日本新一輪速食文化湧到,立食壽司空降香港!從字面解,全間餐廳搵唔到一張凳,要企直嚟食!唔消化?問過醫生,答案係完全「大丈夫」(日文:無問題),仲分分鐘有利健康。我都要諗諗好唔好掉晒屋企啲餐椅。記者:朱崇德 攝影:蔡家輝 Model: Irene@GME

二次大戰後產物

搭過日本 JR都應該見識過車站立食風,拉麪、咖喱飯、壽司幾分鐘上枱,三扒兩撥搞掂一餐!最近呢股風吹入港鐵香港站,以為「天下立食壽司」係一般快餐店?錯!速食得嚟對出品有要求,就算午市繁忙時間,都係接到 Order才由三十年經驗老師傅即席手握,快得嚟都講質素!其業務拓展部經理 Ray更話,立食係健康飲食文化!唔信?問吓醫生囉!

放大圖片
■ 270卡路里低脂壽司套餐$48<br/>(天下: 2526 0886)

■ 270卡路里低脂壽司套餐$48(天下: 2526 0886)

放大圖片
■ 06年日本動畫大師押井守便以立食為題材拍出諷刺社會的《立&#21936;師列傳》,可見這文化深入民心。

■ 06年日本動畫大師押井守便以立食為題材拍出諷刺社會的《立 喰師列傳》,可見這文化深入民心。

 

勞:胃酸難倒流!

食道喺胃之上,如果你要舒舒服服挨住、坐住食,食道無咁直,胃酸易倒流,就好以將水樽打斜放,打瀉水嘅機會就高啲;相對嚟講,立食時食道完全垂直,水向低流,胃酸倒流上食道嘅機會就大大減低。而且立食相對無咁舒適,唔會食得太耐,亦間接食少咗,就唔怕暴飲暴食。要留意嘅反而係喺開放式環境進食,有可能沙塵滾滾連帶有細菌,要多注意衞生問題。

放大圖片
勞:勞永樂醫生

勞:勞永樂醫生

放大圖片
■立食時食道如垂直水樽,坐&#21946;度食,如坐姿不正,就似水樽打斜放,胃酸易倒流。

■立食時食道如垂直水樽,坐喺度食,如坐姿不正,就似水樽打斜放,胃酸易倒流。

 

李:不阻礙消化! 放大圖片
李:李家仁醫生

李:李家仁醫生

立食絕對無問題,對消化完全無影響。食完嘢落到胃起碼需要半小時消化,坐住食只係令你感覺舒適啲,你要企喺度食咪企住食囉,餵奶 BB挨喺度都無問題啦;只係企喺度食容易累,所以就會快啲食完快啲走,呢個係慳地方慳時間同客流量考慮嘅商業決定。食壽司,一啖就放入口,唔似鋸扒要慢慢切慢慢食,就算係飯盒,都大把人企住、踎住食,你話有乜問題先?

港人習慣行住嚟食!

拜形形色色街頭小食所賜,香港人鍾意邊行邊食,咁對健康有無影響?

勞:小心鯁親! 放大圖片
■趕返工,好多人都會邊咬包邊追車,呢個習慣真係唔要得!

■趕返工,好多人都會邊咬包邊追車,呢個習慣真係唔要得!

行住食總有原因,趕車又或者趕時間,除非你經常咁做,已經好習慣同好留心,否則好易濁親、鯁親,引致窒息,所以絕對唔建議一路行一路食。

李:小心胃病!

行住食可以接受!只係要考慮雙手乾淨與否,同埋街邊沙塵滾滾嘅問題,又唔係叫你食大餐,只係咬嚿麪包,你話邊個未試過先?不過咁,呢種行為反映生活緊張,生活壓力、節奏會唔會影響個胃,引致胃痛,呢個係另外需要考慮嘅問題。

大肚婆立食 會生痔瘡?

坊間流傳大肚婆下身壓力大,企喺度食嘢會引發痔瘡問題,係真唔係呀?

勞:子宮易下垂! 放大圖片
■孕婦要適量運動鍛煉胎盤肌肉,減低子宮及其他器官下垂機會。

■孕婦要適量運動鍛煉胎盤肌肉,減低子宮及其他器官下垂機會。

孕婦胎盤肌肉位置受壓,因為成個 BB係靠呢組肌肉支撐,但係孕婦都無可避免要行要企㗎,為咗補救呢方面問題,孕婦應該做啲運動去鍛煉呢組肌肉,減少子宮及其他器官下垂機會,不過,一次半次立食係無問題嘅。

李:完全無關係!

大肚婆較容易患痔瘡係由於 BB在孕婦體內不斷長大,令子宮受壓,阻礙血液循環,因而導致直腸血液回流較慢,令該部位血管膨脹從而產生痔瘡,同飲食無關!

食飽運動 易盲腸炎?

讀小學老師都有教,食完嘢唔好即刻做運動,唔係就好易盲腸炎,咁又睇吓醫生點講!

勞:加重血液循環負荷!

唔理易唔易有盲腸炎,食飽真係唔應該做運動!因為食飽咗,腸胃要消化,消化就需要血液循環去輔助,咁啲血液照顧得個腸胃嚟,又點夠再分啲去肌肉度俾你跑步用先?所以食飽做運動會令血液循環負荷過重,影響消化之餘,亦影響運動能力。至於盲腸就好似一條倔頭路,好多人一廂情願諗,跑步時會跌咗嘢入去塞住,增加患盲腸炎機會,不過,其實係無好明確嘅證據證明!

李:無醫學根據! 放大圖片
■食飽之後寧願&#30611;陣都唔好做運動!

■食飽之後寧願瞓陣都唔好做運動!

唔贊成食飽後做運動!因為做運動時,血液要運行至肌肉,如果同時間胃部又須要血液將食物嘅營養運行全身,咁就會顧此失彼;至於食飽後做運動會否直接導致盲腸炎,就並未有確切數據證實!

健康飲食習慣小貼士

1.有病都要食飯:老一輩人話有病唔好食飯,因為難消化!勞永樂話完全無理據!生病時仍須能量去加快康復,米飯相對係較易吸收嘅熱量,反而因為放棄主食或減量而令體能更差,令病情惡化,千祈咪制!2.飲食適可而止:香港人講到食,普遍係「需要的不多,想要的太多!」其實每餐唔應該過飽,有啲人嘅概念係:「唔食晒就浪費!」好多媽咪變肥,都係因為細路仔唔食嘅嘢自己食埋。記住,每餐七成飽,慢慢咀嚼,咁就唔怕食得太快唔知飽。


■據講日本立食文化始於二次大戰之後,快捷、慳位、慳時間是其賣點。

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()