但培哥對成哥出品有讚,亦有彈。

培哥推介 香煎蘿蔔糕
培:件糕好滑呀,整蘿蔔糕最重要係粉漿。糕蒸出嚟要滑,咩臘腸、蝦米、瑤柱都係其次。我哋就用馬蹄粉,就算蒸耐啲都唔會硬,時間易控制。成:我哋就用罌粟粉。培:如果罌粟粉,分量及煮好的時間要配合,多一秒都會變硬,所以睇得出你功夫夠。

虛有其表 千層桂花糕
培:我哋啲桂花糕,似乎桂花味出啲。俾着我唔會加中間層鮮奶,奶搶走咗桂花味。成:中間加層鮮奶,外表好睇啲。無辦法, 呢度人流無你咁多,要靠啲手工來吸引吓客人。

足料叉包 脆皮叉燒包
培:雖然外表一樣,但添好運個包底係脆皮,佢烘焙的包底較軟身。無所謂嘅,呢啲個人口味。最緊要焗出嚟都有穌香味,一食就知包面穌皮係用紐西蘭入口的牛油,冇慳皮!成:材料分量唔同,影響包底口感,我加咗軟化劑,食起較鬆軟。

味道古怪 春風得意腸
培:(一放入口)你放咗蒜茸呀?成:我知傳統做法係無蒜茸的,但我本身賣春卷,如果為咗腸粉再包另外一啲無蒜茸春卷,人手唔夠,況且用埋同一種,炸嗰陣唔會撈亂。培:蒜茸加埋腸粉皮味道好怪。整呢款食物,最好就係腸粉同春卷同一時間熟,然後先包。由於時間太難控制,所以我寧願唔賣。

急須改善 懷舊糯米雞
培:(未吃前)嗱,點解我哋要整糯米雞唔做珍珠雞,因為珍珠雞太細包唔到好多餡,於是汁亦會少。糯米雞好食,在於夠大隻,可以加好多餡同汁。 (一放入口)老友,好明顯唔夠汁喎,係咪慳料啊?成:(一臉尷尬)我會叫人加番多啲汁㗎喇。

開業資料(7/2011)
租金:$180,000 頂手費:$350,000 裝修:$300,000 入貨:$40,000 雜費:$80,000 總投資:$950,000 *兩個月按金,一個月上期

營業資料(9/2011)
總營業額:$430,000 租金:$60,000 人工:$160,000 入貨:$110,000 雜費:$53,000 盈利:$47,000 #共十個全職,兩個兼職,已包兩位老闆人工 ####


成哥抄添好運,目的是為了盡快令客人認識理想點,身穿的淺綠色Polo恤衫,跟添好運的制服亦一模一樣。


成哥抄培哥打響名堂的脆皮叉燒包,不但賣相相似,同樣用藤籃盛載。


點心鋪在內街開業,由於條例規定不可以向街外橫掛牌匾,行人經過難以察覺,成哥下一步打算在店外的窗口賣外賣,引人注意。


平價點心鋪添好運○九年在旺角廣華街開第一間鋪,旋即入選米芝蓮一星食肆,開業三年,門口仍然每日大排長龍。


鮑魚穌從上環海味鋪入貨,來貨每隻$18,加上酥皮底和醬汁後,製成品每隻$38。


來港三年的Pete在附近返工、居住,周圍試不同的餐廳,每週來兩次食點心,喜歡點小籠包、蝦餃燒賣、叉燒包,但從來不吃鳳爪,覺得食雞腳古怪。


店鋪位於商業區,最旺是中午時分,日日爆滿,假日則較多住在堅道、帝后華庭等住宅的一家大小來幫襯,生意多一至兩成。


成哥每日寧願五點鐘早起工作,也盡量在晚上八點趕回家探望兩歲大的兒子,成嫂(右二)笑說:「佢而家淨係識得叫爸爸,未識得叫媽咪。」


培哥比成哥年長四年,二人相識超過廿年,曾在好彩酒樓、桃源一起學師,以師兄弟互稱。

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()