一首《那誰》在Youtube點擊率逾一百六十多萬,十一月初開的兩場個唱也告爆滿了,蘇永康再戰香港樂壇便有這樣的成績,他說,所有都是在「冇數為」之下發生的。

「最初簽東亞大岳時,本來只打算發展大中華市場,拍多啲電影,經理人提議不如試吓入紙紅館呀,點知批咗;咁開得個唱,應該要整首歌派台喎,點知首歌又話成為咗小弟今年代表作,點知就係咁要出張廣東大碟!有冇壓力?哈哈,我都冇嘢好輸!我有乜嘢輸呢?」

的而且確,對於四十四歲的蘇永康來說,即使《那誰》不受歡迎,即使個唱飛賣得再差,怎樣也不會比過往十年所經歷的更起起伏伏:藏毒被捕、勒戒、離婚、暫停唱歌返內地拍劇過冷河,接着認識了現任女友Anita、重回台灣開個唱成功收復失地、與許志安、梁漢文和張衛健組成Big Four大受歡迎,然後,離開了金牌大風唱片。

這一切一切際遇,當事人沒有忘記,而且全都緊緊牢記着,更從中領略到甚麼叫「變幻才是永恒」。「只要習慣咗變幻,就唔會有嘢好執着,情緒上亦唔會有乜嘢需要波動。」

所以,他今天跟我說起的,無論是好的壞的,他都彷彿在說着別人的故事。

○二年藏毒被捕,他一直表現得從容,只因:「我係犯咗錯,就要面對懲罰!」

離開了金牌,蘇永康對恩師黃柏高仍然十分尊重。「我到依家仲係叫佢做老闆。」

勒戒

二○○二年六月八日,蘇永康在台灣因涉嫌藏毒被捕,兩個月後,他主動提出返回台灣接受強制戒毒,被判勒戒十一天……

香港同台灣冇遣返條例,嗰陣如果我唔返去台灣,佢哋吹我唔脹!

但我呢件事於道德同法律上都係錯誤!好簡單,我係犯咗錯,就要面對番個司法程序!勒戒呀?勒戒囉!只要接受到個後果,就係一條好漢!

我返去勒戒時,所受到嘅對待都係友善嘅。入到勒戒所,因為我係公眾人物,佢哋要保護我人身安全,將我囚喺一個專畀前警務人員坐嘅倉;嗰陣冇人影到我喺勒戒所着住件核突衫嘅相,因為嗰度啲人同我講,勒戒所外面個天台,有幾十支鏡頭對住我,如果放風時,我唔想出去,可以畀我喺走廊度行,就係咁,我每日放風時就喺走廊度散步。

我最記得,有次有個兇神惡煞、成個殺人犯嘅人攞飯畀我食,佢竟然同我講:「你只係勒戒十幾日,返出去咪又係一條好漢!我都唔知仲要喺度幾多年!」後來我先知,呢個人本來係個警察,因為屋企有問題走去打刧,潛逃咗好多年,最後都被捉到——一個完全唔認識你嘅人,做乜要鼓勵你啫?後來我有首歌叫〈老死〉,就係寫呢個人!

將於十一月初舉行的個唱,已告爆滿。蘇永康說,每次舉行他的個唱,股市總會有很大波動,所以揸貨的人請醒水。

以千萬身價轉會加盟華星唱片,成為大岳旗下藝人,他說一切都是賺回來的。

冷眼

蘇永康坦言,這件事之後,當時有很多傳媒高層都着他恩師Paco黃柏高放棄自己。「Paco同我講:『阿康,我點都唔會放棄你o架!不過你依家喺香港唞啖氣,啲傳媒都會話你錯,金牌又暫時冇位畀你,不如你返去內地拍劇啦!』」

結果,○四至○六年,他沒有唱歌,一直留在內地拍了一百三十集的電視劇來餬口。

嗰陣,我冇諗過要退出娛樂圈,因為我覺得蘇永康唔會就咁埋單!

老實講,呢件事最令我感受到冷眼同蜚短流長嘅,並唔係嚟自街外嘅市民,亦唔係嚟自海關,而係香港某啲傳媒!

我好記得出咗事之後,有啲傳媒全程跟住我入海關,睇我有冇畀人搜身,點知個海關對住我笑,叫我:「行啦!」又有一次去海天堂買龜苓膏,對方又會同我講:「唔緊要o架!邊個冇錯過呀?由頭嚟過囉!」

半年後我返台灣攞番工作證,個海關一見到我就話:「蘇先生,歡迎你返嚟台灣!」上節目,小燕姐、吳宗憲個個都叫我:「別提啦!事情都過去啦!」返到內地,佢哋直情當冇發生過,叫我唔好講,因為大家唔需要知呢件事。

點解三地嘅傳媒朋友,可以對我呢件事有咁唔同嘅對待同睇法呢?其實呢件事係part of my life,任何傳媒問我,我都唔介意去提,我冇得去拒絕或逃避,但係香港某啲傳媒嘅心態好怪,硬係想你死!

離婚

跟新加坡前妻阿Jane馮麗清的一段婚姻,是蘇永康另一個不能不承認的錯誤決定。「我當時發仔瘟,好想生仔!冇諗清楚對方係咪可以同自己走落去嘅對象,就話結婚,呢個係一個好naive(幼稚)嘅想法!」

最後,這段婚姻只維持了不夠五年的光景。

我九八年認識前妻,九九年九月廿七日就結婚。

我好記得九九年四月,我哋喺英國飲住cappuccino傾住偈,我問佢,係咪要計劃一吓結婚呢?因為我覺得自己事業都守咗咁多年,生命裏面有啲step似乎已經做晒,既然遇到佢,係時候要做埋另一個step。

結婚之後,佢一個女人攞住個篋就嚟香港,冇朋友,得我一個,佢又唔係圈中人,唔習慣我嘅生活圈子,同我啲朋友完全唔夾——喺責任上,我一定要包容佢,我咪惟有留喺屋企陪佢囉!唔鍾意香港呀?咁我咪畀錢佢返新加坡開舖頭做生意囉。

但我哋慢慢發覺,大家喺生活上面有好多嘢都好唔對勁,大家一直都盡好大努力去挽救段婚姻,如果唔係○二年發生「fing頭丸」事件,佢仲肯捱義氣同我頂多年,其實我哋喺○一年已經離咗婚!估唔到最後頂到○三年五月十號,我哋終於要簽署離婚協議。

我同前妻依家已經冇聯絡,佢唔係我老婆,唔需要再活喺蘇永康陰影下,亦都唔係公眾人物,所以希望大家唔好騷擾到佢嘅新生活。

紅顏

蘇永康花了好幾年時間才走出離婚的陰霾,直至○六年在陳奕迅和徐濠縈的婚禮上,遇到現任女友Anita,他才放膽再開始第二段戀情。

嗰日係三月廿三號,好易記,因為我阿媽生日。

我第一眼見到佢,已經「叮」一聲!我估佢應該係時裝人——唔好意思,以我一個咁樣衰嘅人,我都會以貌取人o架,哈哈哈——OK,然後上至主人家,下至歐陽德勛、劉浩龍,個個都睇住我嗰晚係咁坐喺個陌生女子旁邊,都知我狗上瓦坑有條路!

我嗰晚攞咗佢電話之後,第二日我就返上內地拍一個月戲,我哋就傾足一個月電話!我臨返嚟香港之前同佢表態,但我亦都同佢講明:「如果你想結婚嘅話,我哋就做番朋友啦。」點知佢咁樣都可以接受,我哋就開始咗!

我冇諗過,佢竟然願意同一個仲有婚姻創傷後遺症嘅人開始,○八年,我有首歌叫〈紅顏知己〉,就係寫畀佢。

同之前段婚姻比較,我最大分別係有耐性咗,亦明白到一定要appreciate對方依家所為你付出嘅,唔可以take for granted!依家我哋共同生活咗幾年,大家所有生活細節嘅嘢都適應晒,佢又同我媽咪好夾,成件事好似好合理咁……或者對嘅人,真係會喺對嘅時候先會出現,我諗,呢個就係嗰個對嘅人。

跟前妻阿Jane的一段婚姻,蘇永康說彼此拉鋸了好幾年,最後還是要離婚收場。

現任女友Anita,蘇永康大讚她個性隨和大方。

年前開始跟許志安、張衛健和梁漢文組成Big Four,大受歡迎。

假使有日能忘記

「舊記憶,講不出有多重……」這是蘇永康多年前一首叫〈假使有日能忘記〉的副歌歌詞。不知怎的,當我跟他做訪問時,這句歌詞便一直徘徊在我的腦海中。

曾經在電影裏,聽過一句說話:「人之所以有煩惱,只因為記性太好。」蘇永康的記性真的很好,然而我卻看不出他有甚麼煩惱,因為他就算舊事重提,表達時都彷彿不痛不癢。所以,我用了另一個角度問他:如果可以刪除人生其中一年,你會選擇是哪年?

「○三年。」他想也不用想便說。「嗰年,所有發生嘅嘢都好差,對香港人嚟講,對我嚟講都係:沙士、哥哥離開,然後阿姐(梅艷芳)又走埋,我自己……(他大力歎氣)又離埋婚,嗰年全年都冇單好嘢!」

然後,我知道我已經不用再問他,勒戒和離婚,哪件事對他打擊比較大。

arrow
arrow
    全站熱搜

    stacylife 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()